Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: 4HP20 - zapala się kontrolka, szarpie przy redukcji

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie 4HP20 - zapala się kontrolka, szarpie przy redukcji

    Witam wszystkich, wiem, że podobne tematy już były ale nie lubię odświeżać, więc opiszę swój problem możliwie szeroko:
    Podczas codziennej jazdy skrzynia w mojej Alfie pracuje bez zarzutu, może od czasu do czasu, po nagrzaniu, szarpnie mocniej przy redukcji z 3. na 2. bieg. Problem zaczyna się na trasie, zwykle po przejechaniu od 50 do 100 km. Zapala mi się wtedy kontrolka skrzyni - świeci światłem ciągłym, co wg instrukcji wskazuje na przegrzanie oleju. Wystarczy jednak zatrzymać się tylko po to, by wyłączyć i ponownie uruchomić silnik by wszystko było OK. Czasem na resztę podróży, czasem na 5 km. Zaobserwowałem jednak, że:
    1. Kontrolka (a co za tym idzie tryb awaryjny) zapala się w momencie obciążenia silnika na
    4. lub 5. biegu, przy niskich obrotach (poniżej 2000 obr/min);
    2. Gdy korzystam z trybu manualnego skrzyni, w którym mogę trzymać silnik na trochę
    wyższych obrotach tj. nie niższych niż 2200-2300 obr/min przy przyspieszaniu a potem
    jadąc równomiernie z obrotami rzędu 2000-2100obr/min problemu nie ma, mogę
    przejechać całą trasę bez zatrzymywania.
    Na zimno oraz w normalnym ruchu miejskim i na krótkich trasach podmiejskich również problemu nie ma, skrzynia (poza sporadycznymi szarpnięciami przy redukcji z trójki na dwójkę, o których pisałem wyżej, zwykle po dynamiczniejszej jeździe) biegi zmieniają się płynnie, w górę i w dół. Poprzedni właściciel wymieniał moduł elektroniczny, który był zalany przez płyn z cieknącej nagrzewnicy. Założono nowy moduł w serwisie, nagrzewnicę również. Ja kilka dni temu wymieniłem olej w skrzyni. Niestety, w dwóch serwisach zajmujących się ASB nie udało się połączyć ze skrzynią, a w zasadzie urządzenia diagnostyczne wogóle jej nie widziały.
    Jak na razie wszyscy straszą mnie kosztami naprawy i najchętniej wymieniliby cały panel sterujący. Na tym forum doczytałem się, że istnieje w tych skrzyniach coś takiego jak czujnik temperatury oleju. Czy może on wskutek wadliwej pracy powodować przechodzenie skrzyni w tryb awaryjny, który po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika ulega resetowaniu?
    Pozdrawiam
    Prezes

  2. #2
    Bolo1990
    Gość

    Domyślnie

    mi kiedys, po dluzyszym przestoju samochodu zapalila sie kontrolka od skrzyni tyle ze mi zablodowalo cala skrzynie, nie moglem ruszyc drazkiem. Pomoglo wtedy wyjecie i wlozenie przekaznika ktory jest w skrzynce bezpiecznikow pod kierownica. moze to ci sie zepsulo

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    U mnie skrzynia działa, tyle, że w sposób opisany wyżej, ma tylko 2. i 4. bieg. Wsteczny również.

    Dodano:
    Przed chwilą byłem w ASO, gdzie również Egzaminer nie chciał połączyć się ze skrzynią ale podpięliśmy taki stary sprzęt, jeszcze na Win 95 i poszło:
    -błąd P0560 - Napięcie akumulatora (przerywany) - faktycznie miałem niedawno problem z ładowaniem i dojechałem do warsztatu na końcówce akumulatora tak, że system powyłączał wszystko, co możliwe;
    -błąd P0741 - Elektrozawór blokady Lock-up (przerywany);
    -błąd P1713 - Neutral (przerywany).

    Może teraz cokolwiek to komuś wyda się znajome?
    Prezes
    Ostatnio edytowane przez prezes-tk ; 27-09-2010 o 13:48

  4. #4
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Skoro byłeś w ASO to jestem ciekawy co oni na to powiedzieli? Sprawdziłeś tylko błędy i pojechałeś

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    W ASO nie dotykają asb, ale mam tam zaprzyjaźnioną grupę mechaników i uznajemy, że uczymy się wspólnie.

  6. #6
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    W ASO nie dotykają asb, ale mam tam zaprzyjaźnioną grupę mechaników i uznajemy, że uczymy się wspólnie.
    Ciekawe podejście ASO a niby od czego są? Ok to już inny temat problem dotyczy czegoś innego

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Zagraniczne ASO nie podchodzą lepiej. Od razu chcą wymieniać samochód. A w przypadku mojego ASO przynajmniej nikt nie ściemnia. współpracuję z nimi od wielu lat, nie pierwsza to moja Alfa (i inne Fiaty), nie mam powodów do narzekania. A na zalecenia odgórne nie mają wpływu. Mimo to chce im się poszukać i skonsultować problem. Z reguły też jeżdżą tymi autami.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    jaki masz przebieg auta, wymieniałeś kiedyś filtr oleju w skrzyni??
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Przebieg to 131 tys., filtra nie wymieniałem bo w tej skrzyni wymienia się tylko po jej rozebraniu.
    Prezes-tk

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Nie wiem co fachowcy ci na to powiedzą, ale u mnie skończyło się to rozbieraniem skrzyni, czyszczeniem i wymianą filtra.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


Podobne wątki

  1. 4HP20 automat szarpie przy redukcji 3.0v6
    Utworzone przez Cossi86 w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 03-08-2013, 18:41
  2. 4HP20 - kontrolka od skrzyni, szarpanie przy zmianie na P D R
    Utworzone przez Michał_Sitek w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-09-2011, 13:01
  3. [156] Przy 200km/h zapala sie kontrolka wtrysku?
    Utworzone przez lisek1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-07-2008, 08:42
  4. przy 3000 zapala sie kontrolka silnika na IV biegu
    Utworzone przez jesse_w w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-11-2007, 10:34
  5. zapala się kontrolka od oleju przy hamowaniu z ABSem :(((((
    Utworzone przez JaGGeR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 20-08-2007, 13:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory