- mój ulubiony program examiner spowodował mi cztery blędy: B1005 oraz B1006.
- B czyli od Body Computera oraz 1xxx Defined by vehicle manufacturer.
- opis bledu podany przez FES-a to czujnik anty-zgniecenia tył-lewy, tył-prawy, przód-lewy, przód-prawy.
- test czujnika wykonany programem FEs 2.6 pokazuje że wartośc napięcia podczas ruchu szyby pozostaje stała, czyli czujnik jest wyłączony.
- wiadomo, że wersje programu FES 2.6, 2.7.1 nie wykonują poprawnie procedury uzgodnienia pełnomocnictwa dla wersji auta 147.
- dlatego dalej będziemy korzystać z wersji 2.7.2.
- na początku dostajemy komunikat że auto jest poprawnie skonfigurowane i uzgodnienie ( wyrównianie ) pełnomocnictwa nie jest potrzebne.
- po przejściu do zakłądki F7 widzimy że czujniki znty-zgnieceniowe sa włączone.
- do poprawnej pracy tych urządzen potrzebna jest tylko procedura ich dołaczenia do systemu CAN, czyli uzgodnienie pełnomocnictwa.
- jak tutaj widzimy początkowy komunikat mógł być trochę mylący i nie do końca podający aktualna systuacje na szynie CAN.
- niestety wybranie Proxy Alignment w efekcie końcowym kończy sie brakiem poprawności wykonania tej funkcji.
- czy ktoś może korzystał z tej funkcji dla konfiguracji czujników anty-zgnieceniowych , w aucie 147.
- w logach FES-a dostajemy tak jak poniej, tylko co ma do tego zestaw wskazników ?
--Kod:WARNING: This vehicle is properly configured. PROXI Alignment is not needed! EXECUTING ADJUSTMENT... Windows' Anti-Trap Sensors EXECUTING ADJUSTMENT... PROXI Alignment Procedure Writing CAN configuration data ... Writing to module: Body Computer Node (NBC)SUCCESS! Writing to module: Dashboard Node (NQS)FAILED! Writing to module: Driver Door Node (NPG)SUCCESS! Writing to module: Boot Node (NVB)SUCCESS! Writing to module: Climate Control Node (NCL)SUCCESS! FAILED TO EXECUTE
--
--
--
--