Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: szczotkotrzymacz czy rozrusznik?

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Jasło
    Auto
    145 1.6 16V
    Postów
    216

    Domyślnie szczotkotrzymacz czy rozrusznik?

    witam, mianowicie ostatnio w okresie zimowym zauważyłem że jak zapalałem swoja Alfe Romeo 145 1.6 16V TS to tak jakby akumulator był słaby ale dziwiliło mnie to gdyż akumulator jest nowy i ma niecały ponad rok ale nic sie nie działo do przed wczoraj gdy wsiadłem do alfy było nieco ponad -1'C i przekreciłem kluczyc w stacyjce i po przekręceniu w zapłon rozrusznik nie ruszał wogole. Zadzwoniłem po szwagra przyjechał i powiedział mi że to albo rozrusznik albo szczotki, no wiec na popych go odpalilismy i pojezdzilem nim troche i potem jak był nagrzany to palił bez niczego, dzis wchodze do samochodu i proboje go odpalic i sytuacja sie powtarza, wydaje mi sie ze jakby rozrusznik był padniety to nawet na nagrzanym aucie by nie zapalał, czy to szczotkotrzymacz padł i trzeba wymienic czy cos gorszego?
    dziekuje z góry za porady, a i takie malutkie pytanie co moze byc jesli jedna z tylnich lamp cofania ( bo w 145 sa dwie ) nie swieci po wymianie zarowki ?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Szczotkotrzymacz to integralna część rozrusznika i nie zużywa się wcale.Zużyć mogą się szczotki.To że akumulator ma"niecały ponad rok"nie świadczy wcale że na 100%jest sprawny.Co działo się z kontrolkami jak nie kręcił?
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar budziol
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Konin
    Auto
    alfa romeo 147/TS
    Postów
    19

    Domyślnie

    Od tak zadam pytanie A jaki masz akumulator? Odpowiednio Ah do zamontowanego w aucie alternatora? U mnie takie objawy były kiedy przeczytałem na akumulatorze że ma 55Ah a alternator jest przystosowany do 45.Ładował do odpowiedniego momentu i kiedy było lekko poniżej zera na dworku to padał.Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał budziol Zobacz post
    Od tak zadam pytanie A jaki masz akumulator? Odpowiednio Ah do zamontowanego w aucie alternatora? U mnie takie objawy były kiedy przeczytałem na akumulatorze że ma 55Ah a alternator jest przystosowany do 45.Ładował do odpowiedniego momentu i kiedy było lekko poniżej zera na dworku to padał.Pozdrawiam
    Bzdury kompletne.Aby alternator nie doładował musiał by mieć w bagażniku ze 120Ah.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Jasło
    Auto
    145 1.6 16V
    Postów
    216

    Domyślnie

    akumulator to Kager 12V / 56Ah / 480 A.
    Z kontrolkami ? jak przekrecalem do zapłonu to kontrolki nic, tak jak w pozycji zasilania auta czyli jak raz przekreci sie kluczyc, czyli wlaczyly sie i nie przygasaly a przy kreceniu powinny przygasnac z tego co dobrze pamietam, moge sie mylic.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski i okolice
    Auto
    159 1.9 JTD 2008
    Postów
    99

    Domyślnie

    Sprawdź sobie klemy czy któraś się nie poluźniła, bo lubią się robić potem takie cyrki

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Jasło
    Auto
    145 1.6 16V
    Postów
    216

    Domyślnie

    nie, nie klemy w pierwszej kolejnosci jak to sie stalo sprawdzilem i ani nie ma na nich rdzy ani zadnego brudu i sa bardzo dobrze zamocowane nie ma poluzowan

  8. #8
    Kowalski
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Szczotkotrzymacz to integralna część rozrusznika i nie zużywa się wcale.Zużyć mogą się szczotki.To że akumulator ma"niecały ponad rok"nie świadczy wcale że na 100%jest sprawny.Co działo się z kontrolkami jak nie kręcił?
    hej kolego, co ty opowiadasz. Mi w fordzie escorcie kilka lat temu padł własnie szczotkotrzymacz. Efekt był taki, ze silnik zawsze spoko zapalał na zimnym ale jak sie rozgrzał i zgasł, ni chugo nie dawał sie odpalić, póki nie ostygł. Stałem tak pare razy w miescie 20 minut albo i pół godziny, az zapalił.
    Winnym był szczotkotrzymacz.

  9. #9
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kowalski Zobacz post
    padł własnie szczotkotrzymacz.
    Co rozumiesz poprzez padł? pękł czy odłączyła się plecionka od stojana?
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  10. #10
    wojtekcem
    Gość

    Domyślnie

    Kabelkiem podłączonym pod + akumulatora dotknij do wsuwki na elektromagnesie rozrusznika. Jak nie zadziała to rozrusznik do wyjęcia a dalej się zobaczy.
    W sprawie światła cofania to włącz sobie przeciwmgielne tylne, sprawdź jak świeci i pomyśl gdzie jest to drugie swiatło cofania.

Podobne wątki

  1. rozrusznik do 1.9 105 km
    Utworzone przez puszkin121 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-05-2014, 07:10
  2. [155] V6 12v rozrusznik
    Utworzone przez tomi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 19:45
  3. [145] bx szczotkotrzymacz alternatora
    Utworzone przez kaes w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-03-2009, 20:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory