Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: 1.9 jtd 105 km gasnĄcy silnik pomocy

  1. #1
    SZCZEPAN1234
    Gość

    Domyślnie 1.9 jtd 105 km gasnĄcy silnik pomocy

    WITAM. Dziś byłem u elektryka i wykrył że przyczyną jest pompa wysokiego ciśnienia. Ale po przeglądaniu postów o tematyce gaśnięcia silnika to zauważyłem że przyczyn może być dużo. i czasem bardzo banalne. Może ktoś to już przeżył( a napewno ) i napisze co może być jeszcze przyczyną.
    Z moją Alfą sprawa wygląda następująco:
    Podczas jazdy przy przeciąganiu na biegach przy obr. około 3tys. silnik odmawia posłuszeństwa, poprostu gaśnie. Na zimnym silniku mam problem z jej odpaleniem, a na ciepłym bardzo długo kręci.
    Zaznaczam że czujnik położenia wału został wymieniony latem wraz z przepływomierzem powietrza.
    PROSZĘ O POMOCY

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    jak jtd nie chce zapalić lub gaśnie to problem leży w czujniku wału albo problem z ciśnieniem paliwa.Z tym że jak masz problem na zimnym silniku to by oznaczało problem z ciśnieniem paliwa.Podłączenie pod kompa wszystko pokaże

  3. #3
    ViP Pirat drogowy Avatar patryk_wey
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    156 2,4 JTD 136 KM 1999 rok
    Postów
    204

    Domyślnie

    A komp nie wykrył błedu któregos z wtrysków. Ja nie chce palić na ciepło to któryś wtrysk.
    Alfa Romeo 156
    2,4 JTD - 136 KM
    1999 rok
    COSMO BLUE MET

  4. #4
    SZCZEPAN1234
    Gość

    Exclamation

    komputer nie wykrył błędu wtryskiwacza. No to może pompa wysokiego ciśnienia? Przez te gaśnięcie aby doszedł koszt naprawy turbiny. jestem załamany tym problemem. Ciężko coś wyprzedzić bo boje się że mi znowu zgaśnie. I jeszcze jedno,czy zawór EGR może też mieć coś wspólnego?
    Ostatnio edytowane przez SZCZEPAN1234 ; 25-11-2010 o 19:50 Powód: chciałem dodać

  5. #5
    tomek_murawski
    Gość

    Domyślnie

    A zawór masz zaślepiony?

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    W dziale zrób to sam opisano jak zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy, oprócz twojej roboty koszty tej operacji praktycznie żadne. a będziesz pewien czy wtr. są dobre. W moim przypadku ta próba wyłuskała przytkany wtr. który powodował zmiany w ciś, paliwa i unieruchamiał silnik.

  7. #7
    pawel5300
    Gość

    Domyślnie 1.9 jtd 105 km gasnĄcy silnik

    Mój 1,9 jtd 105 ze 6 m-cy temu jadąc droga zgasł póżniej zapalił po kilkunastu km ponownie zgasł i jeszcze kilka razy . Po przeszukaniu różnych forum (bo to lybra z takim właśnie silnikiem) wymieniłem czujnik położenia wału. Pomogło lecz nie na długo czujnik stary sprawdziłem omomierzem był dobry nawet po włożeniu do gotującej wody więc go nie wyrzuciłem. Po jakimś czasie ponownie zapalał i gasł do tego stopnia że musiałem go holować do domu.Podłączyłem pod komputer i wykazało P1671 regulator ciśnienia gazolu i P0191 czujnik wysokiego ciśnienia. Komputer również pokazywał 50-60 atm ciśnienia na pompie podczas kręcenia rozrusznikiem a powinno być 300 atm. Wskazywało to na pompę wysokiego ciśnienia , ale to nie pompa lecz wymieniłem regulator wysokiego ciśnienia , który znajduje się w pompie. Silnik pracuje wyśmienicie nawet założyłem stary czujnik położenia wału i jest Ok.Ciśnienie podczas kręcenia rozrusznikiem musi być ok. 300 atm bo inaczej nie zapali.Moim zdaniem to co opisujesz to będzie właśnie regulator ciśnienia.Może być jeszcze że zawiesił się któryś wtryskiwacz wtedy również będzie brak wysokiego ciśnienia i nie zapali.Komputer wtryskiwacza nie pokaże ponieważ elektrycznie będzie ok a mechanicznie zły (zawieszony) . Sprawdzałem programem " FiatECUScan " . Napewno będzie jedno lub drugie . pozdrowienia.
    Ostatnio edytowane przez pawel5300 ; 27-11-2010 o 19:43

  8. #8
    SZCZEPAN1234
    Gość

    Domyślnie

    DziĘki za podpowiedzi. Napisze co byŁo

  9. #9
    SZCZEPAN1234
    Gość

    Exclamation

    Dziś silnik zaczął dziwnie pracować. Jego praca jest nie równa, czy wskazuje że winą tego wszystkiego jest wtryskiwacz(e) ? Też zapaliła się kontrolka wtrysku tzn. chyba jest to ogólnie kontrolka silnika. Zazwyczaj się zapalała gdy silnik zgasł a dziś w trakcie jazdy dała o sobie znać ale silnik pracował nadal ale bardzo nie równo.

  10. #10
    pawel5300
    Gość

    Domyślnie

    Dalej twierdzę , że to jest regulator ciśnienia w pompie , druga rzecz to któryś z wtryskiwaczy się zawiesza .Ale moim zdaniem jest to pierwsze ponieważ pompa daje za małe i niestabilne ciśnienie.Trzeba przełożyć nowy lub sprawdzony regulator.Wymiana bardzo prosta i szybka.Koszt ok 300-400 zł.pozdrowienia.
    Ostatnio edytowane przez pawel5300 ; 30-11-2010 o 11:11

Podobne wątki

  1. Gasnący silnik 1.6 TS
    Utworzone przez awek7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-12-2015, 17:13
  2. [MiTo] Problem z odpaleniem, gasnący silnik
    Utworzone przez cichy-ninja w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 19:30
  3. GasnĄcy silnik 1.9 jtd 105 km pomocy
    Utworzone przez SZCZEPAN1234 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 12:53
  4. Gasnący silnik
    Utworzone przez wisiol w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-11-2007, 18:20
  5. pomocy gasnący jtd
    Utworzone przez atnilp w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-09-2007, 19:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory