Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: [145] kontrolka od smarowania

  1. #1
    dzida84
    Gość

    Domyślnie [145] kontrolka od smarowania

    Mam do Was bracia i siostry pytanie. Jakies 2000 km temu wymieniłem olej w mojej AR 145 1.4 bokserek. Wymiana byla przy 164.500 km, wlalem mobila 10w40, poprzednio byl 10w40 zalany tylko ze marki valvoline. Po wymianie przy lekko zagrzanym silniku tj jakies 50 st C po odpaleniu kontrolka gasnie i za chwile swieci sie kilka sekund po czym znowu gasnie, a powiem jeszcze ze trzeba go wtedy krecic dluzej tzn jakies 4-5 sekund zanim zagada, zwykle odpala w momencie . Wczesniej tak nie bylo, tzn na starym oleju. Dodam ze oleju bierze minimalne ilosci tzn jakas 100 ml/1500 km. W czasie jazdy nie dymi, jerdynie po dłuzszym postoju czasem zakopci. I wlasnie sie zastanawiam czym to moze byc spowodowane. Zastanawiam sie czy to pompa oleju czy cos innego. Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam

  2. #2
    luciano
    Gość

    Domyślnie Re: kontrolka od smarowania

    Cytat Napisał dzida84
    Mam do Was bracia i siostry pytanie. Jakies 2000 km temu wymieniłem olej w mojej AR 145 1.4 bokserek. Wymiana byla przy 164.500 km, wlalem mobila 10w40, poprzednio byl 10w40 zalany tylko ze marki valvoline. Po wymianie przy lekko zagrzanym silniku tj jakies 50 st C po odpaleniu kontrolka gasnie i za chwile swieci sie kilka sekund po czym znowu gasnie, a powiem jeszcze ze trzeba go wtedy krecic dluzej tzn jakies 4-5 sekund zanim zagada, zwykle odpala w momencie . Wczesniej tak nie bylo, tzn na starym oleju. Dodam ze oleju bierze minimalne ilosci tzn jakas 100 ml/1500 km. W czasie jazdy nie dymi, jerdynie po dłuzszym postoju czasem zakopci. I wlasnie sie zastanawiam czym to moze byc spowodowane. Zastanawiam sie czy to pompa oleju czy cos innego. Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam
    Stawiam na czujnik ciśnienia oleju...

  3. #3
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Kopcenie po dłuzszym postoju ( Siwy dym , nie mylić z parą wodną bo teraz to normalka ) to wskazuje na zużyte uszczelniacze zaworów . Pamietaj Mobila można trafić podrobionego , oby to nie było w tym przypadku

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #4
    dzida84
    Gość

    Domyślnie

    heheh mam nadziej ze to tylko czujnik, bo zastanawiam sie czyu istnieje opcja ze pompa cos szwankuje . W sumie czeka mnie wizyta u mechanika wiec zapytam go o to i powinno byc ok jak by to byl to tylko czujnik byloby spoko. Zobaczy sie dzieki. A co do mobila to lewy raczej nie byl bo wlewalem go z orginalnego opakowania, a poza tym to wymienialem w sprawdzonym warsztacie. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. układ smarowania 156
    Utworzone przez biały 12012 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-05-2014, 11:52
  2. [145] 145 - nie zapala się kontrolka smarowania podczas rozruchu
    Utworzone przez majster w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-04-2014, 18:48
  3. Kontrolka smarowania silnika świeci non stop
    Utworzone przez Banan10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 19:25
  4. MIGAJĄCA kontrolka smarowania
    Utworzone przez tomhak84 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-08-2010, 05:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory