Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Przed zakupem informacje i opinie na temat Brery 2,4 diesel i 3,2 benzyna

  1. #1
    zimek
    Gość

    Domyślnie Przed zakupem informacje i opinie na temat Brery 2,4 diesel i 3,2 benzyna

    Witam jestem miłośnikiem Alfy. Obecnie od 3 lat posiadam 166-kę 3,0 V6 z której użytkowania jestem zadowolony. Ponieważ mam drugie duże auto zamierzam w niedługim czasie zamienić moją 166-kę na coś bardziej sportowego. I właśnie Brera mnie interesuje.
    Chętnie poczytam opinie użytkowników tego modelu i zaznaczę, że interesują mnie modele tylko z silnikami diesel 2,4 oraz 3,2 benzyna. Czy wiecie coś na temat jak ta benzyna znosi instalację gazową ? Dodam, że obecnie użytkowana prze zemnie alfa ma instalację gazową i spisuje się super. W trybie mieszanym 1/3 miasto 2/3 trasa zamykam się w 13 litrach gazu + jakieś 2-3 litry benzyny na 100 km. Interesuje mnie jakie spalanie mają oba silniki, jak spisuje się napęd 4x4 w modelu 3,2, i wszystkie inne informacje ta temat tego modelu z tymi silnikami. Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam wszystkich Alfaholików !!!!

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał zimek Zobacz post
    Czy wiecie coś na temat jak ta benzyna znosi instalację gazową ?
    Nie wiem ile w tym prawdy, ale gdzieś czytałem, że ten silnik w połączeniu z gazem to kiepski pomysł... Nigdy nie słyszałem, żeby jakaś Brera z silnikiem 3.2 JTS miała gaz, więc raczej nie znajdziesz nikogo kto by podzielił się takimi doświadczeniami. Inną sprawą jest to, czy LPG pasuje do takiego auta jak Brera, ale na to pytanie to już sam sobie odpowiedz.
    Jeżeli chcesz zaoszczędzić na paliwie, to zdecydowanie polecałbym motor 2,4 JTDm - ale tu jest problem z napędem 4x4...

  3. #3
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Jest możliwość założenia LPG do JTS ale koszt to jakieś 5-7 tyś i są to już instalacje najnowszej generacji z wtryskiem gazu w fazie ciekłej...
    czy się opłaca?? pomyśl i policz do czego ci to auto będzie potrzebne i jak często będziesz nim jeździł, bo jednak wydanie powiedzmy 6000PLN na gaz który zwróci się za 3 lata jest jak dla mnie durnowate...

    a tak OT: nie myślałeś o Alfie GT 3.2 ??? motor dużo łatwiejszy do zagazowania no i to jest WŁOSKIE V6 no a wygląd auta jak dla mnie lepszy od Brery... popatrz, pooglądaj, może akurat ci się spodoba...

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Trzeba też pomiętać ze po zagazowaniu JTS-a zużycie gazy i benzyny będzie wychodziło mniej więcej pół na pół (z racji konieczności "przepłukiwania" wtryskiwacza benzyny umieszczonego w komorze spalania)

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Podpisuję się pod tym co napisał kolega zonkil90 .Masz już jedno duże auto ,więc Brera bedzie tym drugim, kupionym dla funu ,rzadziej używanym pojazdem ( jeśli się mylę to wyprowadż mnie z błędu ). Jeżdziłem oboma wersjami ,które cię interesują i przyjemność z jazdy 3.2 V6 z napędem 4X4 jest zdecydowanie większa . Lepsze przyśpieszenie , trakcja w zakrętach i dżwięk wydobywający się z rur wydechowych to zalety Brery V6 . Przy założeniu ,że Brerą będziesz robił do 10 kkm rocznie nawet bym się nie zastanawiał , przy wiekszych przelotach weż kartkę i ołówek i przelicz czy cię stać na V6 .Pzdr
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  6. #6
    zimek
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki rafter za podpowiedzi. Obecnej alfy używam codziennie na dojazdy do pracy i w ogóle, średnio przejeżdżam 70 - 80 km dziennie. W trzy lata przejechałem 55 tys. co daje 18 tys z kawałkiem rocznie. A że robotę mam stresującą to lubię czerpać przyjemność z jazdy podczas której się relaksuję, a wygląd auta jest dla mnie także ważny. Brera to jest to co mi się podoba, ale muszę jednak patrzyć na koszty eksploatacji, stąd moje zainteresowanie instalacją gazową i spalaniem. Twoje i pozostałych kolegów podpowiedzi przekonują mnie jednak do diesla, choć napęd 4x4 i 260 KM nęci. Proszę o kolejne ciekawe informacje o wersji 2,4 JTDm. Co z Waszych doświadczeń jest na + a co na - poszczególnych wersji. Jaki apetyt w rzeczywistości ma diesel. Jak pisałem na początku charakterystyka moich podroży ot 1/3 miasto 2/3 trasa. Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał zimek Zobacz post
    Proszę o kolejne ciekawe informacje o wersji 2,4 JTDm.
    Nie wiem jak Brery, ale w 159 z tym silnikiem przez krótki okres czasu dostępne były również z napędem na 4 koła (Q4)

    A jeśli byłbyś zainteresowany sprowadzeniem używanej Brery w wybranej przez siebie specyfikacji wyposażenia to pisz na PW.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Nie wiem jak Brery, ale w 159 z tym silnikiem przez krótki okres czasu dostępne były również z napędem na 4 koła (Q4)
    .
    Zgadza się ,tylko Brera powstała na skróconej płycie podłogowej 159 i jest wielce prawdopodobne że połączenie Q4 z 2.4 JTDM na tej płycie nie było możliwe . W każdym razie na żadnym rynku , nie tylko polskim ,nie oferowano takiej konfiguracji .Pzdr
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  9. #9
    simeone
    Gość

    Domyślnie

    W jakich Oplach stosowany jest ten silnik V6 który trafił do Brery?

    ps. Brak włoskiej V-szóstki w Brerze to imho największy minus...

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    [QUOTE=simeone;535424]W jakich Oplach stosowany jest ten silnik V6 który trafił do Brery?
    ..[/QUOTE

    Do Brery/159 zaadoptowano blok i głowicę produkcji GM ,więc jeżeli pytasz o to odpowiedż brzmi np. Opel Antara
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

Podobne wątki

  1. Opinie przed zakupem
    Utworzone przez ober w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-09-2010, 12:40
  2. Informacje na temat uzytkowania AR 156 GTA
    Utworzone przez marcink70 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 12:28
  3. Informacje na temat nowej V6...
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-01-2010, 19:57
  4. [145] informacje na temat alfy 145 1.7boxer16v
    Utworzone przez sebastianpol w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-10-2009, 21:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory