Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego

  1. #1
    ziuziak
    Gość

    Domyślnie Ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego

    Witam.
    Mam problem (albo i nie) kiedy na ciepłym silniku odkręcałem korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego zasyczało jak by w zbiorniczku rosło cisnienie wraz z temperaturą i nie miało gdzie uciec. Tak ma być czy cos mam zatkane.
    Z góry dzieki za podpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    układ chłodzenia jest ciśnieniowy i tak powinno być

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Na ciepłym silniku nie powinno się go odkręcać (a już na pewno na włączonym). To, że zasyczało to norma (uciekła Ci para wodna z nagrzanej cieczy). Sprawna nakrętka na zbiorniczku powinna wypuszczać parę przy zbyt dużym ciśnieniu. W zależności od koloru ciśnienie przy jakim ona wypuszcza nadmiar jest różne. Ciśnienie musi rosnąć trochę wraz z temperaturą bo para tworząca się ma mniejszą gęstość niż ciecz i zajmuje więcej miejsca.

  4. #4
    ziuziak
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki wielkie Koledzy

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    korek odpowietrzający/ wlew od zbiorniczka/ jest ustawiony tak ,że powyżej 0.9 bara sie otwiera i zbija ciśnienie.W japońcach wartość ta jest 1.1 bara
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Nowy
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    polska
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    korek odpowietrzający/ wlew od zbiorniczka/ jest ustawiony tak ,że powyżej 0.9 bara sie otwiera i zbija ciśnienie.W japońcach wartość ta jest 1.1 bara
    Witam. A jaki ma być korek dla 1.9 JTD 150 KM w Alfie GT? Widziałem korki 1,0 i 1,4 bar. Mam wrażenie, że mam uszkodzony korek.

Podobne wątki

  1. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-04-2015, 10:13
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-04-2014, 19:32
  4. Ubywa mi płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym
    Utworzone przez alfawm w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-07-2010, 19:55
  5. [164] Area 51-czyli olej w zbiorniku wyrównawczym.
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-01-2009, 19:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory