Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: bujaja obroty, ale czy to napewno przepływka? Marchewka nie sygnalizuje. 2.0 TS 156

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie bujaja obroty, ale czy to napewno przepływka? Marchewka nie sygnalizuje. 2.0 TS 156

    Witam! Ostatnio moją Belle zaczeły nękać pływające obroty, co powoduje to ze na wolnych obrotach ciezko jest rószyc i muli... jak zlapie temperature tak z 50 stopni, moze mniej, samochod jest z instalacjią gazową i rozruch jest na bęzynie, początkowo myslalem ze to wina gazu i że buja jak przełączy się na gaz... (mysle no czas na diagnostyke wymiane filterkow ustawienia) Ale dziś zacząłem badać problem i okazuje się że buja i na benz i na lpg... Na ssaniu jest ok, nie buja nie przygasa na wolnych orotach ale to pewnie dlatego ze jest zimny i ma 1,5 tys obrotów...
    Mialem kiedyś problemy z przeplywomierzem, ale wtedy aż gasła tak bujało, i swieciła sie marchewka, do tego bujalo cały czas nawet na ssaniu. czyli ta kontrolka na obrotomierzu w górnym prawym rogu. Teraz nic się nie pali, przepływomież był wymieniony wtedy i bylło dobrze... moze teraz krokowiec?? Doradzcie coś bo to donerwuje Dzieki Koledzy.

    Pojazd Alfa 156 2.0 TS 98 rok.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    O falowaniu obrotów w TS było wiele tematów i pewnie ponad 500 postów - wystarczy poszukać. Jednemu pomaga wyczyszczenie przepustnicy i reset, a innemu zupełnie coś innego.
    Są też tacy, którzy mimo wymiany wszystkiego, nie mogą sobie poradzić z tym problemem.
    No i zwracaj uwagę na ortografię - ruszyć piszemy przez "u", a benzyna jest przez "en".

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Dlaczego przepływomierz??? - prędzej sonda lambda
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar blondyn26081987
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    s-c
    Auto
    alfa 156 seele speed 2001 była obecnie AR 159 2.4 210 kucy
    Postów
    65

    Domyślnie

    miałem podobne problemy pierwszym problemem był alternator był walnięty obroty skakały prędkościomierza brak
    teraz wymiana czujnika położenia wału okazało się że to nie to czujnik był dobry aa autko nie chodziło sprawdź przekaźniki
    czy są wciśnięte dobrze z przodu przy akumulatorze aa i co najważniejsze świece wyczyść to dość sporo daje nie świeciła tzw marchewa ale jak się depnie mocniej świeciła
    naprawa tego wyjmij delikatnie przeczyść włóż do piekarnika na 20 min temp 120-0150 i mnie zadziałało

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kolaś
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    OPOLE
    Auto
    Subaru Forester 2.5 230 KM
    Postów
    494

    Domyślnie

    Niezle niezle wiec musze slubnej podpowiedziec niech ze swoja AR tak zrobi dzis ma sie udac na kompa

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    dzieki Blondyn moze byc i to bo jak moją przeciągne po obrotach to tez potrafi marchewe wywalic a do swiec dawno nie zagladałem wielkie dzieki

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    Dzis badalem znow problem i eh nie tyle to chyba tak buja co poprostu jak ma wolne obroty to jak sie ja obciazy np sreci kierownica zy puszcza sprzeg to ja bardzo przydusza jest widocznie bardzo slaba z dolu... i komputer po chili koryguje podkrecajac obroty prawie na 2 tys... moze to wolno dziala silnik krokowy albo cos sie przytkalo z powietrzem??
    [

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Jak miałem parę lat temu właśnie 2,0 TS, to silniczek krokowy tak mi czasami psuł samopoczucie. Nie pomogło nic dopiero wymiana, wstawiłem używkę i obroty przestały falować.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    tak ale to dzine jest bo ona tak jak by nie miala na dole sily, skrecam kierą pompa wspomagania zabiera troche mocy ona sie przydławia przez to i za chile wrzuca ja na prawie 2 tys obr... niewiem juz sam moze swiece... jutro wypne lambde, pozniej sprawdze czy nie pyrka, i wypiore caly uklad powietrzny... jak nie pomoze to walne swiece i krokowca... a jak i to nie pomoze to kupie sznurek xD
    [

  10. #10
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Ja zwalczyłem ostatnio falowanie u siebie teraz obroty jak skała w miejscu. A miałem jak ty nawet dotkniecie hamulca powodowały dziwne nastroje silnika na falowanie. Kupiłem płyn do czyszczenie przepustnic Liquy Moly (swoją drogą polecam firma naprawde dobra - jak coś to moge załątwić jakieś upusty dla alfaholiców) najpierw oczywiście demontaż całego dolotu umycie przepustnicy, i teraz jak myłem reszte to wyszło ze rura ta giętka za przepływomierzem ma mikroskopijne pękniecia - zebym nie myl to bym nawet nie zauważył, tymczasowo okleiłem taśmą samowulkanizującą (z braku innego rozwiązania a układ musiałem złożyć i jechać w trase). Do tego zeby wiecej się nie syfiła przepustnica wypiołem przewód odmy otwór po kolanku zaślepiłem a na samą odme założyłem filterek żeby to jakoś po ludzku wyglądało.Po czym reset pełna adaptacja (nie wiem czy potrzebna ale miałem wrażenie ze po wszystkim obroty jałowe były za wysokie) i na tą chwilę jeździ ekstra (zauważyłem przy okazji po załataniu tej dziury ze reakcja na gaz jest hmm ... szybsza ). Teraz zbieram finanse na rurę nierdzewną i silikonowe łączniki i mam zamiar wywalić fabryczny dolot - zachowując długości kształt i fabryczną puszkę filtra - chce poprostu żeby to ładnie wyglądało a nie tuningować dolot.
    PS. Płyn do przepustnic kosztuje katalogowo 54zł http://www.liquimoly-sklep.pl/produc...nie-0-4L-.html
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 07-04-2011 o 13:36

Podobne wątki

  1. Jak sygnalizuje niski poziom oleju
    Utworzone przez YankesGT w dziale GT
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 17-03-2015, 13:01
  2. [145] Płonąca marchewka + szalejące obroty. Co to?!
    Utworzone przez Nikomaster w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-01-2013, 17:24
  3. [146] Falujące obroty silnika AR 146 Boxer 1.6 103KM zapalająca sie marchewka
    Utworzone przez Boxer146AR1.6 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 22-03-2012, 21:45
  4. [145] Falują obroty, pali się marchewka - filmik!
    Utworzone przez Wicked w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 23-02-2012, 00:07
  5. [AR156] Sygnalizuje awarię układu wtrysku
    Utworzone przez mcsudi w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-01-2009, 11:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory