Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Chwilowe szarpnięcia i spadek mocy 1.9 JTD 16V

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar miki-mazury
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    NOS
    Auto
    alfa 156 SW 1.9 JTDM
    Postów
    11

    Domyślnie Chwilowe szarpnięcia i spadek mocy 1.9 JTD 16V

    witam, nie znalazłem odpowiedniego wątku...
    jazda za stałą prędkością, delikatne obchodzenie się z gazem-ślisko, zima..
    nagle-ledwo odczuwalny spadek mocy, chwilowy dosłownie, takie małe szarpnięcie.
    nawet może nieodczuwalne dla pasażera, ale ja czuję...
    zdarzyło mi sie kilkukrotnie w ostatnich dniach, żadnej regularności.
    paliwo zawsze z jednej stacji.
    dodam, że zaczęło sie tak dziać ostatnimi dniami-jak przyszły mrozy..-jakieś sugestie..?
    wiem wiem-najpierw pod kompa, ale może ktoś coś doda od siebie..pzdr
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 16-02-2014 o 15:15

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Miałem cos podobnego podczas wakacyjnych podróży.
    Zdarzyło mi się to kilka razy.
    Objaw byl przy róznych prędkościach, ale podczas jazdy ze stałą prędkością nagle było wyczuwalne szybkie szarpnięcie jakby spadek mocy i po niecałej sekundzie auto znowu jechało.
    Sprawdź sobie stan dolotu powietrza. Turbo - IC oraz IC - kolektor.
    U mnie po jakimś czasie zawór VGT odmówił posłuszeństwa, nie wiem czy to nie było przyczyną owych szarpnięć.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar t.o.mek
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Trzciana, Tarnow, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV Rosso, Opel Vectra C 1.9 JTD 16V 150km 315NM
    Postów
    117

    Domyślnie

    Wyczyść EGR i czujnik "podciśnienia?" od turbo, te elementy robią najwięcej problemów, jak masz filtr cząstek stałych to pozbądź się tego badziewia jak najszybciej jeżeli zależy Ci na żywotności silnika...

    http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1308

    Link do forum opla ale silnik masz ten sam
    Fiat 126p --> Alfa Romeo 145 QV Nero --> Opel Vectra C GTS + Alfa Romeo 145 QV Rosso

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie

    U mnie również kilkakrotnie przyszarpało, zdażyło się niestety, w zakresie obrotów 1600 - 1900, podejrzewam tak samo EGR, jak się zrobi troszeczkę cieplej będę działać, od razu także przepustnicę polecam przeczyścić z nagaru oraz odme i na niej filterek czy jak kto zwie odstojnik oleju, jak zapchany pcha syf do EGRa i przepustnicy.
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Raczej zmienna geometria i/lub regulator ciśnienia paliwa
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Patrykk
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159 07 16v
    Postów
    5

    Domyślnie

    Cześć, rozwiązałeś może ten problem? Ja mam takie szarpanie/przerwanie w okolicy 1500-2000obrotów i samochód w tym czasie puszcza czarnego bąka. Egr czyszczony, zaślepiony, przepływomierz wymieniony ponad miesiąc temu na magneti marelli (błąd p0101 i powietrze czasami się różni ale nie w czasie szarpania), układ turbo-ic-dolot szczelny, zauważyłem w fesie że gdy przerywa, wartość boost preasure jest poniżej wartości desire boost preasure. Ogólnie boost preasure dochodzi do wartości 2500 chyba nawet 2600, tak powinno być?
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Patrykk ; 20-04-2012 o 23:57

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar miki-mazury
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    NOS
    Auto
    alfa 156 SW 1.9 JTDM
    Postów
    11

    Domyślnie

    u mnie po tescie wyszło na padnięty EGR...wymieniłem na nowy- i nie ma problemu....zaworu nie zaślepiałem...

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Patrykk Zobacz post
    Cześć, rozwiązałeś może ten problem? Ja mam takie szarpanie/przerwanie w okolicy 1500-2000obrotów i samochód w tym czasie puszcza czarnego bąka. Egr czyszczony, zaślepiony, przepływomierz wymieniony ponad miesiąc temu na magneti marelli (błąd p0101 i powietrze czasami się różni ale nie w czasie szarpania), układ turbo-ic-dolot szczelny, zauważyłem w fesie że gdy przerywa, wartość boost preasure jest poniżej wartości desire boost preasure. Ogólnie boost preasure dochodzi do wartości 2500 chyba nawet 2600, tak powinno być?
    Pozdrawiam
    Typowe objawy przeładowania przez przyblokowywanie się zmienne geometrii łopatek prowadnicy w turbosprężarce. Poszukaj na forum - dużo było o tym pisane. Najlepiej jakbyś zrobił odpowiednie logi - też było pisane na forum.

    ---------- Post added at 10:46 ---------- Previous post was at 10:44 ----------

    Cytat Napisał miki-mazury Zobacz post
    u mnie po tescie wyszło na padnięty EGR...wymieniłem na nowy- i nie ma problemu....zaworu nie zaślepiałem...
    Ale to się diagnozuje tylko i wyłącznie przez podłączenie do kompa i odpowiednią analizę właściwych logów. W przeciwnym razie można sobie wiele rzeczy wymienić w gruncie rzeczy niepotrzebnie, bo mogą być sprawne.

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar miki-mazury
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    NOS
    Auto
    alfa 156 SW 1.9 JTDM
    Postów
    11

    Domyślnie

    toteż o tym napisałem....test-to test kompem....

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    Cytat Napisał miki-mazury Zobacz post
    toteż o tym napisałem....test-to test kompem....
    Miałeś jakieś konkretne błędy? czy analizowałeś logi... mam cały dolot wyczyszczony i zaślepiony(częściowo) i ostatnio zaczęło się poszarpywanie podczas przyspieszania pod górkę na 5-6 biegu w okolicach 2000 obr. Błędów brak. Egr na biegu jałowym otwarty w 75%, potem ze wzrostem obrotów spada.

Podobne wątki

  1. chwilowe zaniki mocy 156 JTD
    Utworzone przez tvb w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2015, 17:00
  2. alfa 147 1.9 JTD 8V chwilowe braki mocy
    Utworzone przez l0pez w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 16:04
  3. alfa 147 1.9 JTD 8V chwilowe braki mocy
    Utworzone przez l0pez w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-02-2013, 16:02
  4. Chwilowe utraty mocy slabnie 156 1.9jtd
    Utworzone przez kierzkovsky w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 08:21
  5. chwilowe szarpnięcia na wolnych obrotach
    Utworzone przez Traianus w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-12-2011, 22:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory