Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 45

Temat: obnizenie a opony

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie obnizenie a opony

    kilka pytan:
    1 czy jest wogóle mozliwosc załozenia oponek 16cali na profilu 50? załózmy np 195 lub 205 szerokie, patrzac na przelicznik to da rade, ale jak to moze byc w praktyce?
    2 chce wymienic wszystkie amory na kayabe, i do tego sprezyny, nie wiem na jakie, chodzi mi po głowie zeby troszke obnizyc, np 2-3cm, zakładam ze obecne sa troche juz zuzyte i auto napewno troche nizej stoi wiec duzej róznicy nie powinno byc, ale jak to sie bedzie miało do seryjnej długosci amorów i nizszych 2-3cm sprezyn?nizsze springi sa duzo twardsze od seryjnej długosci?
    3podpinając sie juz pod ten temat, mam delikatny luz na maglownicy, jak mozna go wyeliminowac? jest mozliwa regeneracja?jak to jest cenowo? przy praktycznie całym wyjeciu silnika bedzie łatwy dostep(w planach ponowne robienie całosci(piersciienie szlif, panewki sprzegło itd...)duzo z tym roboty?czy jest wgóle powód sie tym przejmowac?
    bedzie sinik w kawałkach wiec chiałem przy okazji podmienic pasek rozrzadu z napinaczem jesli (napinacz) bedie tego wymagał, nie bedzie to zbytnia oszczednosc?(dopowiem ze 30tkm temu był robiony gruntownie cały rozrzad ze wszystkim,
    to było by na tyle...czekam na wasze sugestie, za pomoc bardzo dziękuję

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Nie obniżaj auta bo to nie jest wyścigówka, załóż opony o wymiarach przewidzianych dla tego modelu, springi zapodaj kyb na tył nowe a silnika nie ruszaj skoro był robiony bo nic to nie da. Niewielki luz na maglownicy jest normalną sprawą w takich rocznikach regeneracja na długo nie pomoże

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    sprawa z silnikiem juz w trakcie , plany ruszyły do realizaji, najpierw bedzie sprawdzenie oczywiscie co jest nie hal, bo jest cały czas podejrzenie ze kiedys pierscienie nie zostały zmienione i dali stara uszczelke pod głowice, panewki ze sprzeglem przy okazji...jak bedzie trzeba to szlif i pierscienie nadwymier pojdą, a pasek rozrzadu wydaje mi sie ze warto dac nowy, lepiej na zimne dmuchac...

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    205/55/16 - std a 205/50/16 prawie bez różnicy
    ale 205/55/16 łatwiej dostępne i raczej tańsze bo to std oponki 16"








  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    205/55/16 - std a 205/50/16 prawie bez różnicy
    ale 205/55/16 łatwiej dostępne i raczej tańsze bo to std oponki 16"
    Std dla 155 przy feldze 16 cali to oponka 205/45 a to duża różnica do wymiaru który podałeś

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    profil 50 przy feldze 16cali to juz maximum totalne, dodam ze balla jest po lifcie...

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał NERO2287 Zobacz post
    profil 50 przy feldze 16cali to juz maximum totalne, dodam ze balla jest po lifcie...
    Jeśli decydował bym się na wiekszy rozmiar to tylko z tyłu auta oczywiście redukując wymiary dystansem ale tylko na tylnej osi

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    Aktualnie mam z tyłu kayaby sprężyny i amortyzatory.Wymieniane jakoś na wiosnę,a mam wrażenie jakby już trochę siadły.Na przód założę coś lepszego.
    Czemu znów robisz remont silnika?

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Kotlet
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    najszybszy we wsi
    Postów
    196

    Domyślnie

    Ja jeżdżę na 195/50/16 i 205/55/16 tył (z konieczności)
    Auto dobrze się prowadzi i świetnie wygląda na 195/50. Nic nie obniżaj bo 155 i tak jest już niska. Jak założysz 16 to zobaczysz, że niżej nie trzeba a nawet nie wolno na naszych drogach bo szkoda miski

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    dlatego chce to zrobic bo powierzyłem moje oczko w głowie w nie odpowiednie rece, kasa poszła nadal jest do zrobienia chyba to samo, plus duze koszta za naprawe po ich złym poskrecaniu i po niedokrecaniu np skrzyni itd
    ps, warto zapodac skrzynie od 1.8 zeby miec lepszy odjazd na starcie? wiem ze temat był przerabiany ale chce miec wszystko w jednym temacie i posłuchac swierzych opini na ten temat,
    andrzeju a w jakim celu ten dystans z tyłu? co prawda mam na 4 kołach dystanse po 10mm

Podobne wątki

  1. [159] Obnizenie zawieszenia
    Utworzone przez Dziara w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 73
    Ostatni post / autor: 22-02-2017, 16:59
  2. obnizenie
    Utworzone przez SmifNWessun w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-09-2014, 15:50
  3. [159] Jakie opony na zimę? Mogę zamontować opony 215/55R17 zamiast 225/50R17 w 2.4 JTDm?
    Utworzone przez alf-a147 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-06-2011, 12:22
  4. [147]obnizenie
    Utworzone przez kamoo22 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 10:50
  5. [156] Obnizenie Sportwagona
    Utworzone przez Daniel156SW w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-10-2008, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory