Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 38

Temat: Bardzo Dziwna sytuacja z 2.0 TS 150KM

  1. #1
    dave
    Gość

    Domyślnie Bardzo Dziwna sytuacja z 2.0 TS 150KM

    Silnik dostał nowe pierścienie,świece szlif wału, nowe panewki główne, korbowodowe, wszystkie simerlingi, uszczelniacze, głowica została splanowana, dotarte gniazda i zawory wszystko cacy. Silnik w aucie, dokręciłem głowice, założyłem nowy rozrząd, ustawiłem na blokadach, kolektory założone osprzęt również, ii! coś mnie tknęło żeby obrócić wałem o 360stopnie aby sprawdzić czy nic nie blokuje, itp, obracam a tu dupa ! na 2 i 3 cylindrze coś blokuje. ściągłem głowice, bo myślałem że mi coś wpadło, założyłem wszystko i nadal silnik blokuje się w tym samym miejscu, krew mnie zalewa już od myślenia co może być nie tak! Dodam że założyłem uszczelkę pod głowice którą poradzili mi w sklepie, mimo tego że dałem im swoją starą uszczelkę żeby mi dopasowali, dali mi uszczelkę która kształtem była identyczna ale była 2x cieńsza... Wina uszczelki ? Proszę, doradzcię coś.
    Ostatnio edytowane przez Administracja ; 02-10-2010 o 21:19

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego dave,
    źle ustawiony rozrząd (przestawiony o 360 st. wał silnika),
    przeczytaj sobie dokładnie w dziale "zrób to sam" jak winien być ustawiany rozrząd w tym silniku.
    Tutaj http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...v_t_spark.html
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 29-09-2010 o 13:31

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Tak jak kolega powyżej napisał, ustaw GMP 1 cylindra na suwie sprężania.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #4
    dave
    Gość

    Domyślnie

    Wy mnie chyba źle zrozumieliście

    Rozrząd ustawiony na blokadach, gmp znalazłem, po za tym znaki na pasku na kole wałka rozrządu i korbowodu pokrywają się, ROZRZĄD JEST DOBRZE USTAWIONY, raczje martwi mnie fakt że uszczelka którą kupiłem teraz jest dużo cieńsza niż ta którą miałem wcześniej, pozdro.

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał dave Zobacz post
    Wy mnie chyba źle zrozumieliście
    A może ty źle nas ;] 1 cylinder ma dwa razy na cykl pracy położenie GMP, raz na suwie sprężania [właściwe GMP dla ustawienia rozrządu] i drugi raz na suwie wydechu. Pomyśl czym skutkuje jak ustawisz GMP na suwie wydechu zamiast suwie sprężania.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #6
    dave
    Gość

    Domyślnie

    Grzesiu, całuje rączki o tym nie pomyslałem lece do garażu, napisze efekt

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    A może ty źle nas ;] 1 cylinder ma dwa razy na cykl pracy położenie GMP, raz na suwie sprężania [właściwe GMP dla ustawienia rozrządu] i drugi raz na suwie wydechu. Pomyśl czym skutkuje jak ustawisz GMP na suwie wydechu zamiast suwie sprężania.
    Tylko wtedy blokady nie będą pasować.

    A czym ustawiłeś GMP - na oko, czy czujnikiem zegarowym?
    Czy sprawdzałeś położenie znaku na kole zamachowym przy GMP.
    Jesteś pewny tych blokad?

  8. #8
    dave
    Gość

    Domyślnie

    Nie używałem czujnika zegarowego, przed założeniem głowicy zaznaczyłem sobie gmp na kole zębatym wału. Czyli w momencie kiedy tłok był u samej góry na pierwszy cylindrze

    a blokady mam takie:

    907 005 S2
    907 005 W3
    Alfa 145/146 1.8 2.0 16V,Alfa 147 2.0 16V
    Alfa 156 1.8, 2.0 16V, niebieskie
    Ostatnio edytowane przez dave ; 29-09-2010 o 14:17

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to chyba masz przyczynę.
    Nie jesteś pierwszy, który coś znaczy, a potem nie chce jechać.
    Najpierw spróbuj z czujnikiem lub chociaż sprawdź znak na kole zamachowym we wzierniku. Na obudowie sprzęgła są znaki. Z mojej praktyki widzę, że GMP z czujnika wychodzi zwykle jakieś 2-3 stopnie wcześniej niż pokazują znaki.

  10. #10
    dave
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    A może ty źle nas ;] 1 cylinder ma dwa razy na cykl pracy położenie GMP, raz na suwie sprężania [właściwe GMP dla ustawienia rozrządu] i drugi raz na suwie wydechu. Pomyśl czym skutkuje jak ustawisz GMP na suwie wydechu zamiast suwie sprężania.

    szybka refleksja, chyba wałki rozrządu ustalają cykla pracy, a jeśli ustawiam do blokad to powinno działać ;| zgłupiałem już

    ---------- Post dodany o godzinie 16:41 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:26 ----------

    Ściągłem wałki rozrządu.. i co się okazało nadal blokuje, to nie była wina rozrządu, zbyt cienka uszczelka pod głowicą? jak pisałem wcześnie, poprzednie uszczelka była 2x grubsza dodatkowo miała pierścienie na cylindrach.

Podobne wątki

  1. [159] sprzęgło , skrzynia ? dziwna sytuacja
    Utworzone przez Jambo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-09-2015, 19:32
  2. Błąd spalonej żarówki - dziwna sytuacja
    Utworzone przez maniek015 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2014, 08:42
  3. Dziwna sytuacja V-Gen Vialle
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 15:42
  4. Dziwna sytuacja w elektryce
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 20-08-2013, 20:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory