Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Komputer, wycieraczka, tempomat, turbo...(?)

  1. #1
    zxcvbnm1
    Gość

    Domyślnie Komputer, wycieraczka, tempomat, turbo...(?)

    Witam, od miesiaca jestem posiadaczem AR 147 1.9 jtd 8v 115 km 2002r. i mam kilka defektów, których nie do końca moge ustalić przyczyny...

    1. nie działa mi tempomat - czasami po przekreceniu na "on" pokazuje sie kontrolka ale i tak nie da sie zalaczyc go na okreslona predkosc a czasami po wlaczeniu "on" w ogole ikonka sie nie zapala... nie wiem czego to moze byc wina.... bezpiecznik czy moze jednak przelacznik zespolony?

    2. nie działa również wycieraczka tylna - w ogole zatrzymala sie w pozycji "na ukos" a nie w poziomej jak powinna byc - i teraz pytanie czy to wina przelacznika zespolonego, silniczka czy moze jeszcze jakas inna? Jak wlaczam spryskiwacz to slychac prace pompki ale nie dolatuje do tylniej szyby zaden strumień.

    3. komputer - przycisk ktory znajduje się na przelaczniku od wycieraczek w ogole nie zmienia pozycji komputera - ciagle widze RDS z radia w tym prostokąciuku...

    4. przyspieszenie - mam taki problem ze rwanie czuć tylko na poczatku przyspieszania a potem moc gaśnie a nie powinno tak być... co do tego mam podejrzenia ze moze uszkodzony jest przeplywomierz, ale nie wiem jak to sprawdzić... do tego ważne jest jeszcze chyba to, ze po odpaleniu auta - na zimnym silniku zanim sie rozgrzeje sa wahania obrotow... nie sa one wielkie ale co jakis czas wskazowka od obrotow skoczy o "pół kreski" tak jakbym delikatnie nacisnal pedał gazu a tego nie robie... poza tym rowniez slabnie jak przekrece kierownica - tak sie dzieje tylko na zimnym silniku.

    5. kolejna rzecz - chyba najbardziej istotna to metaliczne dzwięki przy gaszeniu silnika.... do pewnego czasu tylko przy gaszeniu ale dzisiaj po odpaleniu silnika rowniez je slyszalem ale tylko przez chwile.... jak delikatnie dodalem mu gazu to dzwieki ucichly....

    6. to juz drobnostka, ale wspomne, moze ktoś z Was coś na ten temat wie otóż kilka ndi temu zatankowalem autko (gdzies do polowy) .... jezdzilem jeden dzien i wskaznik spadl ponizej kreski na ktorej byl wskaznik po zatankowaniu.... zostawilem autko wieczorkiem przed centrum handlowym i po 2 godzinach wrocilem z zakupow i jak odpalilem go to ku mojemu zdziwieniu wskaznik podskoczyl ponad ta kreske na ktorej byl tuz po zatankowaniu a przeciez widzialem jak wczesniej sporo spadl... o co chodzi ? Bella sobie ze mnie żartuje?

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc... pozdrawiam

  2. #2
    Docent3w
    Gość

    Domyślnie

    1 Jeżeli chodzi o tempomat to było na forum. na pedale sprzęgła i gazu dochodzą kostki weź je poruszaj wyczyść i powinno być okey. mi to pomogło na tą usterkę.

    2 wycieraczki tylne w alfach się zawieszają należy ściągnąć osłonę pod klapa bagażnika odkrecic silnik i go odwiesić czyli poruszać nim nasmarowac i w koncu sie odwiesi. układ bedzie bardzo zasyfiony i dlatego sie zaciął.

    na pozostałe problemy nie mogłe pomóc ale te 2 punkty przerabiałem u siebie.
    pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    4. Może wyczyścić EGR ewentualnie spróbować zaślepić. Nie wiem czy ma on wpływ na prace silnika na biegu jałowym ale to może pomoc na szarpanie podczas jazdy.

    5. Metaliczne stuki są caly czas słyszalne na zimnym i na cieplym silniku?

    6. U mnie w Belli jest tak, że jak mam poziom paliwa blisko kreski gdzie świeci się rezerwa i stane gdzies na dłuższa chwile, to widze jak wskaźnik paliwa idzie w górę, tak jakby mi ktoś benzyny dolewał

  4. #4
    zxcvbnm1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiedzmaak Zobacz post
    4. Może wyczyścić EGR ewentualnie spróbować zaślepić. Nie wiem czy ma on wpływ na prace silnika na biegu jałowym ale to może pomoc na szarpanie podczas jazdy.

    5. Metaliczne stuki są caly czas słyszalne na zimnym i na cieplym silniku?

    6. U mnie w Belli jest tak, że jak mam poziom paliwa blisko kreski gdzie świeci się rezerwa i stane gdzies na dłuższa chwile, to widze jak wskaźnik paliwa idzie w górę, tak jakby mi ktoś benzyny dolewał


    ad. 4 nie ma szarpania, zle okreslilem, po prostu przyspiesza do pewnego omentu a potem jakby mu braklo turba.... a dzieje sie tak okolo 3 tysiecy obrotow... moze nawet wczesniej...

    ad. 5 metaliczne stuki slychac po przekreceniu kluczyka przy wylaczaniu silnika i dzisiaj slyszalem je zaraz po wlaczeniu silnika przez kilka sekund dopoki nie dodalem lekko gazu - wtedy przestaly. Ogolnie jak silnik pracowal wczesniej to nawet zimny nie wydawal takich dzwiekow... jedynie przy gaszeniu go - i tu podejrzenia padl na klape gaszącą, ale to chyba nie to.

    ad. 6 tak tez mialem raz ze przy rezerwie nagle mi "ktoś" dolał paliwa
    ale ta sytuacja z tym dolaniem paliwa zdazyla mi sie w polowie baku

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Ad.5 Obawiam się że może to być dwumasowe koło zamachowe

    Ad.4 Jeśli chcesz sprawdzić przepływomierz to po prostu wypnij z niego wtyczkę i przejedź się na próbę. Poleciłbym do sprawdzenia także EGR i zmienną geometrię turbiny.

    Poza tym podłączenie auta pod komputer się kłania! Może być w nim szereg błędów wyświetlany.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Obym się mylił ale ad1 i ad4, mogą mieć wspólną przyczynę: jeżeli silnik przechodzi w stan awaryjny to przestaje działać turbo i praktycznie pracuje do 3000 obr. wtedy też przestaje działać tempomat. Może to tylko zbieg usterek ale jak wspominałem może to być przeładowanie turbiny.

  7. #7
    zxcvbnm1
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za wszelkie podpowiedzi co do usterek.... wracając przed chwilą do domu postanowilem troche pomeczyc silnik i zauwazylem jedna rzecz... a mianowicie turbo ciagnie do konca ale jak mam pedal gazu wcisniety nie do samej ziemi ale jakis centymetr przed podloga.... a jak wcisne do samej ziemi to wtedy traci moc.... o co mu chodzi?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Zacznij od przepływki

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Ja tak miałem w toyocie D4D na samym dole przy podłodze go dusiło. Pogniotłem go trochę powywalał sadze (było widać w lusterku) potem tak jakby się rozjeździł. Może pomęcz go trochę.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar blackjet
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Dzierżoniów/Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1,9 JTD 16v 140KM 2003r
    Postów
    88

    Domyślnie

    Cytat Napisał www156 Zobacz post
    ...jeżeli silnik przechodzi w stan awaryjny to przestaje działać turbo i praktycznie pracuje do 3000 obr...
    Co może być powodem tego stanu awaryjnego? Pytam bo miałem jednorazową akcję utraty mocy w zasadzie od samego dołu obrotów. Szedł jak polonez we mgle Po zgaszeniu silnika wszystko wróciło do normy...Czyżby to właśnie był ten "stan awaryjny"? Jeśli tak to czym się zacząć martwić? Dodam, że turbina dość mocno u mnie świszczy i boję się żeby to nie były pierwsze objawy jej awarii.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Komputer / Turbina / Tempomat ?
    Utworzone przez janek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-04-2015, 20:11
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-10-2014, 11:40
  3. Wycieraczka tył
    Utworzone przez Gopcio w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 08:39
  4. Wymiana zegarów mały komputer-duży komputer
    Utworzone przez tomekrvf w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-03-2012, 21:02
  5. [147] wycieraczka tyl AR 147
    Utworzone przez RUDA w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-12-2008, 10:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory