Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [zawieszenie] - kraweznik, problemy - geometria itp

  1. #1
    elbarto
    Gość

    Domyślnie [zawieszenie] - kraweznik, problemy - geometria itp

    witam serdecznie,

    niestety, mala przygoda. oczywiscie wnowo zakupionym dobrze utrzymanym aucie:/
    w wyniku naglej potrzeby ominiecia samobujcy, wpadlismy w dziore i prawym przodem walnęliśmy w krawężnik.

    felga oczywiscie troche krzywa [ale jezdzic sie da, nie jest jakoś zmaksakrowana],

    wybiło gorny wachacz [sworzen], więc wymieniliśmy - niemiałm czasu więc oddałem do mechanika.
    trodno, wsadzilismy trw, jak robic to niech bedzie dobrze.

    niestety okazalo sie że mechanik, coprawda ma maszyne do geometri, robi auta, ale myslenie troche srednie.

    niby wszystko ok, zbieznosc w normie,
    jest jakis problem z pochyleniem kol przednich [obu!], oraz z wyprzedzeniem konta zwrotnicy bodaj.

    pierwsze pytanie:
    1: czy ktoś ma, wydruk z geometrii swojego auta, [ar 147 2.0 TS selespeed]
    i może mi podesłać, w celu zerknięcia na parametry?

    2: czy zawieszeni w147 jest identyczne jak w 156? czy we wszystkich alfach elementy są takie same [chodzi mi o wersje silnika], czy jednak sie to rozni?

    3: cały czas coś mi tam trze. ale wygląda to na problem z półośką, łożyskiem, przegubem. czy ktoś ma pomysł co tam jescze się złego mogło stać?
    mam nadzieje że nic przy skrzyni, ale nawet jeśli tak, to tam chyba łożysko w skrzyni przy opółośce można wymienić?

    jakieś sugestie ktoś jescze sprzeda, bo szlak mnie trafia na bezmyślność mechaników.

    co tam jescze mogło się pokrzywić, jak myslicie? wachacz dolny? co jescze?
    przyznam że nie znam tego zawieszenia - oglądałem tylko po odbiorze auta, bo mechanik nic oczywiscie od siebie nowego od siebie ie powiedział,
    dzisiaj chcę tam wejść zobaczyć coś więcej,
    ale może jest ktoś kto ma tą technikę z 147/156 opanowaną i coś doradzi



    dzięk!

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar stavu
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Paniówki
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTD 120KM 2002
    Postów
    72

    Domyślnie Tarcie

    Podnieś auto na lewarku ( dobrym lewarku lub postaw na koziołkach ). Zapal silnik wrzuć 4 bieg naciśnij gaz tak by było koło 100km/h i sprawdź gdzie leży przyczyna

  3. #3
    elbarto
    Gość

    Domyślnie

    tak uczynie. wstępnie wczoraj testowałem,
    podniosłem tylko prawą stronę, ale pod auto niebyło jak wejść.

    tak że dzisiaj poczynie jakieś większe ustalenia, mam nadzieje...

    ...

    jak bym wiedział, że ak będzie, to te wachacze też bym sobie sam wymienił.... ech.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar stavu
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Paniówki
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTD 120KM 2002
    Postów
    72

    Domyślnie Wachacze

    Musisz posłuchać ciężko powiedzieć co może być przyczyną. Jak uderzyłeś w krawężnik, uderzenie mogło spowodować uszkodzenie łożyska. Sprawdź jeszcze czy przy skręcie w przeciwną stronę do uszkodzonego koła buczy bardziej jeżeli tak to prawdopodobnie łożysko.

  5. #5
    elbarto
    Gość

    Domyślnie

    tak mi się właśnie wydaje.
    pamiętasz może, jak tam wygląda łożysko, jakaś masakra, przy wymianie, samemu się warto zabrać czy niebardzo?

    wiesz, może [jak myślisz], czy jest możliwe by padło też coś po stronie skrzyni? wydaje mi się że raczej nie [ew, tam też chyba jest jakieś łożysko],
    chociaz wydaje mi sie ze poloska by tak w tylek nie dostala....
    gdyby ci jakas jescze wolna mysl przyszla,
    to napisz - czasem takie porady mają znaczenie - zawsze można wpaść na coś nowego

  6. #6
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Jakbyś mógł to zrób zdjęcie zawieszenia a bardziej jego anomalii i zapodaj na forum, niejeden z nas rozebrał już pół belli i będziemy wiedzieć co tam może siedzieć.
    Co do tarcia to jeśli cały czas to prawdopodobnie łożysko rozwaliłeś i na takim jeździsz.
    Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar stavu
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Paniówki
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTD 120KM 2002
    Postów
    72

    Domyślnie Łożysko

    Cytat Napisał elbarto Zobacz post
    tak mi się właśnie wydaje.
    pamiętasz może, jak tam wygląda łożysko, jakaś masakra, przy wymianie, samemu się warto zabrać czy niebardzo?

    wiesz, może [jak myślisz], czy jest możliwe by padło też coś po stronie skrzyni? wydaje mi się że raczej nie [ew, tam też chyba jest jakieś łożysko],
    chociaz wydaje mi sie ze poloska by tak w tylek nie dostala....
    gdyby ci jakas jescze wolna mysl przyszla,
    to napisz - czasem takie porady mają znaczenie - zawsze można wpaść na coś nowego
    Łożysko jest razem z piastą wiec wymiana to banał.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    jeżeli chodzi o kąty które jak piszesz są skoszone,to czeka cię jeszcze wymiana wahacza dolnego a jak nie pomoże to i sanek które mogły się wygiąć.Złe kąty to ściąganie auta w jedną stronę mimo poprawnego ustawienia zbieżności.Kąty w alfie nie są regulowane więc tylko wymiana

  9. #9
    elbarto
    Gość

    Domyślnie

    czesc,
    zrobie skan wydruku z maszyny, moze powiecie oco chodzi. ja mam pojęcie o mechanice [golfa, kaszla, fiata 125P] robie sam, ale w lanci/alfie jescze grzebac nie musialem, więc pewnie będę potrzebował wsparcia.
    tak że zrobie skan, wrzuce na jakis serwer, wystawie linka i pomyślimy.

    dzięki za wsparcie, i jescze będę tu napewno pisal

  10. #10
    elbarto
    Gość

    Domyślnie

    No, i siadłem wczoraj,

    mam łożysko - fart! - dostałem od poprzedniego wlasiciela. faktycznie, to ono ma problemy.
    wszystko było by pieknie, gdybym posiadał klucz do odkręcenia nakrędki z łożyska
    mam, ale do 32 [i oczkowe, i nasadowe], a większego - brak.
    tak ze muszę klucz zdobyć, i dopiero się za to zabiorę.

    rozumiem, że to 36?

    dzisiaj zrobimy skan tego co wyszło na maszynie apropo kontów, to może powiecie czym sie interesować w następnej kolejności.

    pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] Cięcie opony przedniej, geometria - problemy.
    Utworzone przez blackrave w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 14-11-2015, 12:27
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-10-2012, 17:35
  3. Zawieszenie, geometria, stuki, opony...
    Utworzone przez tomaszko79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-03-2012, 16:59
  4. Zawieszenie i geometria.
    Utworzone przez amdi92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-08-2011, 20:44
  5. [146] uderzenie w kraweznik
    Utworzone przez idclip w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-07-2010, 17:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory