Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: Problem z przegrzewającym się silnkiem

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Varrels
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    [156] silnik 2,4 JTD rok produkcji 99
    Postów
    223

    Domyślnie Problem z przegrzewającym się silnkiem

    Witam. Mam spory problem z moją alfą. Ni stąd ni zowąd temperatura silnika podskakuje do 130 st. Od 90 do 130 st. temperatura skacze w błyskawicznym tempie.Nie kręcę wysoko silnika,a z nawiewów leci zimne powietrze zamiast ciepłego. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika temperatura spada ale po przejechaniu dystansu 100-200 metrów znowu wzrasta. I tak za każdym razem gdy włączę i wyłączę auto.
    MOJE SPOSTRZEŻENIA:
    -zbiornik płynu do chłodnicy jest zapełniony na max,
    -przewody są twarde,
    -wydaje mi się, że nie włącza się drugi bieg wiatraka.

  2. #2
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    Prawdopodobnie nie masz pełnego obiegu płynu chłodzącego czyli cały czas zamknięty termostat A jak przewody twarde to tak jakby zamarzły? Czy zimne czy ciepłe powinny dać się zgiąć ręką.
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  3. #3
    artilis
    Gość

    Domyślnie

    Tak jak napisał Krzyśko problem tkwi w termostacie znaczy nie otwiera na duży obieg pewnie padł albo się zaciął (termostat) lub miałeś wodę w układzie chłodzenia co nie przypuszczam i po prostu zamarzła gdzieś w wężach, ale obstawiałbym termostat.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Varrels
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    [156] silnik 2,4 JTD rok produkcji 99
    Postów
    223

    Domyślnie

    Napisałem że przewody są twarde żeby wykluczyć awarię pompy wody(chyba tak się to sprawdza czy pompa działa?)

    Jakbym miał wodę w układzie to chyba bym szybciej miał takie problemy z samochodem.
    Ostatnio edytowane przez Varrels ; 24-01-2011 o 14:55

  5. #5
    artilis
    Gość

    Domyślnie

    Czyli na 90% termostat mały obieg jest a dużego i nagrzewniczki brak.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar sikor155
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    łódz(Śródmieście)
    Auto
    AR 155 V6,156 1,8 16v
    Postów
    906

    Domyślnie

    termostat nie otwiera i nie ma możliwości odpowietrzenia układu chłodzącego, dlatego są rury twarde. Lepiej tak nie jeździj ,bo możesz silnik popsuć.

    ---------- Post dodany o godzinie 15:16 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:13 ----------

    Cytat Napisał Varrels Zobacz post
    Napisałem że przewody są twarde żeby wykluczyć awarię pompy wody(chyba tak się to sprawdza czy pompa działa?)
    oj chyba tak się nie sprawdza.
    Aktualnie AR 166
    3,0 24v 99
    3,0 24v 04

    Były AR 155 1,8 8V 97R
    AR 155 1,8 FORMULA 94
    AR 155 1,8 16V 98R
    AR 155 2,5 TD 97R
    AR 155 2,0 8V
    AR 146 1,4 16V 98R
    AR 146 1,4 BOXER 96R
    AR 156 1,8 16V
    AR 155 2,0 8V

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Varrels Zobacz post
    Napisałem że przewody są twarde żeby wykluczyć awarię pompy wody(chyba tak się to sprawdza czy pompa działa?)
    Wymień termostat i będzie po problemie. Większość z nas już to przeszła a pozostali mają tą przyjemność przed sobą. Robota nie trudna choć brudna. Co do sprawdzenia pompy - aby rura była twarda jak kamień to ciśnienie płynu musiał by być zdecydowanie wyższe niż jest w rzeczywistości, więc tak tego nie sprawdzisz
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Mój skurczybyk też się zawiesił gdzieś "po drodze" otwarcia ale kijowe warunki do grzebania. Do niecałych 70 stopni idzie gładko, ale dalej to już mordęga.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Varrels
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    [156] silnik 2,4 JTD rok produkcji 99
    Postów
    223

    Domyślnie

    Już napisałem do Puotka czy ma dla mnie nowy termostat Pierwsza awaria a już 40tyś przejechałem Alfą

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Akurat nie musi to być uszkodzony termostat

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  4. Eksploatacja samochodów z silnkiem diesla w zimie.
    Utworzone przez Avari w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 04-11-2012, 03:16
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory