Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Głośne turbo

  1. #1
    JTDMattt
    Gość

    Domyślnie Głośne turbo

    Witam.
    Jesienią zeszłego roku zakupiłem moją Bellę przy stanie licznika ok 100 000 km. Turbo miło syczało, jak powinno. Ale kiedy nadeszły mrozy zimy 2009/2010 turbinka z dnia na dzień zaczęła dość głośno gwizdać podczas pracy, szczególnie kiedy dodaje niewiele gazu. Jak wcisnę w pedał i turbo się rozkręci to pracuję ciszej. Mechanik podczas którejś z wizyt powiedział że turbo się odzywa, ale póki co zostawić, obserwować. No i tak obserwuję już rok czasu. Jak przyszły fajne temperaturki wiosną to turbo przycichło, jakby dotarło się po zimie i ułożyło. Nie było jak na poczatku, ale dużo lepiej niż zimą. Tej zimy sytuacja się powtórzyła. Znowu gwiżdże dość głośno. Dodam że Alfa nie dymi, ciąg ma taki jak miała na początku, oleju nie bierze.

    Może jestem przewrażliwiony, ale turbo to nie tania sprawa i wolę dmuchać na zimne (odpukać, splunąć). Poczytałem o waszych przygodach z regeneracjami i szczerze mówiąc boję się tematu. Ruszać, nie ruszać, obserować dalej, odkładać na nowe turbo? Co radzicie? Teraz przebieg ok 123 000 km.

    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Glovash
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    CSW w PO
    Auto
    Clio IV GT, A4 B8, Leon
    Postów
    513

    Domyślnie

    a masz katalizator?? czy jest wywalony ??

    Ja miałem rok temu Ibize TDI 110KM. W TDIkach baardzo słychać turbo na wolnych i niskich obrotach. Po wywaleniu kata świst był jeszcze bardziej słyszalny ( co mi się nawet podobało). Jednak im bardziej słychać tym gorzej, gdyż jest luz na wirniku.. i ja podobno już lekki miałem (260 tys)

    Generalnie to ciężko Ci poradzić, bo może Tobie się tylko zdaje że to głośno, a tak na prawdę może to być normalny poziom...
    Posłuchaj jak chodzi turbo w jakimś VAGu i wtedy jeszcze raz posłuchaj Twojego, bo moje w porównaniu do aut kumpli jest aż za ciche

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Nieszczelności w rurach doprowadzających powietrze nie ma?
    Filtr powietrza regularnie wymieniany? Jego obudowa też cała?

  4. #4
    JTDMattt
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Glovash Zobacz post
    a masz katalizator?? czy jest wywalony ??

    Ja miałem rok temu Ibize TDI 110KM. W TDIkach baardzo słychać turbo na wolnych i niskich obrotach. Po wywaleniu kata świst był jeszcze bardziej słyszalny ( co mi się nawet podobało). Jednak im bardziej słychać tym gorzej, gdyż jest luz na wirniku.. i ja podobno już lekki miałem (260 tys)

    Generalnie to ciężko Ci poradzić, bo może Tobie się tylko zdaje że to głośno, a tak na prawdę może to być normalny poziom...
    Posłuchaj jak chodzi turbo w jakimś VAGu i wtedy jeszcze raz posłuchaj Twojego, bo moje w porównaniu do aut kumpli jest aż za ciche
    Kat jest na miejscu, bo ani ja, ani poprzedni właściciel nic nie dotykał.
    Turbo jest zdecydowanie głośniejsze od innych, nawet jak słyszę na ulicach. Moje zwyczajnie jest głośne i nawet jak przejeżdżam obok to je słychać porządnie. U innych tak nie ma.

    Nieszczelności w rurach doprowadzających powietrze nie ma?
    Filtr powietrza regularnie wymieniany? Jego obudowa też cała?
    Latem miałem przygodę. W trasie jakieś kamyczki chyba uszkodziły mi dolot do intercoolera chyba? Tak czy siak świszczało, nie miał mocy i dymił niemiłosiernie. Wymieniłem i wszystko wróciło do normy. Reszta rur też jest cała. Filtry wszystkie są wymieniane regularnie, a co do obudowy to nie mam bladego pojęcia czy jest cała? Gdzie szukać jej uszkodzeń?

  5. #5
    michao1
    Gość

    Domyślnie

    u mnie mam wrażenie że nie słychać w ogóle turbo a auto jakby straciło na mocy. Zauważyłem też kropelki oleju na dolocie łączącym intercooler z turbo. Nigdy też nie czyściłem ERG ani przepustnicy. obecnie przebieg 203 tys

    ---------- Post dodany o godzinie 22:13 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:40 ----------

    może ktoś mi wyjaśni bo już się gubię, gdzie jest ten dolot i jak nazywa się rura łącząca filtr powietrza z turbo bo na tej rurze mam kropelki oleju

  6. #6
    Murzyn147
    Gość

    Domyślnie

    kropelki oleju nie sa jeszcze objawiem zbytniego zuzycia, kazde turbo wyrzuca drobna ilosc oleju to rzecz oczywista i pojakims czasie sie tam tego troche nazbiera. ze swojego doswiadczenia: tez mialem glosne turbo w aso twierdzili ze cos na wydechu / kolektorze, wymienialem opaske przy silniku (kolektorze) koszt okolo 35 zl bodajze i turbo ucichlo wiec byc moze to podobny problem .

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał michao1 Zobacz post
    może ktoś mi wyjaśni bo już się gubię, gdzie jest ten dolot i jak nazywa się rura łącząca filtr powietrza z turbo bo na tej rurze mam kropelki oleju
    Pooglądaj czy nie masz popękanej tej rury. Niestety rury z dolotu powietrza lubią klękać.

  8. #8
    michao1
    Gość

    Domyślnie

    dolot to która ta od góry co idzie do erg czy ta od doły między turbo a filtrem powietrza?

    ---------- Post dodany o godzinie 11:55 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 11:54 ----------

    Cytat Napisał Murzyn147 Zobacz post
    kropelki oleju nie sa jeszcze objawiem zbytniego zuzycia, kazde turbo wyrzuca drobna ilosc oleju to rzecz oczywista i pojakims czasie sie tam tego troche nazbiera. ze swojego doswiadczenia: tez mialem glosne turbo w aso twierdzili ze cos na wydechu / kolektorze, wymienialem opaske przy silniku (kolektorze) koszt okolo 35 zl bodajze i turbo ucichlo wiec byc moze to podobny problem .
    u mnie jest cicho aż za bardzo, przez to mam wrażenie że turbo nie działa

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Masz dwie rury dolotowe. Jedna prowadzi od turbo (zdjęcie 1) do intercoolera i jest oznaczona (7), druga prowadzi od intercoolera do kolektora ssącego (1) (zdjęcie 2)

    Zwykle chodzi o tą pod spodem czyli turbo intercooler (7)
    U mnie przynajmniej czyli w jtd 16v jest tak fatalnie poprowadzona dołem że jeżdżąc bez osłony silnika pewnie co roku bym ją wymieniał.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	nareadCA295BTR.png
Wyświetleń:	408
Rozmiar:	9.3 KB
ID:	17048  

  10. #10
    michao1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Masz dwie rury dolotowe. Jedna prowadzi od turbo (zdjęcie 1) do intercoolera i jest oznaczona (7), druga prowadzi od intercoolera do kolektora ssącego (1) (zdjęcie 2)

    Zwykle chodzi o tą pod spodem czyli turbo intercooler (7)
    U mnie przynajmniej czyli w jtd 16v jest tak fatalnie poprowadzona dołem że jeżdżąc bez osłony silnika pewnie co roku bym ją wymieniał.
    Właśnie na tej rusze turbo intercooler zauważyłem kropelki oleju i jak się okazało tez zabrudzony od dołu olejem jest filtr powietrza. Jak przegazuję moją alunię to nie słyszę raczej by turbo charakterystycznie gwizdało jak to bywa w VW TDI. MAm wrażenie że kiedyś było głośniejsze. A jak jest u Ciebie z tym turbo. U mnie nie ma żadnej osłony od spodu

Podobne wątki

  1. Głośne buczenie wspomagania
    Utworzone przez Piket w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-05-2013, 20:07
  2. Stuki z silnika głośne
    Utworzone przez viruskill w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2010, 17:38
  3. Głośne stukanie
    Utworzone przez smurf0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-10-2009, 19:38
  4. [145] Głośne ocieranie
    Utworzone przez BYKrak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-05-2009, 19:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory