Czy ktoś wymieniał wahacze poprzeczne z tył w 147? Czy można to zrobić samemu .Pozdrawiam Szczepan
Czy ktoś wymieniał wahacze poprzeczne z tył w 147? Czy można to zrobić samemu .Pozdrawiam Szczepan
Można to zrobić samemu. Zaznacz sobie tylko położenie śrub mimośrodowych w belce dla tylnych wachaczy. Śruby wachaczy dokręcaj na stojącym na kołach aucie. Ja miałem problem z wybiciem długiej śruby z zwrotnicy. Warto później dokładnie ustawić geometrię auta.
słyszałem że jest problem żeby wyciągnąć śrubę tą dalej od koła trzeba cos przy tym demontować? Na czym polega ustawienie geometrii z tył?Gdzie jest regulacja?
Nie ,nic się więcej nie demontuje. Śruby mocujące tylne wachacze do belki są z podkładkami stałymi mimośrodowo zamontowanymi. Obracając tą śrubą zmieniasz ustawienie geometri tyłu (śruba ma nakrętkę schowaną w belce, dostęp do niej za pomocą klucza twz. krzywo-oczkowego).
Wszystko ładnie, pięknie ale pod warunkiem, że się zakłada albo oryginały albo renomowane wahacze. W przeciwnym wypadku zdarza się, że jest różnica między środkami tulei (z racji marnego wykonania) i wtedy już się nie obejdzie bez ustawiania geometrii. Zresztą jeśli tulejki były w starych wybite to nie ma się co zbytnio łudzić, że na nowych wyjdzie idealna geometria przy starym ustawieniu mimośrodów.
Śrube z regulacją zauważyłem tylko na dłuższych wahaczach,na krótszym też jest? Nie moge wyciągnąć sruby z krótszego wahacza przeszkadza zbiornik, co zrobic opuścić belke?
Na krótszym nie ma regulacji. Ktoś założył z odwrotnej strony śruby. Najprościej opuścić belkę.
robota zrobiona, jest ok dzięki za pomoc
Również wymieniałem wczoraj wahacze poprzeczne, dłuższe, nie było problemu, mniej niż 10min pracy. Śruba ze zwrotnicy wychodzi gładko ale przy pomocy młotka. Zbieżność wskazana, mimo napunktowaniu ustawienia przed wymianą. Śruba nie zawadza o zbiornik.
Więcej problemu jest przy wymianie tulei zwrotnic. 2h pracy 1 raz jedna strona, 30min druga