Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Wymiana szczęk z tyłu

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie Wymiana szczęk z tyłu

    Witam, ponieważ nigdy nie zaglądałem bo nie wiem jak do tylnich hamulców, mam prośbę żeby ktoś życzliwy podpowiedział mi od A do Z, jak sprawdzić i ew. wymienić szczęki w boxerku, i czy dam radę zrobic to pod blokiem, i jakie mogą czekac przy tym pułapki. Nadmieniam, że klocki z przodu zmieniałem sam, a szczęki też, kiedyś w maluchu.

    Z góry dzięki.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  2. #2
    Xanas
    Gość

    Domyślnie

    Sam w zeszłe wakacje wymieniałem ogólnie nie było ciężko. Lekkie problemy bo po zapiekane były niektóre elementy i mały problem z linką od ręcznego.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Thx! A bębny? Łatwo schodzą czy jakiś rant blokuje?
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    422

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xanas Zobacz post
    Sam w zeszłe wakacje wymieniałem ogólnie nie było ciężko. Lekkie problemy bo po zapiekane były niektóre elementy i mały problem z linką od ręcznego.
    Ale kolega potrzebuje dokładniejszych informacji.

    To tak:
    1) koło wiesz jak zdjąć...
    2) Po tym zajrzyj tutaj http://forum.samnaprawiam.com/1417.htm jak patrzę na zdjęcia to w mojej Alficzce tak to wygląda podobnie.

    Pułapki:
    - może być problem z tym tłoczkiem i jego wkręceniem, czasami trzeba użyć duuuużo siły. Najlepiej to uprzednio potraktować WD40 .

    W razie pytań pisz sam niedawno zmieniałem tarcze i klocki.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Dzięki nebeu, ale potrzebuję czegoś o wymianie szczęk nie klocków...
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    422

    Domyślnie

    Hmmmm zauważyłem to po napisaniu posta. Przepraszam, nie doczytałem i wyleciało mi z głowy że tam są hamulce bębnowe.


    Nie dotyczy to Alfy ale sprawdź to http://forum.samnaprawiam.com/1407.htm
    Ostatnio edytowane przez nebeu ; 09-04-2011 o 21:31

  7. #7
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    dasz rade najgorsze nciaganie sprezyn na szczeki i sciaganie bebna dobrz mlotkiem opukaj
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Stolica(nie mylić z wsią Warszawa)
    Auto
    146 1996r 1,4 BOXER + LPG
    Postów
    161

    Domyślnie

    Po odkręceniu śrub mocujących bęben do piasty(mogą być z iglicą ułatwiającą zakładanie felgi) możesz w otwory bębna po tych śrubach wkręcić długie śruby M10.Po odpowiednim wkręceniu śruby te oprą się o tarczę piasty stanowiąc ściągacz.Niestety jeśli dawno nie było zaglądane i rant na bębnach będzie wysoki to zdejmowanie bębna będzie prowadziło do oberwania resztek okładzin ciernych i pogięcia starych szczęk.
    Potem przed montarzem nowych szczęk trzeba wkręcić ząbkowaną nakrętkę samoregulatora pamiętając o odblokowaniu zapadki (która wykręca samoregulator przy hamowaniu) na tych ząbkach.Wkręcanie samoregulatora bez podniesienia tej zapadki spowoduje jej pogięcie i koniec samoregulacji.Dobrze jest oczyścić samoregularor by się lekko kręcił (bez smarowania).
    Przed powrotnym założeniem bębna trzeba się pozbyć nieszczęsnego rantu. Najlepiej jest to zrobić na tokarce - chociaż przy odrobinie precyzji można rant usunąć szlifierką dbając o to aby oprócz rantu nie poszlifować reszty bębna.
    Potem staraj się zaglądać na bębny(szlifować rant) na przykład przy okazji zamiany ogumienia lato - zima. Wtedy zawsze bębny lekko zdejmiesz rękoma.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał stara.plesn Zobacz post
    rant na bębnach będzie wysoki
    Dzięki, i tu mam jeszcze pytanko dot. rantu. Bo ktoś mi mówił, że rant był tylko w starych polskich samochodach, gdzie szczęki całkowicie chowały się w bęben, natomiast nie dotyczy tzw. zachodnich, bo w nich szczęki wystają poza obrys bębna. Więc jak to jest w boxerkach?
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie

    też przyłączam się do tematu bo czeka mnie za niedługo kompletna wymiana w moim boxerze bębnów i szczęk więc każda dobra rada co by się nie ujeb.... przy robocie będzie cenna

Podobne wątki

  1. Amortyzatory - wymiana tylko tyłu - czy to ma sens?
    Utworzone przez barat w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-09-2013, 08:05
  2. Wymiana emblematu Alfy z tyłu.
    Utworzone przez Karmelitos w dziale GT
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 11:40
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-07-2012, 12:43
  4. [156] wymiana klocków z tyłu- jakie narzędzia
    Utworzone przez boorek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-03-2012, 15:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory