Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Sztanga od geometrii turbiny

  1. #1
    Stanley
    Gość

    Domyślnie Sztanga od geometrii turbiny

    Ogromna prośba, czy mógłby mi ktoś wykonać zdjęcie tej sztangi przy turbinie odpowiedzialnej za zmienność geometrii położenia skrzydeł turbiny? Jakie jest położenie spoczynkowe a jakie max wychylenie , bo jeżeli dobrze u siebie zaobserwowałem to u mnie ta sztanga jest nieruchoma w momencie zwiększania obrotów silnika. Napewno turbina pracuje bo przewód ,,grubnie" dość intensywnie .

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie

    poproś kogoś żeby Ci odpalił auto kiedy Ty będziesz sobie stał i patrzył jak się cięgno zachowuje. W momencie odpalania sztanga powinna się wciągać w gruszkę, czyli tak jakby się skracała. To w przypadku kiedy masz wersję silnikową CF3, jeśli starszą CF2 to sztanga pracuje trochę inaczej.

  3. #3
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    Juz to sprawdziłem na 100 % sztanga sie nie rusza jest nieruchoma, tak podczas odpalania jak i gaszenia a także podczas przygazówek. Odpinając gumowy wężyk od tej ,,Gruszki" na wężyku ma dmuchać czy zasysać podczas przygazówek?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Rocznik 2000 to będzie CF2, więc ma dmuchać.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    podłącz interfejs VAG OBD2 do AR 166, następnie uruchom program FiatEcuScan wybierz model 166 2.4 JTD, z zakładki ECU wybierz Bosch EDC15 Diesel Injection (2.4) po połączeniu z ECU masz zakładkę "ACTUATORS" wybierz opcję Boost Control Solenoid i obserwuj zachowanie się cięgna, które powinno dynamicznie przesuwać się w górę i w dół ok. 10mm

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    W CF2 jest sterowanie mechaniczne jeśli się nie mylę, więc nic z tego. jak się mylę mówcie żeby kolegi w błąd nie wprowadzać ale przewód nadciśnieniowy jest bezpośrednio z wyjścia zimnej strony do siłownika.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    faktycznie CF2 nie ma zaworu OVERBOOST, a zmienna geometria jest sterowana ciśnieniem doładowania, odłącz wężyk od turbiny i przy pomocy sprężarki podaj tam 1 atm. cięgno powinno przesunąć się ok.10mm
    http://allegro.pl/item1201629576_tur...a_2_4_jtd.html

    Cytat Napisał Stanley Zobacz post
    ta sztanga jest nieruchoma w momencie zwiększania obrotów silnika
    może masz urwane cięgno

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Pewnie kierownice się zapiekły i nie ruszysz. Może pomóc zdjęcie turbiny i wyczyszczenie strony gorącej, ale to jest trochę roboty. Mnie raczej nie minie

Podobne wątki

  1. sztanga od turba, overboost
    Utworzone przez kemot w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 22:05
  2. [159] 2.4 JTD 20V Szarpanie przy zmienianiu geometrii turbiny...
    Utworzone przez skinnerpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 19:08
  3. Sztanga turbiny
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 09:22
  4. Gdzie jest sztanga zmiany geometrii turbiny?
    Utworzone przez piter1984 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-12-2010, 12:30
  5. regulacja zmiennej geometrii turbiny
    Utworzone przez bizum w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-06-2010, 08:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory