Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: Problem z odpalaniem , nikt nie wie co jej jest ?

  1. #1
    Farciaż
    Gość

    Question Problem z odpalaniem , nikt nie wie co jej jest ?

    Witam,
    Mam problem z alfa romeo 155 1.8 16v 140km rocznik 1996.
    Sprawdzilem juz wszystko , oddalem znajomemu mechanikowi aby sam sprawdzil z innej perspektywy. I niestety nie wiem co jej jest. Mianowicie nie chce odpalac. Aczkolwiek czasami zdarza sie ze odpali na 10 sekund i zgasnie.
    Moj znajomy podejrzewa komputer. Ja czujnik halla , wlasnie go wymienia. Cos zobaczymy. A wy co myslicie ? Wczesniej silnik pracowal jak igla , sonda bosha , przeplywka bosha , filtr paliwa wymienilem , zadnych bledow na kompie , czujnik polozenia walu wymieniony. Jakies pomysly ?

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Sprawdż układ paliwowy i zapłonowy to podstawa

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    Pompa paliwa?Sprawdzałeś czy jest iskra?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Jak wymiana czujnika nie pomorze to sprawdz jak ci podpowiadają iskrę. Jak by ci padł komputer to raczej by nie odpalała. Jeżeli będzie to komp to mam do 1,8 16 V.

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    moim zdaniem wymiana czujników bez sprawdzenia na kompie to wyrzucona kasa a tym bardziej wspomniany czujnik halla ze względu na dość karkołomną wymianę
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 19-01-2011 o 19:46

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Ja bym też ją najpierw zatargał pod kompa i wtedy działał ale poczekamy może kolega sobie poradzi.

  7. #7
    Farciaż
    Gość

    Wink

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Sprawdż układ paliwowy i zapłonowy to podstawa
    Co do tego , układ paliwowy ja sprawdziłem 2x, moj kumpel niewiem ile ale sprawdzil tez. Jest ok. ( filtr paliwa wymienilem bo myslalem ze zapchal sie ). Zapłon jest ok , jest iskra na kazdym , cisnienie tez sprawdzilem przy okazji tak wrazie czego , na wszystkich po 14 barów.

    Cytat Napisał Jerry1 Zobacz post
    Pompa paliwa?Sprawdzałeś czy jest iskra?
    Pompy nie sprawdzilem , tzn nie wyjolem , ale on zapala na 10 sec, jest to mozliwe ze by odcinala ? Ale skoro slysza ja ze chodzi , to jesli wyciagne ja i podlacze pod aku , to nic nie sprawdze. No chyba ze w pewnym momencie przestanie dzialac. Aczkolwiek moj kumpel jak i ja zauwazylismy ze ona chodzi non stop, a powinna sie wylaczac. To sprawdze jeszcze sam.

    Cytat Napisał andrzej1980 Zobacz post
    Jak wymiana czujnika nie pomorze to sprawdz jak ci podpowiadają iskrę. Jak by ci padł komputer to raczej by nie odpalała. Jeżeli będzie to komp to mam do 1,8 16 V.
    Wymiana czujnika halla nie pomogla , co do iskry nie zrozumialem . Jakto co mi podowiadaja iskry ? Sa wszystkie , ale nie mowia . A gdzie mieszkasz ? Kompem bym byl zainteresowany, tylko pytanie jak sprawdzic czy to komp.

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    moim zdaniem wymiana czujników bez sprawdzenia na kompie to wyrzucona kasa a tym bardziej wspomniany czujnik halla ze względu na dość karkołomną wymianę
    Sprawdzilem na kompie , nie bylo zadnych bledow. Kasy nie wydalem , bo ma sporo dobrych czujnikow. Zreszta ja tez mialem dobry na wymiane wrazie czego. Jutro mu oddam swoj bo on swoj wlozyl. Karkolomna wymiana , e tam dla mnie to przyjemnosc . Tylko blokad nie mialem.

    Cytat Napisał andrzej1980 Zobacz post
    Ja bym też ją najpierw zatargał pod kompa i wtedy działał ale poczekamy może kolega sobie poradzi.
    Tak jak pisalem komputer mam , nawet 2 . Sorka 3 bo kumpel ma sprzet za 7 tys zl. Nic nie bylo.




    Jakieś inne pomysły ? Szkoda mi samochodu , bo wydałem na niego już 6 tyś zł. Na same części , na robote 0. Dlatego że sam wszystko robiłem.
    Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to z chęcią wysłucham.
    Pozdrawiam .
    Ps. Mam nadzieje że spotkamy się na zjezdzie Alfaholików ( kiedy jest ? )

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Nie wiem czy można sprawdzić komputer. Jak go nie wypniesz i nie podepniesz innego to chyba inaczej nie sprawdzisz. Ja jestem z Lubelskiego z pod Lublina więc masz kawałek jakieś 280 km. Jak chcesz to mogę ci wysłać kompa pocztą. Wepniesz go i sprawdzisz. Jeżeli jednak nie komputer to mi go odeślesz a ja ci oddam kasę żebyś nie wpadał w jeszcze większe koszty.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    a zapchany filtr paliwa nie może być przyczyną?

  10. #10
    seb1984
    Gość

    Domyślnie

    Ja z własnych doświadczeń i nie tylko choć większe doświadczenia mam z niemieckimi autami to bym zrobił tak:
    1. Odkręcił bym świece zobaczył czy są iskry na wszystkich garach jak niema to (sprawdzam świece, kable, cewkę) jak są okej to znaczy masz odcięty układ zapłonowy czyli komputer mówi ja nie pozwalam (czujnik lub immo lub ...) bez diagnostyki komputerowej się nie da określić. Oczywiście przekładka samego komputera na pałę nic nie da trzeba jechać do elektronika i wykopać immobilajzer lub ratować starego kompa (elektronik dobry).
    2. Odkręcam przewód paliwowy i metodą organoleptyczną sprawdzam ciśnienie jakie daje pompa jak jest na oko dobre to oki jak go niema to jadę w tył czyli cały układ paliwowy sprawdzam. Układ paliwowy jest barzdiej wredny do sprawdzenia bo pompa czasami głupieje raz daje ciśnienie raz nie daje albo daje za słabe.
    3. Dolotu powietrza nie ma co sprawdzać, bo próbował by załapać ale nie dawał by rady.
    4. Układ wydechowy jak wyżej.
    Jak jest paliwo i iskra to musi zapalić inaczej się nie da.
    Ostatnio edytowane przez seb1984 ; 20-01-2011 o 11:47

Podobne wątki

  1. AR 147 1.6 TS 105 KM problem z odpalaniem
    Utworzone przez nwj1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-05-2015, 13:08
  2. [159] mechanicy nie wiedza co jest problem z odpalaniem po dluższym postoju
    Utworzone przez sliwa90 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 20-03-2015, 15:07
  3. Afa GT 150 KM rok ''05 problem z odpalaniem
    Utworzone przez Ptasiek w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-03-2013, 11:12
  4. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-03-2012, 21:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory