Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: Diagnozowanie zbyt duzego spalania

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie Diagnozowanie zbyt duzego spalania

    Jak mozna diagnozowac zbyt duze spalanie w silniku 1.9 JTD 8V (okolo 10 lytrow cykl miejski 20 km - tak mi ostatnio pokazal) przy pomocy Fiat Ecu Scana ?

    Jakie sa prawidlowe wartosci na biegu jalowym dla przeplywu powietrza (przeplywomierz) i dla wtryskiwaczy (ilosc podawanego paliwa), oczywiscie o ile jest to mozliwe poprzez podlaczenie kompa.

    Zastanawiam sie ktory z tych elementow moze miec na to wplyw.

    Poprzednio nie wystepowaly zadne bledy przy podlaczeniu do kompa, niestety nie mam zapisanych zadnych odczytów.

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    Generalnie 10l/100km w cyklu miejskim to wynik jak najbardziej możliwy i normalny.
    1. jest zima i auto wtedy więcej pali *niedogrzany diesel

    Zastanów się nad takim opisem:
    Jeżdżę z pracy do domu 5 km... niedaleko. Ale te 5 km zajmuje mi 25 minut. Dlatego, ponieważ stoję w gigantycznych korkach i poruszam się w żółwim tempie.
    I teraz... według licznika po tygodniu mam najechane 2x5kmx5dni czyli 50 km. W tym czasie jednak samochodowy silnik pracował (rano nie mam korków) (5x10min+5x25min) czyli 175 min (prawie trzy godziny). Pomyśl ile w trasie pokonałbyś w tym czasie kilometrów i ile spaliłbyś w tym czasie paliwa.

    Teraz już rozumiesz dlaczego auto spala 10l/100km w mieście.

    Przebieg na liczniku niewiele ma wspólnego z efektywnym czasem pracy silnika.

    Moj tez pali kolo dychy w mieście i nie uważam tego za duży wynik. W końcu to 115 KM i 1,9l pojemności...
    alfa-klub.prv.pl * Podpiecie do komputera, diagnostyka, kasowanie bledow. Kontakt GG 3127266 * alfa-klub.prv.pl

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    polaczylem kompa i

    - na wolnych obrotach
    - wtryskiwane paliwo wartosci okolo 8-9 ml/i (o ile dobrze pamietam jednostki)
    - wartosci powietrza zadanego i wymagane raczej pokrywaly sie ze soba - wartosci cos mniej niz 200
    - zawor EGR za wolnych obrotach tak jakby byl zawieszony (0%) po przygazowaniu otwiera sie na okolo 30% - z tego co wiem to wlasnie na wolnyc powinien byc otwarty na 100 %

    Spalanie dosyc duze 15-20 litrow/100 przy trasie 2x 6 km

    Nagrzewanie sie silnika po okolo 10 minutacg to 50-60 stopni (wskazania wskaznika kabiowego pokrywaja sie prawie idealnie z odczytana temperatura z kompa)

    Ciagle mnie dziwi te zbyt duze spalanie
    - przeplywka - nie wiem ile ma lat i w jakim jest stanie
    - filter powietrza i paliwa jeszcze nie wymieniane od momentu kupna auta (zrobie to jak najszybciej jak bede miec okazje)
    - wtryski tutaj rowniez wielka niewiadoma - ile maja przbiegu ciezko powiedziec - przydaloby sie je sprawdzic

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    ja mam też 1,9 w doatku 140km i po mieście nie bierze mi wiecej nigdy niz 8l

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    mysle ze jazda z maks 2500 obrotami to powinna sie miescic raczej w granicach - 6-8 lytra na 100

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Jaworzu
    Auto
    Była Alfa 145 2.0 QV, Alfa 147 JTD.Jest Alfa 159 1.9 JTDM SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Moja pali przy tych mrozach ok 8,5 l. Dystans 2x3 km ,temperatura silnika jak dojeżdżam do pracy wynosi ok 65 stopni. Jazda normalna w granicach 2,5 tyś obr/min. Zobacz na filtr powietrza w jakim jest stanie.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    3 km i 65 stopni - hmm dosyc szybko ta tempetaturka rosnie

    u mnie musialbym sprawdzic dokladnie po podlaczeniu kompa ile stopni osiaga, zatkany filtr raczej objawialby sie pultaniem silnika u mnie czegos takiego nie odczuwam

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Ostatnio zrobiłem sobie próbe. Tanknąłem do pełna przejechałem 136km i wyszło że spaliłem 10 litrów. Robiłem odcinki po min. 12km także silnik się dogrzewał, a moja jazda była raczej spokojna. Tragedii nie ma. Jednak 10l przy dynamicznej jeździe w mieście i bardzo niskich temp to chyba norma .

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Cytat Napisał zasit Zobacz post
    polaczylem kompa i

    - na wolnych obrotach
    - wtryskiwane paliwo wartosci okolo 8-9 ml/i (o ile dobrze pamietam jednostki)
    - wartosci powietrza zadanego i wymagane raczej pokrywaly sie ze soba - wartosci cos mniej niz 200
    - zawor EGR za wolnych obrotach tak jakby byl zawieszony (0%) po przygazowaniu otwiera sie na okolo 30% - z tego co wiem to wlasnie na wolnyc powinien byc otwarty na 100 %

    Spalanie dosyc duze 15-20 litrow/100 przy trasie 2x 6 km

    Nagrzewanie sie silnika po okolo 10 minutacg to 50-60 stopni (wskazania wskaznika kabiowego pokrywaja sie prawie idealnie z odczytana temperatura z kompa)

    Ciagle mnie dziwi te zbyt duze spalanie
    - przeplywka - nie wiem ile ma lat i w jakim jest stanie
    - filter powietrza i paliwa jeszcze nie wymieniane od momentu kupna auta (zrobie to jak najszybciej jak bede miec okazje)
    - wtryski tutaj rowniez wielka niewiadoma - ile maja przbiegu ciezko powiedziec - przydaloby sie je sprawdzic
    To spalanie to rzeczywiste czy z kompa?
    Tą temperaturę to po 10 min jazdy dopiero taka masz, czy podczas pracy na jałowych obrotach? I to przy aktualnych dodatnich temperaturach?
    Trzeba dobrze zlogować samochód (obroty, temp., ciś. paliwa + docelowe + regulator, ciś. doładowania + docelowe+overbost, powietrze + docelowe, EGR) 3/4 bieg od niskich obrotów z gazem w podłodze i coś z normalnej jazdy.
    Wrzuć to tutaj w pliku *.cvs to się popatrzy.
    Wtryskom na razie możesz zrobić próbę przelewową na rozgrzanym i zimnym silniku. Napisz co Ci wyszło, tylko nie do 10ml, a tak do co najmniej 70-80 ml.

    Czy EGR zaślepiony. Jak masz zimny silnik to się EGR nie będzie otwierał do końca, a z początku będzie nonstop zamknięty.

    EDIT:
    Piszesz:
    "- wtryskiwane paliwo wartosci okolo 8-9 ml/i (o ile dobrze pamietam jednostki)"
    Na zimnym silniku czy ciepłym? Jak na ciepłym to coś za dużo, ale jutro postaram się to jeszcze sprawdzić czy dobrze pamiętam. To było fuel metring czy total fuel quantity? I jeszcze podaj injection timming na ciepłym.
    Logi zrób na rozgrzanym do normalnej temperatury.
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 06-02-2011 o 23:42

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    przy EGRze raczej nie bylo nic robione - znaczy sie nie jest zaslepiony

    10 minut na jalowych i mam te 50-60 stopni - temp odniesienia zewnatrz okolo 0 stopni

    Jazda w mieście - trasy w Gdańsku te raczej bezkorkowe

    Ciekawe jest to ze na trasie 6 km przy wlaczonym trip B pokazywalo cos okolo 15 litrow

    na biegu jaklowym dawki wtrysku oleju 8-10 mg/i (przynajmniej to co na dzisiaj pamietam)


    8-10 mg/i na zimnym mierzone od razu temp zewnatrz okolo 0 stopnia

Podobne wątki

  1. [164] Problem duzego spalania - 2.0 T.S.
    Utworzone przez taratax w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 27-04-2015, 12:57
  2. ELM 327 v1.5 zbyt duże opóźnienia ?
    Utworzone przez lukasnsk w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 22-04-2015, 21:30
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-11-2013, 21:34
  4. [156] zbyt mała moc?
    Utworzone przez gondas w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 03-01-2009, 11:19
  5. Zbyt głosny silnik
    Utworzone przez tomkap w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-12-2007, 21:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory