Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Elektrozawór sterowania turbospręzarką

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie Elektrozawór sterowania turbospręzarką

    witam serdecznie

    ostatnio miałem taki przypadek że zamykałem maskę mojej belli i naglę słyszę że coś konkretnie bzyczy
    podniosłem ją znowu słucham, macam co to i okazało się że ten elektrozawór sterowania turbiny bzyczy
    dosyć mocno bzyczał i to przy zgaszonym silniku
    stuknąłem go pare razy palcami i przestało :-)

    co to może być?? czyżby coś mu się zaczynało dziać??

    jeszcze poczytałem różne posty z tym związane i mam czasami u siebie objawy które wiele osób tu na forum łączy właśnie z tym zaworem
    mianowicie przy odpalaniu czasami rzuci silnikiem ale tylko raz takie szarpnięcie
    sama praca silnika jest bez zarzutu, bella się ładnie zbiera i fajnie ogólnie lata :-)
    tak samo się dzieje czasami ale rzadziej przy gaszeniu silnika że telepnie nim

    nie łącze tego raczej ze sprzęgłem ani z dwumasem bo innych objawów nie ma
    sprzęgło ładnie chodzi, nie ma hałasów i ładnie płynnie rusza

    będę wdzięczny za jakieś sugestie

    pozdrawiam
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszko79 Zobacz post
    ...
    okazało się że ten elektrozawór sterowania turbiny bzyczy
    dosyć mocno bzyczał i to przy zgaszonym silniku
    stuknąłem go pare razy palcami i przestało :-)

    co to może być?? czyżby coś mu się zaczynało dziać??

    ...
    Tak powinno byc - niepotrzebnie w niego stukałeś.... Jak rzuca ci silnikiem przy gaszeniu to zainteresuj się przepustnicą tłumiącą - może nagar ją blokuje
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Tak powinno byc - niepotrzebnie w niego stukałeś.... Jak rzuca ci silnikiem przy gaszeniu to zainteresuj się przepustnicą tłumiącą - może nagar ją blokuje

    dzięki za rade co do bzyczenia

    jeśli chodzi o przepustnicę to po ściągnięciu rury między IC a dolotem zaglądałem do środka i jest tam czyściutko, brak nagaru
    jest tylko odrobina oleju ale to kiedyś już pytałem się kolegów na forum to nic nie jest złego jeśli jest odrobina
    ale nagaru nie ma w ogóle
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  4. #4
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    U mnie też wystęuje takie szarpnięcie przy odpalaniu (trwa to doslownie sekunde). Ale przy gaszeniu nie szarpie. U mnie chyba jest poduszka do wymiany, ale wizualnie wszystkie wygladają dobrze i nie chce w ciemno ich wymieniać. Zobacz u siebie czy wogóle działa ta klapka gasząca.

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keeperek Zobacz post
    U mnie też wystęuje takie szarpnięcie przy odpalaniu (trwa to doslownie sekunde). Ale przy gaszeniu nie szarpie. U mnie chyba jest poduszka do wymiany, ale wizualnie wszystkie wygladają dobrze i nie chce w ciemno ich wymieniać. Zobacz u siebie czy wogóle działa ta klapka gasząca.

    a gdzie jest takowa klapka gasząca????
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  6. #6
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Zerknij na ta aukcje, tam jest fotka:
    http://allegro.pl/alfa-romeo-156-2-4...215386308.html
    Nie iwem czemu wszyscy mówią że to przepustnica. Klapka jest w środku a to co widać to siłownik na podciśnienie,

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszko79 Zobacz post
    ...jeśli chodzi o przepustnicę to po ściągnięciu rury między IC a dolotem zaglądałem do środka i jest tam czyściutko, brak nagaru
    ...
    Odkręć ją od kolektora ssącego to zobaczysz nagar właśnie za nią
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. elektrozawór w 2.4 do 1.9
    Utworzone przez Sebek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-01-2015, 17:49
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-08-2014, 17:45
  3. Elektrozawór..
    Utworzone przez Ozzzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 09:21
  4. Elektrozawór sterowania overboostem AR 166 V6TB
    Utworzone przez Gino w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-05-2012, 23:33
  5. [156] elektrozawór
    Utworzone przez emzet156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-08-2008, 00:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory