Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Regulacja reflektora, brak silniczka w lampie

  1. #1
    tomi8
    Gość

    Domyślnie Regulacja reflektora, brak silniczka w lampie

    Witam, od paru tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem 147. Autko kupiłem dla żony, więc niestety dość rzadko mam okazję nim pojeździć Przed zakupem bella była na przeglądzie i wszystko było ok. Ale ostanio miałem okazję się nim przejechać i zauważyłem, że światła jakoś dziwnie świecą. Lewe światło świeci ok, natomiast prawe świeci do dołu tuż przed zderzakiem jak halogen Po zdjęciu pokrywki na lampie sprawdziłem zamocowanie żarówek i wszystko jest ok, ale brakuje tam silniczka do regulacji. Gdy ustawiam wysokość świecenia pokrętłem regulacji na desce, to lewe chodzi jak należy. Czy powodem takiego świecenia prawego reflektora może być brak silniczka regulacji w lampie i samo opadło do dołu, czy taką lampę bez silniczka da się wyregulować tak aby świeciła jak należy jak zwykła lampa bez regulacji wys. świecenia? Czy pozostaje tylko dokupić silniczek? Proszę podpowiedzcie bo mróz na dworze i trochę ciężko grzebać pod maską bez pewności, że da to jakiś efekt Pozdrawiam wszystkich.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Powinno dać się ustawić bez silniczka. Pierwsze to sprawdź czy żarówka jest prawidłowa i dobrze włożona. Dynksem ma być do góry. W razie kupna numer silniczka to 77362094 z eper, taki sam ale BOSCH'a cena przez 3 w dół nr 0307853303.

    Regulacja:
    http://www.speedyshare.com/files/26018959/lampa.pdf

    Cały eLearn masz w dziale zrób to sam.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Możesz regulować lampę ale z założonym silniczkiem, najlepiej w pozycji max wysunietej, wtedy odbłyśnik jest w pozycji zerowej, silniczki znajdziesz na allegro w cenie około 25zl za sztukę.

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Jak nie ma silniczka to musi być chyba zaślepka inaczej reflektor(odbłyśnik) opadnie...

  5. #5
    tomi8
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdziłem jeszcze raz żarówki, wszystkie faktycznie są dobrze założone, a zwłaszcza ta od świateł mijania. Próbowałem regulować tym pokrętłem tak jak mówi eLearn, ale kręci się w kółko i w prawo i w lewo bez końca, a wiązka światła ani drgnie. Tak jak pisałem nie ma w lampie silniczka, więc spróbowałem pchnąć za ten dynks, który jest popychany przez silniczek no i lekko się wiązka podnosi, ale i tak przy max pchnięciu świeci dużo poniżej linii którą wyznacza się wg eLearn na ścianie. Po oględzinach organoleptycznych okazuje się, że lampa jest prod. Depo, czyli nie jest oryginalna (z resztą z tyłu ma Made in Taiwan ) Zauważyłem, że całe lustro wewnątrz lampy (tam gdzie siedzą żarówki) jest całe jakby niżej osadzone w porównaniu z lewą lampą, ale wszystko w środku siedzi dość sztywno. Ciekawe czy da się to jakoś ustawić, ale chyba lampę trzeba rozebrać. Ciekawe też, że na przeglądzie diagnosta nic się nie przyczepił do tego jak lampy świecą, może nie zauważył? hmm wątpię. Ja też nie zauważyłem żeby coś było nie tak ze światłami, dopiero po paru tygodniach jak żonka autko dorwała w swoje ręce W lampie nie znalazłem też żadnego elementu, który mógł podtrzymywać wysokość świecenia zamiast silniczka. Więc teraz to już jestem zielony... Może jak się zrobi cieplej to rozbiorę lampę a teraz trudno trzeba tak jeździć

  6. #6
    tomi8
    Gość

    Domyślnie

    No Panowie, udało się


    1. Ustawienie w pionie. Przy pomocy śruby regulacyjnej pionowej reflektora pokryć odcinek poziomy linii dzielącej strefę ciemną od strefy oświetlonej przez wiązkę świateł reflektorów z linią AC-AC narysowaną na ekranie.

    2. Ustawienie w poziomie Przy pomocy śruby regulacyjnej poziomej reflektora pokryć punkt przecięcia się dwóch linii granicznych - linii poziomej i linii pochyłej z punktem przecięcia się linii granicznych C-C i AC-AC na ekranie.

    Kręciłem pokrętłem nr 1 czyli według obrazka tym bliżej chłodnicy. Wiązka ani drgnęłą w górę, ale za parę dni pokręciłem pokrętłem nr 2 tym przy błotniku i się wiazka podniosła i udało się wyregulować tak jak trzeba pomimo braku silniczka do regulacji w lampie.
    Więc, czy moje lampy made in Taiwan są jakieś dziwne, czy ja opis źle rozumiem No ale najważniejsze, że się udało i wcale silniczek nie jest do tego niezbędny. Pozdrawiam i dzięki za wszystkie podpowiedzi.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Pietia
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Ze wsi za odrą, pod Opolem xD
    Auto
    Mia Bella AR 147 1,6TS 01r.
    Postów
    719

    Domyślnie

    Podłączę się do pytania. Czy jest jakiś bezpiecznik, przekaźnik od silniczków regulacji lamp?

Podobne wątki

  1. Brak światła mijania w tylnej lampie prawej
    Utworzone przez Lucyferus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-11-2015, 16:44
  2. regulacja kierunku nawiewu -brak
    Utworzone przez RobertWroc w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-09-2015, 20:18
  3. [159] Brak światła xenona , klaksonu i spryskiwaczy reflektora z lewej strony
    Utworzone przez Intruz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-01-2014, 16:50
  4. Ręczna regulacja reflektora
    Utworzone przez grzegorz041983 w dziale GT
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-01-2013, 19:59
  5. [164] regulacja zaworow w V6 12v i 6 gum na otwory do swiec (brak)
    Utworzone przez Dyny164 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 01-12-2012, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory