Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Problem z odpaleniem Alfy!!!

  1. #1
    szwagierek
    Gość

    Domyślnie Problem z odpaleniem Alfy!!!

    Witam wszystkich Forumowiczów.

    Od kilku dni borykam się z problemem, jakim jest odpalanie mojej alfy. Moja alfa to 156, z silnikiem 2.5 V6, z gazem (dodam, że to "niestety", nie sekwencja). W moim aucie od jakiegoś czasu cały czas pali mi się kontrolka od wtrysków. Problem polega na tym, że gdy odpalam samochód, jak już odpali, chodzi poprawnie, zarówno na benzynie, jak i na gazie, wszystko ok. Problem w tym, że w sytuacji, gdy jeżdżę po mieście, gdzie temp. prawie non stoper sięga 90 stopni, alfa nie chce mi odpalać. Nie odpala mi, kiedy gaśnie kontrolka od wtrysku, tak więc wszystko jest zupełnie na odwrót, bo spotkałem się z przypadkami, gdzie zapalona "marchewa" uniemożliwia odpalenie samochodu. Otóż, streszczając to wszystko, alfa jak już wejdzie na obroty, jest wszystko ok, lecz ma problemy przy odpaleniu po prostu "wejść na obroty". Nie wiem, co w tej sytuacji zrobić, a bez samochodu jestem jak bez ręki. Pragnę dodać, że podłączenie pod komputer wykazało błędy wtrysków, lewe masy powietrza, oraz przepływkę. Przepływka wydaje się być ok, samochód nie traci mocy. Proszę Was o porady w tej sprawie.

    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 13-10-2010 o 01:57

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Należy zacząć od tego, że coś masz nie tak z temperaturą. Mieć 90 stopni teraz w takie już niskie temperatury to stanowczo za wysoko

  3. #3
    szwagierek
    Gość

    Domyślnie

    Kolego, chodzi mi o jazdę "od sklepu do sklepu", co chwila zatrzymywanie się na światłach, na trasie alfa trzyma stałą temperaturę, tak ok. 70 stopni. W mieście temp. nigdy nie przekracza 95 stopni.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał zieloo007 Zobacz post
    Należy zacząć od tego, że coś masz nie tak z temperaturą. Mieć 90 stopni teraz w takie już niskie temperatury to stanowczo za wysoko
    To nie diesel kolego ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    szwagierek
    Gość

    Domyślnie

    Co racja to racja. Kolega z osiedla również ma 156 V6 i u Niego też są takie temperatury przy jeździe miejskiej.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Przy instalacjach z parownikiem najczęściej padają przepływki. Spowodowane jest to wybuchem gazu. Odepnij wtyczkę od przepływki i zobacz czy samochód będzie się zachowywał tak samo.

    Moja osobista diagnoza to 99% przepływka. Z wtryskami możesz dać sobie spokój

    1% szans pozostawiam na lewe powietrze lub zły przepływ powietrza. Dlaczego? powiem Ci miałem kiedyś dobry numer z tym.
    W mojej byłej 146 miałem również instalacje z parownikiem. Gazownik, którego nie pilnowałem nie mógł sobie dać rady z ustawieniem gazu bo samochód dostawał za dużo powietrza, więc postanowił wkleić w kratkę przepływki duży kawałek gumy. Na gazie było super, ale na benzynie masakra. Samochód dławił sie, kontrolka wtrysków wariowała, gasł. Przyniosło mi to olbrzymie koszty. nie spodziewaliśmy się, że moze być taka sytuacja. Wymieniłem w tedy sonde, czyściłem przepustnice oraz kupiłem nowy silniczek krokowy...
    Ostatnio edytowane przez ExO ; 12-10-2010 o 22:41

  7. #7
    szwagierek
    Gość

    Domyślnie

    Myślisz, że na odpiętej przepływce samochód powinien odpalać już normalnie, bez żadnych większych problemów?? Tak więc spróbuję jutro zacząć jazdę z odpiętą przepływką w moim aucie. Jeśli się poprawi, mam już przyczynę ( koszt ok. 380zł jak patrzyłem)
    Ostatnio edytowane przez szwagierek ; 12-10-2010 o 22:48

  8. #8
    selius
    Gość

    Domyślnie

    W taki sposob jak opisuje kolega ExO to sprawdza sie przeplywki w dieslach a nie w benzynie... Tutaj pomoze Ci tylko diagnoza poprzez kabel i komputer. Z tego co napisales to ja bym podejrzewam czujnik walu.

    Szczerze to gratuluje Ci odwagi ze jezdzisz na zwyklej instalacji w silniku V6, z takim gazem zawsze bedziesz mial jakis blad i to nie bedzie dobrze jezdzilo...

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Ja w 155 V6 mialem zwykla instalacje i przelaciala na tym jakies 250tys km i z takim gazem ją kupiłem. Nie było z nim problemów oprócz tandetnych stacji na których zatankowałem. Klapa antywybuchowa załatwiła sprawę strzałów... Co do twojego przypadku to na moje mało fachowe oko czujnik położenia wału siedzi bo ewidentnie masz problemy z zapłonem. Także królu złoty miernik w dłoń
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  10. #10
    bennyhill4
    Gość

    Domyślnie

    jak padnie przepływomierz to raczej nie powinno byc problemow z odpaleniem jezeli czujnik polozenia przepustnicy dziala poprawnie. objawy padnietego przep........ to jak wdepniesz gwaltownie to albo sie ciut przydusi i wchodzi na obroty ale do pewnego mometu puzniej utrzymuje swoje mimo gazu w podłodze, a jak upuscisz troche i dodajesz powoli to wejdzie na obroty zarówno na biegu jałowym jak i w trakcie jazdy, ale moc sma mniejszą!! po odłączeniu napewno tak bedzie, a jak padnął to może być bardzo podobnie ale rozbierznosci terz mogą sie pojawic. nie odłaczaj w trakcie pracy silnika!!!! podobne objawy mogą wystepowac przy łapaniu lewgo powietrza.
    z tą marchewką to dziwna anomalia moża centralka??
    a na gazie ci odpala???
    exo a kturą generacje masz??? jak starsze generacje z parownikiem to ta guma jast "normalnym" patentem. zwieksza ruznice podcisnien przed i za przepustnica co daje precyzyjniejsze dawkowanie gazu, tyle tylko że ta generacja wogule nie powinna być montowana w tym silniku!!!

Podobne wątki

  1. Problem z odpaleniem alfy 166 2,4 jtd
    Utworzone przez Prelid w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-09-2012, 19:20
  2. Problem z odpaleniem alfy 166 2,4 jtd 1999 r
    Utworzone przez Prelid w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-09-2012, 18:30
  3. problem z odpaleniem Alfy 156jtd
    Utworzone przez tepees w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-06-2011, 22:35
  4. Problem a odpaleniem alfy 147 1,9 JTD
    Utworzone przez KerFizz w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 17:26
  5. [146] problem z odpaleniem Alfy 146
    Utworzone przez cinnas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-03-2010, 11:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory