Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Stabilizator, przekładnia kierownicza, może przegub - diagnoza.

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Question Stabilizator, przekładnia kierownicza, może przegub - diagnoza.

    Witam,

    Panowie, mam problem ze stukami z okolic przedniego lewego koła. Byłem u swojego mechanika, na początku myśleli że coś kręcę, bo zawieszenie miałem remontowane zaraz po zakupie auta, wszystko jest niby jak należy, elegancko spięte. Te stuki nasiliły się gdy zaczęło robić się coraz cieplej.

    Charakterystyka problemu:

    - stuki (puk-puk----puk-puk-puk-puk----puk-puk) w takiej mniej więcej formie, czasem słychać jakby guma skrzypiała;
    - stuki słyszalne są podczas pokonywania nierówności głównie z lewej strony auta, lewe przednie koło;
    - gdy najeżdżam na krawężnik prawym przednim kołem nie słychać nic;
    - gdy najeżdżam na krawężnik lewym przednim kołem słychać pukanie o jakim mowa;
    - gdy skręconą mam kierownicę w prawą stronę podczas jazdy, ruszania na nierównościach stukanie jest znacznie wyraźniej słyszalne;
    - gdy stoję skręcam powoli kierownicę lewe-prawo, nie słychać żadnych następujących po sobie stuków, może delikatnie jakiś pojedyńczy stłumiony puk;
    - gdy stoję skręcam szybko, energicznie kierownicę lewo-prawo to już nic nie słychać, płynnie, bez żadnych zacięć kierownica się obraca;
    - gdy jadę na 1 biegu powtarzam dwie powyższe czynności (powolne, łagodne skręty, szybkie energiczne, skręty nie całkiem i całkiem do maks. skrętu kół);
    - gdy ruszam, jadę na wprost nie słychać stuków przy przyspieszaniu, chyba że nie wiem, jadę powoli na 1, zmieniam bieg na 2 szybko puszczając sprzęgło;
    - gdy kupiłem auto było to bardziej takie "gumowate" pukanie przy ruszaniu, potem po remoncie problem zniknął, cisza, aż do końca zimy;
    - auto na szosie jedzie prosto, nie ściąga, nie myszkuje, puszczam kierownicę i jedzie na wprost samo;

    Mechanik co stwierdził wstępnie: maglownica - mały luz po lewej stronie (we dwóch sprawdzali, jeden ciągnął, drugi pchał, przynajmniej tak to wyglądało); delikatny luz na prawym drążku, czyli nie ta strona co stuka.

    Czytałem tu na forum, że maglownica może być źle interpretowana, że warto zainteresować się drążkiem, stabilizatorem, poduszką amortyzatora, przegubem. Mechanicy to alfiarze z krwi i kości, pracownicy ASO AR i Fiata, sami mają Alfy, więc nie powinni się mylić. Wolę się podpytać, bo wymiana (regeneracja) maglownicy to nie jest wymiana gum stabilizatora czy nawet wahacza dolnego. Zrobię, a jak stukanie nie ustanie? Nie chcę kasy wyrzucić w błoto. Moja AR ma 117 tys. przejechane, czy maglownica może zawieść po takim przebiegu? AR kupiona od pierwszego właściciela, od nowości użytkowana w Polsce.

    Będę wdzięczny za sugestie.
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 02-04-2011 o 23:39
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli stabilizator nie był robiony, to po takim przebiegu gumy są na pewno do wymiany.
    Jeśli masz jakiś luz na drążku to też trzeba to zrobić.
    Na razie nie ruszaj przekładni. Zrób to, co napisałem i obserwuj.
    Podczas wyjmowania stabilizatora będzie opuszczona belka zawieszenia (tzw. sanki) - wtedy będzie okazja do ewentualnego skasowania luzu międzyzębnego na przekładni kier., ponieważ będzie dostęp do śruby regulacyjnej. Można to zrobić, tylko z czuciem, żeby potem kierownica za ciężko nie chodziła.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie

    Słuchaj mam podobny problem. Wymieniłem już wszystkie wahacze, łączniki stabilizatora itp. Wszyscy rozkładali ręce na pukanie ale pojechałem do znajomego, który pracował w ASO fiat. Alfa więc na podnośnik poszła. Przejrzał, szukał, nic wszędzie sztywno nic nie ma luzów a puka mi strasznie tak samo z lewej strony. No trudno, opuściliśmy alfe no i jade.
    Tutaj moje zdziwienie nic nie puka! Cisza! Ale tylko na tydzień i znów zaczęło... Pogadałem z nim jeszcze raz i powiedział, że jedyne co ruszał w co ingerował to odkręcił śruby od poduszek stabilizatora, żeby sprawdzić czy on nie ma luzów. Dokręcił i cisza.
    Wychodzi na to, że gumy stabilizatora są już wyrobione. Mówi, że tak czasami jest, wyglądają na dobre, naginasz luzów nie mają, ale są już wyrobione i nawet jak skrzypią (tak jak u mnie) to skrzypienie plus wyrobienie może być przenoszone jako stuk na bude auta i tam mi się wydaje jest i u mnie i u Ciebie. Nic innego nie pozostaje tylko ten stabilizator :/
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Albo gumy na stabilizatorze albo przekładnia kierownicza
    U mnie było i to i to. Po wymianie samych gum ucichłona jakiś czas ale po chwili wróciło
    Dokręciłem srubę na przekladni i ucichło całkiem. było gto gdzieś we wrześnie zeszłego roku ale tera po zimie wróciło tyle ze jeszce nie wiem co.
    gumy na stabilizatorze trudno zdniagnozować na podnościku i szarpakach. Lepeij jest wejsc na kanał z kawałkiem łomu i poszarpać po swojemu
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Dzięki Panowie za info, jadę za kilka dni do mechaniora to zobaczymy, będę dobrej myśli. Kolego Czesany, po jakim przebiegu odezwała się u Ciebie przekładnia? Moim dwóm kolegom w 1.9 JTD przy ok. 250 tys. drugiemu przy 226 tys. 2.0 TS. Dlatego te moje 117 tys. mi do tego nie pasują... ale czort wie.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    No u mnie przy przebiegu 170 000 km
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    No i wszystko jasne - niestety przekładnia się odzywa. Lewa strona - luz, prawdopodobnie tuleja. Szczelność zachowana, na kierownicy żadnych można rzec luzów, auto prowadzi się wzorowo, nie ściąga, nie myszkuje. Nie wiem, regenerować czy nie? Stukanie słychać tylko na nierównościach, tak to wsio OK. Jeśli regenerować to mam namiar na dwa zakłady w Kielcach, słyszałem sporo dobrego o jakimś zakładzie w Łodzi, czy chodzi o Dynamicę? Kurcze, nasłuchałem się trochę, poczytałem i wychodzi że znaleźć zakład który wykona regenerację dobrze nie jest lekko.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    W tym przypadku u Ciebie wystarczy skasować luz na przekładni kierowniczej.
    Trzeba wejść pod auto, opuścic sanki i odkręcić przekładnie od sanek. Potem porzebny klucz 17 nasadka z przedłużką.
    Przed dokręceniem tej śruby zaznacz sobie pierwotne położenie tej śruby. Dokręć początkowo o kilka minut. Następnie służ wszystko i zobacz czy kręcąc kierownicą nie zacina się.
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  9. #9
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Przed kasowaniem luzu na przekładni sprawdź ręcznie czy na wyjściu drążka kierowniczego z przekładni nie masz luzu. Wystarczy nim potarmosić góra dół. Jesli jest, to nie kasuj go dokręcając całą listwę, tylko wymień wybitą tulejkę. Mojemu mechanikowi udało się to zrobić bez wyciągania maglownicy. Trochę przy tym się naklął ale da się. Tulejkę będziesz musiał dotoczyć bo takiej nie kupisz.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    No właśnie, z tymi częściami do przekładni to taki problem. Dorabiać trzeba. Powiedz mi kolego jak wytoczyłeś tuleję, z jakiego materiału, chyba jak oddam do zakładu gdzie zajmują się przekładniami to sobie poradzą? Potrzeba tylko wymiarów oryginału na wzór. Bardzo trzeba się napocić przy tej tulei (wymiana)?

    Ale moment... czytałem gdzieś, że tuleja jest tylko po prawej stronie przekładni, czyli strona pasażera... a mnie stuka ewidentnie po lewej stronie....
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 16-04-2011 o 17:55
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

Podobne wątki

  1. [159] Przekładnia kierownicza w AR 159
    Utworzone przez pier w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-09-2012, 08:52
  2. [145] Przekładnia kierownicza
    Utworzone przez Stelma w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-06-2011, 21:48
  3. [145] przekładnia kierownicza
    Utworzone przez Stelma w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-04-2010, 09:00
  4. [156] przekładnia kierownicza
    Utworzone przez sylwiniusz w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-10-2008, 07:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory