Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Szlif wału 2.0 16V TS

  1. #1
    bielu1996
    Gość

    Domyślnie Szlif wału 2.0 16V TS

    Witam serdecznie. Mam mega problem z moją piękną. Tydzień temu rozleciał się wał. Obróciło panewke i niestety drugi korbowód oraz wał uległy uszkodzeniu. Jeżdże 166 2.0 twin spark z 2002 roku. Znalazłem drugi wał za 700zł. Wygląda dobrze, ale był już po pierwszym szlifie. I teraz mam pytanie do Was. Czy warto kupić ten wał i zrobić drugi szlif, czy lepiej sobie odpucić i szukać używanego nomianłu? Tyle, że dobrego nomiału moge nie znaleźć Oczywiście doszłyby wszystkie nowe panewki nadwymiarowe itd. bo jak już robić to porządnie. Czy w ogóle drugi szlif wału ma racje bytu w silnikach 2.0 twin spark, jeżeli chce się tym autem pojeździć dłuższy okres czasu? Mówią, że Alfa po pierwszym szlifie to już jest szmelc Czy lepiej po takim szlifie się już pozbyć Alfy? Proszę Was bardzo o pomoc, bo jak wiecie to taka naprawa nie kosztuje 200 zł, a nie chciałbym wyrzucać 3000 zł w błoto. Sam nie wiem co robić, proszę o porady.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wały w silnikach TS są przewidziane na dwa szlify, więc nie masz się co martwić
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    bielu1996
    Gość

    Domyślnie

    A co byś powiedział jakby tak włożyć nowe panewki główne i korbowe na pierwszy szlif i zostawić tak jak jest? Żeby nie robić drugiego szlifu. Miałoby to racje bytu, czy lepiej nie kombinować? Ten wał nie jest zły. Chciałbym tą Alfką pojeździć ze dwa lata jeszcze.

  4. #4
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Niech ktos zmierzy wał, jesli nie masz czym lub nie wiesz jak zawiez go do szlifierza, wtedy bedziesz wiedział czy wyjdzie szlif, jesli nie to musisz szukac wału.

  5. #5
    bielu1996
    Gość

    Domyślnie

    Wiem jak się mierzy wał. Wychodzi, że jest idealnie pierwszy szlif nie ma żadnych ubytków ani nic takiego. Drugi szlif wyjdzie spokojnie. Panewki główne i korbowe na drugi szlif dostanie się też bez problemu, bo dzwoniłem do kilku sklepów. Chodzi mi tylko o to, że obawiam się o żywotność wału Alfy po drugim szlifie, dlatego myśle zostawić na tym pierwszym i włożyć panewki główne i korbowe na pierwszy szlif. Wiem, że Alfy mają swoje kaprysy, a tak jak mówie chciałbym tym autem pojeździć ze dwa lata. Rocznie robie z 25-30 tys. km. A nie wiem ile wytrzyma ten drugi szlif. Co myślicie???

  6. #6
    Zeus
    Gość

    Domyślnie

    Ja bym oddał wał w ręce specjalisty od takich obróbek.
    Zbyt kosztowne ryzyko wg mnie...

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Masz już wał wyciągnięty - szlif to raptem 150-200zł, a i tak panewki musisz kupić nowe. Ogólnie zasadą jest że nie zakłada się nowych panewek bez obróbki mechanicznej wału - poszczególne wykorbienia mogą byc w tolerancji, ale ich wzajemne ułożenie (geometryczne błędy położenia) nie będzie prawidłowe. Wał w TSie przewidziany jest na 2 szlify, wiec nie masz się czego obawiać
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    bielu1996
    Gość

    Domyślnie

    Ok w takim razie zapodaje drugi szlf i wszystkie panewki na drugi. A jak myślicie z żywotnością silnika po drugim szlifie?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Taka sama jak po szlifie nominalnym
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    bielu1996
    Gość

    Domyślnie

    No to fajnie Słuchajcie, a mógłby mi ktoś dać namiary na jakieś miejsce gdzie moge dostać komplet panewek na drugi szlif. Bo u mnie w mieście niestety nic nie ma

Podobne wątki

  1. Szlif wału w silniku 3.0
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 16:59
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-09-2010, 19:32
  3. Szlif wału a wyjęcie silnika
    Utworzone przez siwcu w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 06-11-2009, 23:36
  4. szlif glowicy
    Utworzone przez Jeson w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-09-2007, 18:00
  5. Szlif wału korbowego!
    Utworzone przez Olowek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-06-2007, 09:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory