Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Temat: [146] Poziom oleju - zamiast spadać - rośnie???

  1. #1
    Miedziak
    Gość

    Domyślnie [146] Poziom oleju - zamiast spadać - rośnie???

    hej dziwna rzecz:
    od wymiany oleju w mojej alfie minęło z pół roku, przejechałem ok 4tys km. PO wymianie oleju poziom sięghał 3/4 podziałki. Teraz gdy rano sprawdziłem po nocy to poziom jest grubo ponad max, a nawet zachodzi juz na tą spiralkę na bagnecie. O co cho?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie Re: Poziom oleju - zamiast spadać - rośnie???

    Cytat Napisał Miedziak
    hej dziwna rzecz:
    od wymiany oleju w mojej alfie minęło z pół roku, przejechałem ok 4tys km. PO wymianie oleju poziom sięghał 3/4 podziałki. Teraz gdy rano sprawdziłem po nocy to poziom jest grubo ponad max, a nawet zachodzi juz na tą spiralkę na bagnecie. O co cho?
    zdarzaja sie takie przypadki....np.wtedy gdy jezdzi sie z uszkodzonym termostatem i na dodatek na krotkich odcinkach.to benzynka w tym oleju podnosi poziom.jesli tak jest u ciebie spusc to natychmiast i wlej swierzyego oleju i usun przyczyne!
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    J@rek
    Gość

    Domyślnie

    Ewentualnie woda/czynnik chłodzący silnik/.
    Masz 'rozcieńczony' olej.
    Na zimnym silniku odkręć korek wlewu do chłodznicy(do zbiornika wyrównawczego). (nie odkręcaj korka przy gorącym silniku).
    Jeżeli będzie się 'gotował' lub pojawią się bąble 'powietrza' - masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Bez wątpienia wzrost poziomu oleju jest nienaturalnym zjawiakiem, które może być wynikiem uszkodzenia uszczelki pod głowicą i przedostawania się płynu chłodniczego do oleju. Sprawdź zatem poziom płynu chłodniczego oraz to czy na jego powierzchni w zbiorniku wyrównawczym nie ma śladów oleju. Tak jak pisze lesio146 - przyczyną wzrostu poziomu oleju może być także paliwo, co sie zdarza w przypadku uszkodzenia wtryskiwaczy.
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  5. #5
    Miedziak
    Gość

    Domyślnie

    kurcze ale jakby to były wtryskiwacze to by się kontrolka paliła czy nie?

  6. #6
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Miedziak
    kurcze ale jakby to były wtryskiwacze to by się kontrolka paliła czy nie?
    To, że kontrolka ma wygląd wtryskiwacza niestety nie oznacza, że się musi palić przy awarii któregoś z nich. W mojej Alfie padły w przeciągu 3 miesięcy 2 wtryskiwacze (przestawała palić na jeden gar) i za każdym razem kontrolka się nie zapalała.

  7. #7
    Miedziak
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBUS
    W mojej Alfie padły w przeciągu 3 miesięcy 2 wtryskiwacze
    mogę zapytać jaki koszty naprawy miałeś?

  8. #8
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    No to żeście mnie ładnie nastraszyli. Niedawno jak sprawdzałem olej odniosłem podobne wrażenie, że coś go za dużo, ale poziom płynu chłodzącego utrzymuje się na stałym poziomie, a nie zauważyłem też jakiegoś podejrzanie większego zużycia paliwa.
    Trzeba się będzie temu przyglądnąć.
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lopezius
    No to żeście mnie ładnie nastraszyli. Niedawno jak sprawdzałem olej odniosłem podobne wrażenie, że coś go za dużo, ale poziom płynu chłodzącego utrzymuje się na stałym poziomie, a nie zauważyłem też jakiegoś podejrzanie większego zużycia paliwa.
    Trzeba się będzie temu przyglądnąć.
    jesli plyn dostanie sie do oleju tworzy sie maselko na korku(i nie tylko)a olej przybiera postac emulsji.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #10
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Chcialbym tak dodac od siebie co by za bardzo nie straszyc kolegow,ze to maselko na korku tworzy sie rowniez od przejazdow na krotkich odcinkach gdzie autko jest nie dogrzane.Zbiera sie wtedy para wodna powodujac wlasnie owe zjawisko.

Podobne wątki

  1. Poziom oleju
    Utworzone przez kwintus w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-12-2015, 22:51
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 14:33
  3. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  4. [159] Poziom oleju
    Utworzone przez paweldante w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 09-08-2012, 09:48
  5. poziom oleju.
    Utworzone przez adibe w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-05-2012, 20:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory