Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Alfa 147 2005r 1,9 JTD 150 PS

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Biszi
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Chodziez, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD 16V
    Postów
    19

    Exclamation Alfa 147 2005r 1,9 JTD 150 PS

    Witam, Was na dniach jadę na oględziny pojazdów Alfa 147 2005 r. 1,9 JTD 150 PS, na co muszę zwrócić uwagę przy kupnie owego pojazdu? Proszę pomóżcie

  2. #2
    Murzyn147
    Gość

    Domyślnie

    z takich zupełnie standardowych i prostych sprawdz rocznik szyb i porownaj go do rocznika autka moze sie roznic max o rok wczesniej. zwrocic uwage na sprzeglo jak zbiera i obserwowac czy zbytnio nie dymi wydech. jak beda drgania przy hamowaniu wyczuwalne na kierownicy to oznacza ze wahacze . wiadomo wypada obejzec tez silnik jak nie byl myty to dobrze, obejzec czy nie ma wyciekow.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    "jak beda drgania przy hamowaniu wyczuwalne na kierownicy to oznacza ze wahacze"
    myślę, że na ten objaw częściej składają się tarcze hamulcowe posiadające bicie.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał Murzyn147 Zobacz post
    jak beda drgania przy hamowaniu wyczuwalne na kierownicy to oznacza ze wahacze
    Prędzej bym obstawiał krzywe tarcze niż wahacze.
    Jeżeli chodzi o zakup auta to wystrzegaj się okazji. To co zaoszczędzisz może się okazać, że włożysz w samochód by doprowadzić go do stanu używalności.
    Ale faktycznie depnij mu od dołu i zobacz czy nie kopci.
    Sprawdz czy silnik nie ma wycieków.

  5. #5
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    - autko powinno "jechać" od jakichś 1900obr/min do odcięcia, jeśli jest inaczej to oznacza jakąś usterkę (turbo, overboost, egr.... )
    - drgania przy hamowaniu oznaczają w większości przypadków krzywe tarcze
    - sprawdź w trakcie jazdy czy autka nie ciągnie mocno w którąś stronę
    - wysłuchuj podczas jazdy zgrzytów zawieszenia oraz stuków, niekiedy lekkie stukanie może okazać się drogie w naprawie (np maglownica)
    - podczas odpalania, gaszenia nie powinno być odczuwalnych większych wibracji (trzepanie całym autem), jeśli są to na pewno jest jakaś przyczyna którą trzeba będzie usunąć
    - wysłuchuj czy z silnika nie dobiegają jakieś metaliczne dźwięki, czy mocno nie klekocze.
    Oczywiście podstawa to oględziny wizualne silnika oraz nadwozia.
    Pozdrawiam i udanego zakupu .

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    - możesz sprawdzić przede wszystkim wszelkie powiedzmy "elektroniczne" mechanizmy wyposażenia takie jak: szyby, lusterka, wycieraczki, sterowania nawiewów itp., przełączniki, włączniki podgrzewanych foteli, regulacje, itd itd...dosłownie wszystko. Takie pierdoły potem mogą się okazać kosztowne bądź kłopotliwe w reanimacji (np. ja kupiłem z 'lekko' uszkodzonym panelem szyb i lusterek, a potem okazało się, że nowy kosztuje ok. 650 zł)
    - przejedź się autem po nierównościach
    - po skręcaj kierownicą od oporu do oporu, nasłuchuj
    - zobacz jak pracuje sprzęgło, jak auto rusza na półsprzęgle
    - zawsze można zerknąć nawet na klocki hamulcowe w jakim są jeszcze stanie (nawet gołym okiem widać czy są już na wykańczalni)
    - posłuchać można czy nie "syczy" spod maski podczas przyspieszania, szczególnie powyżej 2tys obr, może to świadczyć o nieszczelnościach w dolocie
    - tak jak pisali koledzy podczas jazdy i ostrego dawania w gaz zobaczyć czy nadmiernie nie kopci z rury
    - sprawdzić można poziom płynów (może nam to w pewnym sensie powiedzieć przy jakim poziomie np. płynu do wspomagania ostatnio pojazd był użytkowany, ew. gdy wspomniany płyn do wspomagania jest na niskim poziomie może świadczyć o wyciekach w układzie wspomagania)

    tyle mi do głowy przyszło no i to co pisali poprzednicy oczywiście. Reszta jak oględziny blach itp to oczywiste jak w każdym aucie.

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar Biszi
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Chodziez, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD 16V
    Postów
    19

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    - autko powinno "jechać" od jakichś 1900obr/min do odcięcia, jeśli jest inaczej to oznacza jakąś usterkę (turbo, overboost, egr.... )

    Rozumiem ze od 1900 obr/min załącza się turbo? Auto po które będę jechał jest cały czas użytkowane, pytałem o historie napraw tego pojazdów to zostały wymienione podstawowe rzeczy które trzeba wymienić typu klocki, tarcze, rozrząd, płyny, filtry, zawieszenie. Bez jakiś większych napraw. Mam obawy co do jednego, jeśli się zdecyduję na ten samochód oczywiście po dogłębnym sprawdzeniu go, może się okazać, że jeśli obecny właściciel przez 3 lata jazdy nie wymienił np amortyzatorów czy innych części to przyjdzie na mnie kolej z ich wymianą. Tak już raz miałem kupiłem 8 lotnie samochód i po roku było "wszystko" do wymiany i po wymianie okazało się, że wszystkie części były oryginalne, ale wiem, że może okazać się to nieuniknione, każdy użytkownik pojazdu jeździ na swój indywidualny sposób. Dziękuję za porady, mam nadzieję, że one pomogą mi sprawdzić samochód i wtedy zadecydować o jego zakupię i wreszcie będę miał możliwość dołączenia do Was własną Alfa

  8. #8
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Biszi Zobacz post
    Rozumiem ze od 1900 obr/min załącza się turbo?
    Tak dokładnie o to chodzi.

  9. #9
    Murzyn147
    Gość

    Domyślnie

    wytlumaczcie mi w takim razie czemu moj samochod po wymianie na nowe tarcze i klocki tyl i przod nadal wibrowal? a zmienilem specjalnie bo sadzilem ze to wlasnie zfaldowane tarcze... po zmianie gornych wahaczy problem zniknal kolo moze dostawac mikro drgan przy hamowaniu jak wahacz sie juz konczy.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    ok. Chodziło mi tylko, że jednak częściej statystycznie powodem drgań przy hamowaniu są tarcze hamulcowe.

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo 159 2005r
    Utworzone przez basto w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-04-2013, 13:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory