Jaki spadek wartości czeka Julkę? Ile trzeba będzie wyłożyc na roczny egzemplarz?
Jaki spadek wartości czeka Julkę? Ile trzeba będzie wyłożyc na roczny egzemplarz?
Im więcej wpadek przy produkcji i mniej kupionych przychylnych artykułów tym koszt używanego będzie niższy.. Może będą Julki do wygrania w konkursie plusa lub innego operatora, wtedy można okazyjnie kupić nowe auto.
Na razie możesz popatrzeć na spadek wartości Mi.To i do tego proponuję w chwili obecnej porównywać, chociaż raczej spadek będzie troszkę niższy z racji tego, że kompakt bardziej praktyczny i cena nowej w podstawowej wersji nie jest wygórowana.
Samochód jak wyjeżdża z salonu to już traci sporo ze swej ceny, blisko 25%-50% ceny salonowej. Taka kosztująca 69 dych Giulietta za rok pewnie będzie gdzieś kosztowac kolo 30-40.
Tylko tych rocznych egzemplarzy to raczej nie uświadczysz, a w salonach wersje demo z 2010 będa z upustem 10% na początku 2011 - tylko że po nie pewnie też jest już kolejka chętnych. Wyjątkiem moga być wersje progression z silnikiem 1,4 120KM, bo jest małe zainteresowanie takimi autami, więc tutaj cos można znaleźć
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Aż tak dobrze nie będzie.
Po pierwsze mało kto ją wtedy sprzeda za taką kwotę bo musiał by się wykazać albo głupotą albo wyjątkową rozrzutnością.
Po drugie nawet Daewoo swego czasu nie miało takiego spadku wartości, więc niby czemu alfa miała by tyle kosztować?!
Po trzecie ze 159 też tak miało być a jakoś na razie trzymają się w cenie i ich spadek wartości nie jest wiele większy niż np mondeo.
W końcu po czwarte wszelakie testy pokazują, że to auto jest co najmniej alternatywą dla wiodących w swojej klasie o ile nie będzie lepsza (ADAC, NCAP itd) a to też ma wpływ na rynek wtórny.
Jednocześnie znam przykład hiper-spadku wartości pewnej Hondy Civiv Type-S. Zakupiona za około 110 tyś w leasingu (nie do firmy...). Około bo po całkowitej spłacie rat leasingowych trzeba ją jeszcze wykupić za 1500 zł. Leasing był wzięty w... jenach! Przy czym jej właściciel żadnych interesów z Japonią nigdy nie robił i nie miał zamiaru robić, czyli dostęp do waluty żaden. W międzyczasie kurs jena skoczył o prawie 1/3 i rata z 1100 zł wzrosła z kosztami do 1800! Teraz można sobie wyliczyć, że auto po spłacie będzie kosztowało około 170-180 tyś a jego wartość wówczas będzie oscylowała (przy dobrym układzie i jego idealnym stanie) między 40-50 tyś. Jednym słowem inwestycja dziesięciolecia. Dodam tylko, że poprzednim autem ta właścicielka robiła około 10-12tyś rocznie więc pewnie jazda Taxi spod Marriott'u była by tańsza przez te wszystkie lata![]()
Ostatnio edytowane przez Belfer ; 11-11-2010 o 14:55
Chyba śnisz. Pokaż mi za rok taką cenę za auto nie dachowane. Biorę w ciemno.
---------- Post dodany o godzinie 16:44 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:41 ----------
Ja myślę, że ona dobrowolnie podpisała tę umowę. Chciało się widzieć ofertę 2-3% tańszą to wyszło jak zawsze. Kurs jena swego czasu skoczył nawet o 80%. Ale to zupełnie inna historia ...
Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL
Wszystko zależy od popytu. Za 2 lata się dowiemy jak wielki on jest![]()
Gazety przychylnie wyrażają opinie o tym modelu, 1.4 MultiAir bije nowego Seata Ibize1.4, Skoda Fabia 1.4 i VW Polo 1.4 Jeżeli chodzi o klase wyższą to Giulietta wypada znacznie lepiej na tle Golfa,Auris Hibfid i Hondy Insight. Na tą chwile wygrała kilka konkursów z czego jeden Auto Świat. Jest najbezpieczniejszym autem w swoim segmencie i o ile podzespoły BOSCHa TRW oraz innych kooperantów nie zawiodą będzie w pierwszej dziesiątce niskiej awaryjnościWszystko to daje szanse na spadek wartości 30% po dwóch latach.