Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Temat: Problem z obrotami na postoju

  1. #1
    selius
    Gość

    Domyślnie Problem z obrotami na postoju

    Czesc mam problem z obrotami ale inny niz wszyscy, a mianowicie gdy stoje wszystko jest niby dobrze obroty utrzymuja sie na ok 900 rpm gdy nagle zaczynaja falowac i po chwili sie unormuja i pozniej znowu zaczynaja falowac... Nie raz tez jest tak gdy sie juz zatrzymam to obroty zatrzymaja sie na ok 1100 rpm... czego to moze byc wina? Bledów brak.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Tez mam problem z 1100 RPM – czesto jest tak, ze nie faluje, ale zatrzymuje sie na 1100 wlasnie. Delikatnie musne pedal gazu, to opadaja do 800-900 i jest OK.

    Zdarza sie rowniez, ze po ostrzejszym przygazowaniu autka, np. po agresywnej jezdzie i koniecznosci mocnego wyhamowania do swiatel, obrotomierz wskazuje 2000 RPM i rowniez musze dodac gazu, zeby obroty spadly. Cyrk

  3. #3
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    Silnik krokowy, brudna przepustnica

  4. #4
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Ja mam odlaczona odme od strony dolotu wiec przepustnica mi sie nie brudzi... do tego czyscilem ja i nic nie dalo, a co do samego silnika krokowego to gdy sie zepusty musi wywalic blad, gdy bledu brak silniczek jest dobry, przerabialem to pol roku temu...

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Ech, no wlasnie u mnie przepustnica czyszczona juz dwa razy, a krokowiec wymieniony na nowy, oryginalny.

    --

    Ale dla jasnosci musze dodac, ze moj post w temacie bardziej ma pokazac koledze Seliusowi, ze nie jest jedyny z tym problemem Wydaje mi sie, ze najsensowniej bedzie podjechac do dobrego mechanika. Moj mi zaproponowal przejazdzke z podpietym komputerem, analize wynikow i ewentualne podmianki na nowe poszczegolnych elementow, ktore beda podejrzane. Zaplace tylko za ten, ktory faktycznie bedzie uszkodzony. Musze znalezc chwile czasu i to zalatwic, bo gdybac tak na "sucho", to mozna w nieskonczonosc niestety.
    Ostatnio edytowane przez Falcon40 ; 04-10-2010 o 12:03

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Ja mam tez tak, ze jak dolezdzam do swiatel to mam 1100, a jak sie zatrzymam spadaja do 900. Jak jest korek i jest goraco to czasem zaczynaja wariowac - pofaluja znowu sie unormuje, potem znowu pofaluje. Zyje z tym... bo nie mam pojecia, co to ma byc. Falowanie jest wieksze gdy mam klimatyzacje.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał selius Zobacz post
    Ja mam odlaczona odme od strony dolotu wiec przepustnica mi sie nie brudzi... do tego czyscilem ja i nic nie dalo, a co do samego silnika krokowego to gdy sie zepusty musi wywalic blad, gdy bledu brak silniczek jest dobry, przerabialem to pol roku temu...
    A jak w takim razie rozwiązałeś problem dostarczenia powietrza dodatkowego przy tak odłączonej odmie?

  8. #8
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał selius Zobacz post
    Ja mam odlaczona odme od strony dolotu wiec przepustnica mi sie nie brudzi... do tego czyscilem ja i nic nie dalo, a co do samego silnika krokowego to gdy sie zepusty musi wywalic blad, gdy bledu brak silniczek jest dobry, przerabialem to pol roku temu...

    Z tą wiedzą na pewno dostaniesz pracę w serwisie AR. Nie ma błedu silniczek krokowy jest ok szacun kolego i powodzenia. A co do przepustnicy to jeszcze Tobie napisze że lubi się zacierać i bez demontażu jej całej wyczyszczeniu we wanience i dogłebnej analizie to Cię w chuj.a będzie robić.
    Ostatnio edytowane przez Adampoz ; 04-10-2010 o 13:29

  9. #9
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Kolego SG0240 byl poruszany temat na tym forum w sprawie odlaczenia odmy i ja zrobilem tak jak tutaj wszyscy pisali wiec uwazam ze mam wszystko z odma ok...
    a co do kolegi Adampoz to wydaje mi sie ze troche przesadzasz z tym czyszczeniem przepustnicy w waniennce ultradzwiekowej... wyjmowalem ja nie raz i czyscilem roznymi srodkami az sie swiecila jak psu jaj... i nic to nie dalo, co do samego silniczka krokowego to dalej sie upieram ze jesli nie ma bledu w alfadiagu przy tescie silniczka krokowego to jest on sprawny, no ale zawsze moge sie mylic... to moze powiesz w takim razie jak w serwisie sprawdzaja silniczek krokowy?

  10. #10
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał selius Zobacz post
    Kolego SG0240 byl poruszany temat na tym forum w sprawie odlaczenia odmy i ja zrobilem tak jak tutaj wszyscy pisali wiec uwazam ze mam wszystko z odma ok...
    a co do kolegi Adampoz to wydaje mi sie ze troche przesadzasz z tym czyszczeniem przepustnicy w waniennce ultradzwiekowej... wyjmowalem ja nie raz i czyscilem roznymi srodkami az sie swiecila jak psu jaj... i nic to nie dalo, co do samego silniczka krokowego to dalej sie upieram ze jesli nie ma bledu w alfadiagu przy tescie silniczka krokowego to jest on sprawny, no ale zawsze moge sie mylic... to moze powiesz w takim razie jak w serwisie sprawdzaja silniczek krokowy?
    ad
    Po pierwsze nie wspomniałem o wanience ultradźwiękowej ani słowa zamiast wanienki mogłem użyć słowa do wiadra tak żebyś się nie pomylił z tymi ultradźwiękami, po drugie otóż syf na przepustnicy powoduje niedomkniętą przepustnice, a silnik krokowy włącza już bieg jałowy, ale komputer uzyskuje złe parametry do obrotów i w ten sposób wariują obroty, to samo dotyczy się przy zacinającej przepustnicy. A zabrudzony silnik krokowy w którym nie ma dostępu do potencjometru powoduje większą oporność którą też komputer nie potrafi określić jako tolerancję i podaje napięcie do regulacji obrotów efekt jest prosty falowanie obrotów. To że silnik na wyższą oporność na styku biegu jałowego to nie błąd do komputera. A serwis wymienia wszystko na nowe i nie myśli przy tym za dużo. A co do zacierającej się przepustnicy to pod światło widać jak klapka ociera się o korpus wydajać specyficzny odgłos.

Podobne wątki

  1. [159] problem y obrotami
    Utworzone przez Doom w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-02-2015, 16:26
  2. Problem z klimą na postoju
    Utworzone przez SilverV6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 21:07
  3. problem z obrotami
    Utworzone przez imker w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-12-2011, 11:55
  4. problem z obrotami w 156 2.0TS
    Utworzone przez W@ri@t w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-04-2010, 09:01
  5. [146] Problem z obrotami
    Utworzone przez Janek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 08:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory