Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Stuki w przekładni

  1. #1
    inobart
    Gość

    Domyślnie Stuki w przekładni

    Mechanik stwierdził że mam luz na przekładni z lewej strony i to powoduje stuki. Powiedział, że wystarczy skręcić jakąś śrubę i będzie git. I chce za to 300 zł, zaznaczam że płyn ze wspomagania nie ucieka. Pytanie czy rzeczywiście jest tam jakaś śruba do regulacji i czy opłaca się to robić czy pojeździć jeszcze trochę i oddać cała do regeneracji ??

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999r. + AR 166 3.0 V6 Sportronic 2001r. + AR 166 3.2 V6 2004r.
    Postów
    194

    Domyślnie

    Witam
    Zgadza się w maglownicy jest śruba dociskowa, która dociska wał maglowncy do "sterownika" maglownicy - ślimaka. Można ją dokręcić wchodzac pod samochó i jezeli wie sie gdzie ona jest do dłuższy śrubokręt, młotek do pobijania i lekkimi uderzeniami w otaczające śrubę słoneczko dokręci ją, ale też trzeba wiedzieć ile ją dokręcić, bo inaczej bedzie ci kierownica ciezko chodzić. Pod tą śruba jest spreżyna która wybiera luzy docisku, nie dokręcaj z całej siły, delikatnie spokojnie, najlepiej popróbować kilka razy czy stuaknie znika. Śruba jest na przedłużeniu kolumny kierowniczej. Jezlei oczywiście to jest wina tej niedokręconej śruby, bo może drażek się już wysypał, albo koncówka.

    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    opole
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd 2000r alfa 156 1.9 jtd 2000
    Postów
    6

    Domyślnie stuki w przekladni

    Witam.
    Mam podobny problem w Ar156 , wymieniłem wszystko co mogło powodować jakieś stuki i podobne dzwieki (wahacze, wieszaki itp), ale nadal coś hałasuje i prawdopodobnie jest to własnie przekładnia, mógłbyś jakoś precyzyjniej opisać gdzie szukać tej śruby regulacyjnej... z której strony czy jest widoczna czy pod jakąś osłoną ?

  4. #4
    inobart
    Gość

    Domyślnie

    A czy sanki trzeba zrzucić całe aby tą śrubę dokręcić i czy na pewno regulacja jest z prawej jak i z lewej strony ??

  5. #5
    viruskill
    Gość

    Domyślnie

    ja tez sie przylanczam do tematu bo rowniez mam takie stuki a cale zawiesznie zero luzu i nowe sprezyny

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    skoczów
    Auto
    147 2006, 1,9 JTDm 150 KM
    Postów
    4

    Domyślnie

    Witam,

    U mnie też jest luz na przekładni i słychać to szczególnie w lewym kole. W sumie to już postanowiłem już, że przekładnia pójdzie do regeneracji, ale chciałem jeszcze spróbować, z tą śrubą regulacyjną. Śruba wygląda dokładnie jak opisał bocik, ale dostęp jest tak trudny, że ciężko cokolwiek zrobić. Probowałem pobijać o słoneczko dookoła śruby, ale nic z tego nie wyszło. Czy ktoś może zna sposób jak się do tego zabrać ?

    Z góry dzięki za pomoc.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Trzeba opuścić belkę przedniego zawieszenia (tzw. sanki).
    Należy sie zaopatrzyć w długi klusz nasadowy (jeśli mnie pamięć nie myli 17 mm, ale głowy nie dam) - koniecznie z przegubem.
    Ja zastosowałem dwie standardowe przedłużki + przegub.
    Śrubę regulacyjną należy dokręcać z wyczuciem, nie za mocno bo potem kierownica będzie chodziła za ciężko i nie będzie "odbijać".
    A młotek to należy sobie zachować np. do wbijania gwoździ w ścianę lub innych prac mechanicznych, ale na pewno nie do regulacji luzu w przekładni kierowniczej.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Rozmawiałem o tym ostatnio z kolegą - śruby dociskowej nie należy ruszać. Rozwiązanie chwilowe, potem będzie jeszcze gorzej. Ta śruba jest do fabrycznej regulacji i tylko w wąskim zakresie. Co, dociśniesz mocniej listwę, luz spowodowany wyrobioną tuleją ustaną, ale pojawią się naprężenia które dość szybko dadzą sobie znać w postaci wycieku. Co więcej, naprężając w ten sposób możemy doprowadzić do deformacji listwy = wymiana całego magla, bo regeneracja nie będzie już miała sensu.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Bez przesady - 5 lat temu skasowałem luz w opisany wyżej sposób, jeżdżę do dzisiaj i nic nie cieknie.
    Fabrycznie regulacje zwykle się dość szybko "rozjeżdżają", więc nie ma co się przejmować.
    Oczywiście jeśli środek listwy jest już tak wyjechany, że po regulacji będzie chodzić ciężko w skrajnych położeniach to i tak przekładnia do wymiany.

  10. #10
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    No tak, a czy przypadkiem nie stuka bo luźny już jest pierścień teflonowy na wylocie magla?
    Dokręcanie śrubką to sposób pośredni.

Podobne wątki

  1. [164] Dobór przekładni kierowniczej do 164 3.0 96r
    Utworzone przez kociniak08 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-12-2019, 10:44
  2. [159] Luz na przekładni kierowniczej ? tez tak macie
    Utworzone przez buli668 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-12-2019, 22:10
  3. [159] Regeneracja przekładni w Wielkopolsce
    Utworzone przez paw84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-02-2013, 23:20
  4. Stuki stuki i po kilku naprawach dalej stuki !!!
    Utworzone przez Korczu w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 31-08-2012, 20:25
  5. GTA - wymiana przekładni
    Utworzone przez Alfor.GTA w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-05-2009, 11:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory