Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 59

Temat: o silnikach Alfy Romeo

  1. #1
    cyjanekk
    Gość

    Domyślnie o silnikach Alfy Romeo

    Ja mam kilka pytań odnośnie silników Alfy (bo pewnych rzeczy po prostu nie wiem, a chciałbym wiedzieć), może ktoś będzie znał odpowiedzi na nie, otóż:

    1. Dlaczego Alfa nie robi już Boxerów? Przecież Boxery były chyba wtedy (tzn. początek lat 90-tych) mocniejsze o ok. 30 KM od rzędówki o takiej samej pojemności, np. 1.4 Boxer miał 90 KM a u Opla było to (chyba) z 60 KM.

    2. Czy silnik diesla VM w Alfie 33 też był Boxerem?

    3. Czy to dzięki dwóm świecom na cylinder w Twin Sparkach silniki te są mocniejsze o ok. 20 KM od silników konkurencji a o takiej samej pojemności? Czy wynika to z tego, że mają zmienne fazy rozrządu? Np. 1.6 TS ma 120 KM a 1.6 Forda ma 100 KM (Focus mojego ojca z 2002 roku).

    4. Czy silniki V6 od czasu kiedy powstały Twin Sparki też miały po 2 świece na cylinder?

  2. #2
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał cyjanekk
    1. Dlaczego Alfa nie robi już Boxerów? Przecież Boxery były chyba wtedy (tzn. początek lat 90-tych) mocniejsze o ok. 30 KM od rzędówki o takiej samej pojemności, np. 1.4 Boxer miał 90 KM a u Opla było to (chyba) z 60 KM.
    Ekonomia.

    Cytat Napisał cyjanekk
    . Czy silniki V6 od czasu kiedy powstały Twin Sparki też miały po 2 świece na cylinder?
    Silniki V6 mają jedną swiecę na cylinder

    Cytat Napisał cyjanekk
    2. Czy silnik diesla VM w Alfie 33 też był Boxerem?
    O ile wiem ten silnik miał 3 cylindry i bokserem nie był.

    Cytat Napisał cyjanekk
    3. Czy to dzięki dwóm świecom na cylinder w Twin Sparkach silniki te są mocniejsze o ok. 20 KM od silników konkurencji a o takiej samej pojemności? Czy wynika to z tego, że mają zmienne fazy rozrządu? Np. 1.6 TS ma 120 KM a 1.6 Forda ma 100 KM (Focus mojego ojca z 2002 roku).
    Na moc silnika wpływ ma wiele rzeczy- wyważenie i masa wału korbowego, masa tłoków i korbowodów, łożyskowanie wału, rodzaj wałków rorządu. Zmienne fazy i 2 świece na cylinder poprawające spalanie mieszanki też.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    vm to konstrukcja brytyjska dość przestarzała i chyba miała 4 cylindry :mrgreen: chyba,że w 33 był 3 cylindrowy

  4. #4
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    vm to konstrukcja brytyjska dość przestarzała i chyba miała 4 cylindry :mrgreen: chyba,że w 33 był 3 cylindrowy
    Musiałbym się jeszcze raz przyjżeć jak będe miał okazję, ale doliczyłem się 3 cylindrów jak pamiętam w 33.

    VM- rozrząd OHV i wszystko jasne. TEchnologia stara, ale przy dobrych materiałach odporna, bo przecież OHV do dzisiaj stosowany jest w dieslach ciężarowych Volvo
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix
    vm to konstrukcja brytyjska dość przestarzała i chyba miała 4 cylindry :mrgreen: chyba,że w 33 był 3 cylindrowy
    Alfa 33, jedyny silnik że tak powiem nie Boxer to 3 cylindrowy 1.8 Diesel z ciekawym rozwiązaniem 3 osobnych głowic.

  6. #6
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał phantom71
    Alfa 33, jedyny silnik że tak powiem nie Boxer to 3 cylindrowy 1.8 Diesel z ciekawym rozwiązaniem 3 osobnych głowic.
    Diesel w 75 miał też osobne głowice na cylidner z tego co pamiętam, ale było ich 4. Zresztą w cięzarówkach np. Mercedes w modelu Actros MP1 stosuje na każdy cylinder osobną głowcię. Pamiętam bo zawoziłem kiedyś 6 głowic z jednego silnika do planowania
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  7. #7
    bizon2007
    Gość

    Domyślnie

    wszystko się zgadza, 33 miała 3 cylindry, 75 miała 4 cylindry i obydwa te silniki były VM z dzielonymi głowicami, dodam że były dosyć mocne, a 2.5td VM z AR 155 jeszcze do niedawna był stosowany w Jeepach Cheerokee i Chryslerach Voyagerach. :roll:

  8. #8
    Rosik
    Gość

    Domyślnie

    Ja ze swojej strony dołoże jeszcze że VM Motori to firma włoska, ale z ich silników korzystał m. in. także brytyjski Rover :wink:

  9. #9
    Paweł156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cyjanekk
    Czy silnik diesla VM w Alfie 33 też był Boxerem?
    chyba jeszcze nikt nie zrobił diesla boxer, dopiero niedawno subaru sie za to zabrało i chyba w przyszłym roku ma być(ale za to głowy nie dam )
    a jesli chodzi o silniki 1.6to zmienne fazy rozrządu tez mają wpływ na moc, Toyota np. teraz sprzedaje 1.6 duble vvti moc 125km.

  10. #10
    Colin
    Gość

    Domyślnie

    Paweł156, suzuki swift GTI , lata 1995 - silnik 1.3 DOHC - moc 111 KM , spalanie 6,5 - 7 l PB95, współczynnik oporu powietrza cx=0,23

    na tamte lata rewolucja DD

Podobne wątki

  1. Fiat/Lancia/Alfa Romeo 1.9JTD - różnica w silnikach
    Utworzone przez FXX w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-12-2013, 22:13
  2. [156][147][166][GT] Różnice w silnikach V6
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-11-2013, 20:16
  3. Przebieg w silnikach V6
    Utworzone przez KornelPL w dziale 166
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 03-04-2013, 09:18
  4. Rozrzad w silnikach V6
    Utworzone przez areks w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-04-2009, 11:27
  5. [145] roznica w silnikach 1,4 TS
    Utworzone przez Siner w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-07-2008, 23:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory