Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: zdarlo klocek

  1. #1
    bugan3
    Gość

    Domyślnie zdarlo klocek

    Zdarlo mi klocek hamulcowy pytanie czy tloczek do wymiany a jak sie tylko zapiekl to jak go rozruszac?

  2. #2
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    to zależy który tłoczek pamiętaj tylne się wkręca gdyż jest tam ręczny

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #3
    bugan3
    Gość

    Domyślnie

    zdarlo tylny .Co sie moglo stac?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    przetocz jak jest z czego lub wymień tarcze i klocki i ma być.Jak zapieczony tłoczek to rozruszaj go i potraktuj wd-40

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    może zaciągałeś ręczny, a przy minusowych temp. jedna linka mogła nie puścić

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kowall85
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    AR 156 1.8 ts 2000r
    Postów
    288

    Domyślnie

    Witam, czy zdarło jeden klocek ( z jednej strony tarczy)?? czy komplet ?? bo jak jeden to pewnie od strony felgi i oznaczało by to że masz zapieczine prowadnice siodła zacisku (nie wiem dokładnie jak to sie nazywa ale myślę ze wiecie o co chodzi) pozdrawiam

  7. #7
    bugan3
    Gość

    Domyślnie

    Dokladnie tak jak napisales.moglbys to prosciej opisac ?(tloczek sie zapiekl czy jak?)

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Koledzy przerabiałem ten temat miesiąc temu wymieniłem klocki. Przed montazem z zew. cały zacisk ,szczególnie prowadnice klocków dokł. oczyściłem wszystko zmontowałem,"podpompowałem" pedał ham. i okazało się, że koła blokują.Rozebrałem jeszcze raz i zrobiłem tak:po wyciągnięciu zacisku naciskamy pedał ham. aż tłoczysko da się wyciągnąc z zacisku.Najlepiej jest odłaczyc linkę ham. odkręcic przewód ham. i z całym zaciskiem przenieśc się w m-ce naprawy.Teraz bierzemy się za naprawę - naciskamy ramię dżwigni ham.ręcznego do momentu, aż tłoczysko da się wyjąc z zacisku.Teraz najważniejsza rzecz- wew. cylindra ok. 1cm. od górnej krawędzi zacisku znajduje się gumowy pierścień uszczelniajacy - właśnie on jest głównym winowajcą blokujących ham. Z upływem czasu i przebytych km. pod pierścień (przestrzeń m-dzy zaciskiem a pierścieniem)przedostają się cząstki pyłu z klocków i powodują,że tłok zaczyna byc za mocno ściskany tą gumą powodując, że nie mozna wkręcic tłoka, nie mówiąc o samoczynnym wracaniu.Gumkę delikatnie wyciągamy z bloku i dokładnie czyścimy cały kanalik w którym był pierścień. Podobnie dokł. czyścimy tłoczysko.Jak już mamy wszystko poczyszczone czas na montaz.Ja wcześniej kupiłem kpl. naprawczy i założyłem nowe gumy, jeżeli stare nie są uszkodzone to zakładamy je z powrotem.Płynem ham. nawilżamy tłok i pierścień w bloku .Teraz nie musimy na siłę wciskać tłoka aby go wkręcić, lekko z czuciem naciskamy z góry na tłok jednocześnie nim obracając zgodnie z kier. wsk. zegara. Po wkręceniu mozna do zacisku wlać płyn, zakręcić przewód ham.i dokończyc rozpoczęty montaż.Czas na odpowietrzanie sprawdzamy i ewen. uzupełniamy płyn w zbiorniczku, przekręcamy kluczyk w poz. MAR (żeby ABS nie blokował przepływu płynu), odkręcamy odpowietrznik i czekamy kilka minut aż zacznie z niego wypływac płyn bez powietrza. Zakręcamy odpow. pompujemy pedałem aż tłok ściśnie klocki, puszczamy ham. i cieszymy się jazdą bez blokad, pisków i gorących kół. Podobnie naprawiamy ham. z przodu - tam tłok po czyszczeniu tylko wciskamy. Opis ten (dot. większości samoch.) zamieszczę w dziale "zrób to sam" może jeszcze komuś się przyda.
    Życzę wszystkim jazdy bez zbędnych oporów.

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kowall85
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    AR 156 1.8 ts 2000r
    Postów
    288

    Domyślnie

    witam ,nie tłoczek tylko takie szpilki z dwoma małymi gumkami, jak rozkręcasz siodło hamulca to z nich wykręcasz te dwie śrubki , bolce te powinny lekko chodzić , jak śą zapieczone to żdziera tylko jeden klocek. wyciągnij te bolce ,wyczyść ,daj smaru aż będą lekko chodzić i skręć w całość, bedzie ok

    ---------- Post dodany o godzinie 14:08 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:55 ----------

    kolego kaz156 w przypadku zapieczenia tłoczka obydwa klocki zurzywają sie równocześnie a kolega bugan potwierdził ze zdarło jeden klocek coświadczy o zapieczonej prowadnicy siodła zacisku , mimo nszystko warto wykonać te czynności co napisałeś skoro mamy rozkręcone hamulce ,pozdrawiam

  10. #10
    bugan3
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki koledzy za rady.troche teraz zimno na robienie tego bez garazu.trzeba bedzie udac sie do majstra.

Podobne wątki

  1. AR 156 FL 2.4 jaka tarcza? jaki klocek?
    Utworzone przez Zymek w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 22:26
  2. [159] Klocek hamulcowy tył
    Utworzone przez lutador w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-10-2012, 13:01
  3. Rozsypał się klocek ;/
    Utworzone przez MTechnix w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-07-2010, 00:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory