Jak to jest w koncu z tymi kierownicami ? Pasują z po liftingu do tych z przed liftu ? Strasznie mnie to ciekawi bo spotkalem sie już z paroma pytaniami na ten temat.![]()
Jak to jest w koncu z tymi kierownicami ? Pasują z po liftingu do tych z przed liftu ? Strasznie mnie to ciekawi bo spotkalem sie już z paroma pytaniami na ten temat.![]()
Bo samochód to nie wszystko
Tak, da się założyć kierkę FL do przed fl.
Już nie jedna osoba na forum tak ma, poszukaj dobrze
Niby jak podepniesz poduszkę i którędy przeciągniesz taśmę skoro są otwory technologiczne inaczej umiejscowione i wtyczka do Airbag'u jest inna? Pomijam już tutaj fakt, że kolorystycznie to pasuje nijak. Często wieloklin się różnił w niektórych kierownicach do 156 FL (bo w tych od 147 jest zawsze inny) ale ten problem można dość łatwo obejść.
Ostatnio edytowane przez Belfer ; 30-09-2010 o 18:58
Ja nie zmieniałem kierownicy więc nie znam się na kostkach, ale np. tutaj http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ierownicy.html jest pokazane ze kolega przełożył kierownicę i nic nie pisze o problemach z poduszką
To link z kierownicą po FL:
http://allegro.pl/alfa-romeo-156-kie...230663042.html
a tutaj jest ta przed FL:
http://allegro.pl/alfa-romeo-156-2-5...231426122.html
Przecież wyraźnie widać, że otwór przez który wchodzi kabel do poduszki jest całkiem gdzie indziej więc niby, jak bez ingerencji w drążki kierownicze kierownica ma być prosto, skoro trzeba by ją przestawić o jakieś 90'? Poza tym kostka do poduszki jest całkiem inna i nie da się jej wpiąć w nową poduszkę chyba, że ktoś się pobawi w druciarstwo i utnie starą i wlutuje nową...
W linku, który podałeś użytkownik napisał, że kabel ten sam i że zrobił sobie sterowanie do radia ale on zmieniał również taśmę całą i sterowanie nie mógł mieć w wersji prze FL tylko pewnie poprzez specjalną przejściówkę. Szlifowanie wieloklinu to najmniejszy problem bo tutaj jest różnica w tylko jednym klinie.
W jaki sposób montowana jest kierownica w 156 fl? Rozumiem, że jest to wieloklin z nakrętką centralną. Czy istnieje zatem możliwość przestawienia kierownicy o jeden ząbek wieloklina w lewo, albo w prawo? Czy może jest to wieloklin nieregularny i kierownica pasuje jedynie w jednym położeniu?
Pozdrawiam.
- Rafał
W 156 zazwyczaj jest wieloklin jednolity (w 147 i GT ma bodajże 3 grubsze frezy). Zdarzały mi się również takie wielokliny, jak w 147 w kilku 156 po FL ale podejrzewam, że tam było coś kombinowane. Jak odkręcisz kierownicę to możesz przestawić o jeden klin ale przy VDC nie powinno się tego robić bo może Ci błąd wyskakiwać podczas jazdy a co gorsze może zareagować nagle w momencie nie wymagającym reakcji (np w zakręcie szybszym).