Mam pytanie czy jest możliwe że komputer pokazuje bląd P0100 - Mass Air Flow Circuit Malfunction jeśli mam dziurawy kolektor wydechowy? (turbina dostaje za malo spalin) bo przeplywomierz mam nowy wymieniony.
Mam pytanie czy jest możliwe że komputer pokazuje bląd P0100 - Mass Air Flow Circuit Malfunction jeśli mam dziurawy kolektor wydechowy? (turbina dostaje za malo spalin) bo przeplywomierz mam nowy wymieniony.
Mało prawdopodobne. Pierwsze pytanie jakie się nasuwa to czy słyszysz straszliwy hałas? Nieszczelności w okolicach kolektora wydechowego dają odgłosy jak przy odpalaniu myśliwca z I wojny światowej. Trudno tego nie dostrzec. Innym objawem jest małe ciśnienie doładowania. Sprawdź ciśnienie. Jeśli ciśnienie w normie to znaczy, że masz problemy z obwodem pomiarowym przepływomierza i nie musi to być walnięty przepływomierz, tylko np. przewody, styki etc. Niestety nowe przepływomierze też nie zawsze są sprawne, zwłaszcza chińskie zamienniki powszechnie dostępne na allegro. W tym wypadku wymiana zamiast poprawy przynosi pogorszenie. Jednak najpierw sprawdź połączenia elektryczne, bo nazwa błędu sugeruje usterkę obwodu przepływomierza. Inna możliwość to niewłaściwy typ przepływomierza i odczyty "od czapy" chociaż ECU wszystko co się mieści w granicach spotykanych wartości łyka bez szemrania. Dlatego najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie połączeń elektrycznych.
- widać, że to odczyt z programu FES-a ponieważ nie podaje parametrów środowiskowych.
- program alfadiag podaje te parametry i już widac czy to zwarcie do masy, brak połaczenia , czy wartości poza zakresem.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm