Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: EGR,Przepływomierz,zużycie i moc

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie EGR,Przepływomierz,zużycie i moc

    Podczas rutynowego sprawdzenia silnika, w celu diagnozy zwiększonego zużycia paliwa natknąłem się na kilka problemów:

    Uszkodzenie EGR
    Nieprawidłowo działający Przepływomierz
    Zwiększone zużycie
    Moc zmienna w zależności od temp.

    A więc od początku, podczas kontroli zużycia przy pomocy FES sprawdziłem masę powietrza dostarczaną do silnika. I tak jak przypuszczałem:
    Zadana: 290kg/h
    Odczytana 540kg/h

    Przy wyższych obrotach:
    Zadana: 540kg/h
    Odczytana 290kg/h

    Podejrzenie uszkodzenia => wymiana => odczyt => tak samo...

    Kiedyś na zlocie we Wrocku, pan od Examinera powiedział że EGR nie działa prawidłowo, tzn że na wysookich obrotach jest otwarty na max, kiedy powinien być zamknięty, na biegu jałowym pokazuje zmienne wartości jak przy obciążeniu itp. pewnie dlatego został zaślepiony.
    Postanowiłem go odślepić i co się okazało, przepływomierz pokazał zgodne wartości, ale na wyższych obrotach EGR 100% i całe ciśnienie uciekało do wydechu...

    Co więcej zużycie paliwa na biegu jałowym
    Przy nie zaślepionym EGR 3,70mg/j
    Przy zaślepionym 4,10-4,30mg/j

    Na logikę skoro komp widzi większą masę powietrza musi podać więcej ropy.

    Pardzo prosiłbym o sprawdzenie was moi drodzy jak zachowuję się u was EGR, przepływomierz i ilość Gazolu jaką podaje FES podczas biegu jałowego i obciążenia.

  2. #2
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam z moich testów na FES-ie egr działał na zasadzie lekkiego uchylenia na jałowym biegu oraz zamknięcia przy dodawaniu gazu. Co do przepływki to wskazania powinny nie odbiegać od normy jaką pokazuje program (lekkie różnice były z tego co pamiętam) a ilość gazolu niestety nie mierzyłem.
    Jak znajdę czas jutro to postaram się wrzucić wykres na jałowym oraz przy wyższych obrotach z podanymi parametrami.
    Pozdro

    Ps. Moim zdaniem przepływka coś szwankuje ponieważ różnica między zadanymi wartościami a odczytanymi jest zasadnicza na co zaślepiony EGR miałby wpływ tylko na jałowych obrotach, na wyższych powinien wskazywać podobne wartości a tak nie jest.
    Ostatnio edytowane przez wojtekml ; 01-11-2010 o 18:59

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Tak, masz rację, ale przepływka jest nowa, oryginalna.
    Mój EGR jest uszkodzony, ponieważ podczas dodawania gazu zawiesza sie w pozycji max otwartej i tylko zaślepienie go sprawia że auto nie traci mocy, ale czy wymiana go jest potrzebna??
    Pojawia się co prawda błąd "P0404 Nieprawidłowy sygnał EGR" i z tego co pamiętam chłopaki mówili że żeby zaślepić trzeba mieć sprawny. Z tego co patrzyłem do epera mój EGR jest wyczerpany bez możliwości zastąpienia...Mogę liczyć jedynie na produkt odnowiony w cenie 475zł, ale Bielsko nie dało mi gwarancji że znajdą taki na stoku, co jest rzeczą dla mnie dziwną, bo to element narażony na zniszczenie niemal jak sprzęgło...

  4. #4
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Moim zdaniem zaślepienie EGR-u w Twoim wypadku spowodowało normalną pracę silnika na wyższych obrotach gdyż powietrze tłoczone przez turbo nie uciekało przez otwarty na 100% EGR. Sam mówiłeś mi że kopciło niesamowicie gdy nie był zaślepiony. Więc ta operacja pomogła odzyskać sprawność motoru, jednak EGR nadal masz uszkodzony stąd błąd.
    Myślę że niepotrzebnym wydatkiem byłoby teraz zakupienie sprawnego zaworu w przypadku możliwości jego zaślepienia.
    Najlepiej podjedź do kogoś kto zrobi ci pełną diagnostykę i wg otrzymanych informacji poda przyczynę złej pracy.
    Do takich zabaw polecam: www.cinsoft.pl - Marcin zdiagnozuje ci bellę sprawnie i szybko i poda przyczyny. Jak będziesz chciał może nawet wywalić Ci EGR z ECU, więc nie będzie już w ogóle brany pod uwagę.
    My tutaj możemy jedynie gdybać.
    Ostatnio edytowane przez wojtekml ; 01-11-2010 o 19:57

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Może ciągnie gdzieś lewe powietrze? Egr wyczyść, elektromagnes nasmaruj może przestanie się wieszać. 540kg/h na jałowych obrotach to identycznie jak u mnie przy zaślepionym EGR, ale docelową chyba w fesie mam 480kg/h ale ręki nie dam uciąć. EGR u mnie na postoju uchylony oraz podczas jazdy z stałą prędkością również uchylony, przy przyspieszaniu zamyka się całkowicie (0 albo 1% już nie pamiętam dokładnie).
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 01-11-2010 o 21:02

  6. #6
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Khropek sprawa z dziwnym zachowaniem wozu może również się wiązać z umiejscowieniem zaślepienia EGR. Jeśli zaślepiasz przy klektorze ssącym to automatycznie zwiększa się ciśnienie w dolocie. Jeśli znowu zaślepisz bliżej wydechu to ciśnienie może byc za niskie jeśli egr nie pracuje. Jest na kolektorze przecież czujnik ciśnienia. To może wiązać się z przekłamaniami na przepływomierzu a wtedy pewnie na ilości spalanego paliwa.
    Tutaj nasuwa mi się myśl że jeśli faktycznie powoduje to problemy to EGR powinien byc sprawny dla prawidłowej pracy silnika i nie zaślepiony.
    No chyba że usunięty programowo i po sprawie.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    I właśnie tutaj dochodzimy do sedna sprawy, czy zaślepienie powoduje wzrost wydajności?? jeśli tak to czy zużycia paliwa też?? Ja niestety jestem zmuszony do zaślepienia, ale zużycie paliwa mam zwiększone, pozostałe elementy sprawne, brak dziur.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Powoduje większy odczyt na jałowych obrotach. Tak wynika z fesa, podczas jazdy odczyty +- pokrywają się. Ile wzrosło Ci spalanie?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Spalanie w trasie wzrosło o około 2l przy bardzo delikatnej jeździe... w mieście podobnie.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Tak dla sprostowania chodziło mi o to czy nie masz nieszczelności w tej rurze ssącej idącej od filtra powietrza. Jeśli przepływomierz BOSCH i o odpowiednich numerach. Pozostaje chyba jedynie źle funkcjonujący EGR , teoretycznie gdyby zmienna geometria zawiesiła się mogłoby skoczyć spalanie.

Podobne wątki

  1. 2.0 JTS - zużycie oleju
    Utworzone przez YankesGT w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-11-2015, 09:35
  2. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-03-2014, 21:59
  3. Zużycie oleju 1.9 jtd 8v
    Utworzone przez czerwcowy0520 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-03-2014, 07:08
  4. [159] zużycie oleju
    Utworzone przez Korba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 19:48
  5. Zużycie oleju V6
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-03-2007, 22:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory