Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Demontaż alternatora JTD

  1. #1
    marcopol
    Gość

    Domyślnie Demontaż alternatora JTD

    Witam tak jak w temacie prosze o pomoc.A wiec w mojej alfuni padło ladowanie.Byłem u kilku mechaników ale żaden nie miał czasu na ten tydzien, wiec zabieram sie za to razem z kuzynem.
    Alfunia ma silniczek 2,4JTD rok 2001.
    Rozkrecamy to tu to tam wszysko gotowe, a tu nie mozemy go wyciagnąć ani dołem ani od strony nadkola. Musiałem wszyskto złożyc, bo garażu nie posiadam.Moze ktos z was juz to robił to prosze o porade. Pozdrawiam marcopol.

    sorki panowie nie powiedzialem co nie moge wyciągnąc.chodzi mi o alternator. którędy go wyjąć, bo ani dołem ani od strony nadkola?
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 07-10-2010 o 16:06

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    masz wszystko opisane w "Alfa Romeo 166 eLearn.rar"
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...szych_alf.html

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar psqdny
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.4 JTD '99
    Postów
    21

    Domyślnie

    Akurat wczoraj wyciągałem alternator w 166 2.4 jtd 99 rok.
    Wymieniałem pompę wspomagania, a że zachlapała alternator, to też go wyjąłem żeby wyczyścić.

    Jeśli chciałbyś go wyciągnąć od strony nadkola to bez wyciągnięcia amortyzatora i reszty się nie obejdzie.

    Ja wyciągnąłem go jak nie miałem pompy wspomagania i łapy (taka czarna), która jest przykręcona do alternatora i korpusu silnika.
    Jak włożyłem pompę i ją i podłączyłem to nie szło wstawić alternatora, bo przeszkadzał plastik po którym ścieka olej wspomagania tak aby ominąć alternator.

    Moja sugestia.
    1. Odkręcić alternator (2 punkty mocowania, śruby możesz zostawić, żeby alternator pozostał w normalnej pozycji)
    1. Odłączyć wąż gumowy (obejma zaciskowa - jednorazowego użytku) dochodzący do pompy wspomagania.
    2. Odłączyć przewód metalowy (połączenie gwintowe tam gdzie jest plastik który osłania alternator przed ściekaniem oleju).
    3. Odkręcić 2 nakrętki M5, aby można było wyciągnąć plastik.
    PS: warto byłoby sprawdzić czy samo wyluzowanie nakrętek M5 nie pozwoli na wyjęcie plastikowej osłony. U mnie z jednej strony był otwór, a z drugiej wcięcie. Jeśli masz u siebie dwa wcięcia zamiast otworu to mógłbyś wyjąć osłonę bez odkręcania przewodów, a to znacznie uprościło by sprawę.

    Wyciągasz alternator w pozycji pionowej do góry, wcześniej oczywiście trzeba go odkręcić. Przed wyciąganiem należy też odkręcić kable, a odkręcić je możesz jak masz odłączony akumulator (będzie trzeba podać kod do radia, po jego ponownym podłączeniu). Ja odkręcałem kable jak miałem go w pozycji pionowej.
    Alternator wyciągasz w górę. Na pewno będziesz musiał pokombinować z kablami, a może nawet z osłoną bagnetu oleju, ale w efekcie powinno wyjść.

    Należy zaopatrzyć się w coś do zatkania przewodów (bo będzie ciekło i to grubo), szmaty do pochłaniania oleju i olej do wspomagania bo będzie trzeba uzupełnić ubytki. Ja lałem DEXRON II (nie wiem jaki był wcześniej, bo znalazłem 2 rodzaje stosowanego czyli II i III).

    Potem konieczne odpowietrzenie układu wspomagania.
    Powodzenia!

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159sw 1.9 8v
    Postów
    507

    Domyślnie

    Witam,
    Podłącze się pod temat.
    Potrzebuję wymienić alternator w mojej 166 2.4 jtd 140KM
    I teraz tak: Jaki konkretnie będzie pasował?
    Czy podpasuje od 2.4 jtd np. ze 156 lub jakiegoś fiata?(jakiego?)
    Z tego co widzę po allegroszu itp. to niektóre mają 100A inne 120A

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Powinien być 120
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. Demontaż alternatora w TS
    Utworzone przez macieqy w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-01-2015, 13:52
  2. Demontaż alternatora 2.4 20V JTD
    Utworzone przez dareme89 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-02-2014, 12:45
  3. Demontaż alternatora AR 156 1.9 JTD
    Utworzone przez Bladyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-05-2013, 13:44
  4. [GTV Spider] Demontaż alternatora
    Utworzone przez ROBSON-OKR w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2012, 07:22
  5. [155] demontaż alternatora v6
    Utworzone przez Why_ka w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-08-2010, 22:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory