Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: [147 1.6 TS 2006 rok.] Proxy alignmet - uzgodnienie pełnomocnictwa na szynie CAN.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie [147 1.6 TS 2006 rok.] Proxy alignment - uzgodnienie pełnomocnictwa.

    - mój ulubiony program examiner spowodował mi cztery blędy: B1005 oraz B1006.
    - B czyli od Body Computera oraz 1xxx Defined by vehicle manufacturer.
    - opis bledu podany przez FES-a to czujnik anty-zgniecenia tył-lewy, tył-prawy, przód-lewy, przód-prawy.
    - test czujnika wykonany programem FEs 2.6 pokazuje że wartośc napięcia podczas ruchu szyby pozostaje stała, czyli czujnik jest wyłączony.
    - wiadomo, że wersje programu FES 2.6, 2.7.1 nie wykonują poprawnie procedury uzgodnienia pełnomocnictwa dla wersji auta 147.
    - dlatego dalej będziemy korzystać z wersji 2.7.2.
    - na początku dostajemy komunikat że auto jest poprawnie skonfigurowane i uzgodnienie ( wyrównianie ) pełnomocnictwa nie jest potrzebne.
    - po przejściu do zakłądki F7 widzimy że czujniki znty-zgnieceniowe sa włączone.
    - do poprawnej pracy tych urządzen potrzebna jest tylko procedura ich dołaczenia do systemu CAN, czyli uzgodnienie pełnomocnictwa.
    - jak tutaj widzimy początkowy komunikat mógł być trochę mylący i nie do końca podający aktualna systuacje na szynie CAN.
    - niestety wybranie Proxy Alignment w efekcie końcowym kończy sie brakiem poprawności wykonania tej funkcji.
    - czy ktoś może korzystał z tej funkcji dla konfiguracji czujników anty-zgnieceniowych , w aucie 147.
    - w logach FES-a dostajemy tak jak poniej, tylko co ma do tego zestaw wskazników ?

    Kod:
    WARNING: This vehicle is properly configured. PROXI Alignment is not needed!
    EXECUTING ADJUSTMENT...
    Windows' Anti-Trap Sensors
    EXECUTING ADJUSTMENT...
    PROXI Alignment Procedure
    Writing CAN configuration data ...
    Writing to module: Body Computer Node (NBC)SUCCESS!
    Writing to module:   Dashboard Node (NQS)FAILED! 
    Writing to module: Driver Door Node (NPG)SUCCESS!
    Writing to module: Boot Node (NVB)SUCCESS!
    Writing to module: Climate Control Node (NCL)SUCCESS!
    FAILED TO EXECUTE
    --

    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 01-04-2011 o 20:24
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Była AR 147 2.0 teraz AR 159 1.8MPI+LPG Progresion
    Postów
    73

    Domyślnie

    bubu321 o czym ty do nas rozmawiasz-przecie spec na forum od elektroniki alfy to TY
    Od kogo kupić sobie kabel elm327 to pogrzebię przy swojej.OBD II już mam.
    Ostatnio edytowane przez lukas7791 ; 01-04-2011 o 16:00

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ja zakupiłem od viakena, za całe 54 zł.
    - tylko należy wyrzucić opornik 120 Om, i dodatkowo stracić gwarancję z powodu otwarcia interfejsu.
    --
    http://allegro.pl/interfejs-elm-327-...531285527.html
    --
    - tylko ostrożnie z tym grzebaniem, przynajmniej w mojej (2006 rok) nie działa Proxy Alignment.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    bledy B1005 oraz B1006 są spowodowane tym że uaktualniłeś czujnik zgniotu na szybie a twoje auto nie ma takiego od 2003 roku.
    zrób proxy aligment examinerem ale on nie posiada opcji wyłączenia lub włączenia czujnika zgniotu.
    za to FES ma tę opcję ale nie robi poprawnie proxy w 147 TS.
    pozostaje programowanie sterownika okna , po tym jak to zrobiłem znikneły błędy i okno odzyskało migowe działanie klawisza.
    a czy ktoś wie może jak przeprogramować sterownik szyb aby działało domykanie okna podczas włączenia rygli z pilota.
    czy zwykłe przerzucenie zawartości sterownika 5-drzwiowego z rocznika 2002 do rocznika 2007 uaktywni tę opcję.
    naturalnie należy emulować czujnik anty-zgniecenia opornikiem 330 łomów.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - przerzucenie oprogramowania sterownika z wersji z 2002 roku oraz emulacja czujników zgniotu chyba nic nie da.
    - pozostaje przecież jeszcze komputer matka, czyli BSI.
    - on z pilota dostaje informację o tym że mamy zaryglować drzwi i że uzytkownik wciska cały czas domykanie okien.
    - po tej informacji BSI wysyła odpowiedni kod do sterownika okna.
    - sterownik z aktualizowanym oprogramowaniem ( downgrade !!!) wykonuje zadaną funkcję.
    - chyba, że wyrzucę BSI i zrobię downgrade także na BSI.
    - jedno mnie zastanawia, bo byc może masz rację.
    - wersja oprogramowania na BSI jest z 2002 roku, usunięcie funkcji domykania okna było na przełomie 2003 roku.
    - może było to zrobione tylko na sterowniku okna !!!!, jego wersja jest z 2006 roku.
    - rozebrałem drzwi kierowcy ale nie widziałem żadnych kabli do gum z okna, czyli na pewno nie mam tych czujników zgniotu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Ciekawi mnie wasza walka o domykanie drzwi z pilota.
    Brakuje mi tej funkcji w mojej 147 z 2005 roku.
    Co prawda temat jest o 1.6 TS no ale BSI były chyba jednakowe we wszystkich 147 bez względu na wersje silnika,
    więc jeśli znajdziecie rozwiązanie to i ja będę mógł z niego skorzystać

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - BSI było takie same jak w Stilo i/lub Punto.
    - mi także brakuje tej funkcji domykania okna.
    - zakładałem alarm ale instalator się poddał ze względu na trudności połączeniowe.
    - napisałem do jednej firmy o zainstalowanie czujnika domykania szyb na Wi-fi lub bluetooth ale jeszcze nie odpowiedzieli.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    widzę, że na forum FES podałeś wartości ze sterownika szyb.
    czy może robiłeś próby z wartościami 0x00 do 0x04 ?
    wartośc 0x00 robi migowy do szyby, 0x04 blokuje migowy , daje 3 cm skoku a wartości pośrednie ?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - schemat sterowania szyb, z 2004 roku.
    - nie mam dojścia do nowszego eLearn.
    - K22, K23 na łączówce H44 to gniazda czujników zgniotu.
    - do tych miejsc należy podłączyć opornik około 330 Om ?
    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [159] Osiowanie proxy
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 14:56
  2. Proxy Alignment
    Utworzone przez misza w dziale 147
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 02-08-2013, 09:25
  3. czujnik na szynie cr a regulator na pompie
    Utworzone przez Pawel8513 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-11-2012, 23:05
  4. Proxy w FES 2.6
    Utworzone przez andrzejm36 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 14:52
  5. Gdzie tu jest ciśnie paliwa na szynie CR ????
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-11-2011, 19:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory