Różnic jest bardzo dużo wbrew pozorom. Po pierwsze każdy z tych silników ma inne tłoki mimo tej samej średnicy w silnikach 1.4/1.6/1.8. Mało tego w toku produkcji także się zmieniały CF2 a CF3 (tłoki ze starszego 1.6 nie pasują do nowszych itd) to samo dotyczy pierścieni. Inne są też korbowody i wały korbowe (dodatkowo wał korbowy starych 1.6 nie pasuje do nowszych 1.6 (AR147 i późne 156). Zamienność korbowodów istniała tylko w przypadku 1.4 i 1.6 montowanym w 147 i 156 po 2001 i to nie zawsze... Inne są bloki silnika. Głowice z modeli 1.6/1,8/2.0 są zamienne poza 1.6ECO 105KM z AR147 (brak wariatora). Głowica 1.4 ma mniejsze zawory wydechowe. Wałki rozrządu są takie same w 1.4 i 1.6 (bez wałka ssącego w 1.6 ECO 105KM), z kolei 1.8 i 2.0 ma inne wałki zamienne ze sobą (1.8 i 2.0 ma większy wznos krzywek). Ponad to pompa oleju w 2.0 jest inna (za wyjątkiem pierwszej serii tych silników (wtedy była taka sama jak w pozostałych TS'ach). Miska w 1.4 jest najczęściej blaszana (były serie z aluminiową). Pozostałe silniki mają miski aluminiowe zamienne ze sobą z wyjątkami: Miska z późnych 147 1.6 120 i 105KM ma zintegrowaną podporę półosi (nie da się jej założyć do innych bez wymiany wspornika półosi, który w innych jest osobnym elementem). Miska z AR 166 2.0 TS jest zupełnie inna i nie zamienna z resztą (do silnika pasuje ale do auta już nie...) Zamienne są za to sworznie tłoka i ich pierścienie zabezpieczające, także wariator jest we wszystkich taki sam, tak samo jak simmeringi wału i wałków rozrządu (poza 1.6 ECO który na wałkach rozrządu ma dwa identyczne simmeringi takie jak w innych tylko na wydechu). Zamienne są koła zębate wałków rozrządu i wału korbowego (poza silnikiem 2.0 - koło wału ma dodatkowe dwa otwory gwintowane). Pokrywy zaworów są zamienne. Kolektory wydechowe są różne dla wersji silnika (CF2, CF3), najbardziej nie pasujący do niczego jest z 1.6 ECO

Świece zapłonowe sa takie same poza znowu 1.6 ECO.