Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: Biały dym przy lewym błotniku i spalony bezpiecznik od kierunkowskazów.

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie Biały dym przy lewym błotniku i spalony bezpiecznik od kierunkowskazów.

    Witam koledzy,

    Po zrobieniu ponad 400 km w trasie(3/4 trasy deszcz, momentami zerwanie chmury, że nie dało się praktycznie jechać) i zatrzymaniu auta po 2-3 min od zgaszenia z okolic lewego błotnika,maski zaczął wydobywać się biały dym i smród spalenizny. Od razu otworzyłem maskę żeby odłączyć akumulator jednak wszystko ustało. Po otworzeniu maski dym wydobywał się z bliżej nieokreślonego miejsca, róg błotnika od strony podszybia kierowcy (tam co jest wciśnięta przy zawiasie maski gąbka). Początkowo myślałem że to coś z kablami od wycieraczek, bo w trakcie jazdy spadło mi ramię wycieraczki pasażera jednak po włączeniu zapłonu i próbie czy to wina wycieraczek okazało się że z nimi wszystko ok, a nie mam kierunków i awaryjnych. Gdy dostałem się do skrzynki z bezpiecznikami okazało się, że jakiś baran wstawił bezpiecznik 30A zamiast 10A :/ aż lekko podtopiło wsuwki w skrzynce. Założyłem nowy bezpiecznik 10A i wszystko wydawało się ok. Przejechałem kilka km i znowu spaliło bezpiecznik po zgaszeniu auta (gdy zapłon był włączony było wszystko ok) tym razem tylko pyknięcie bez dymu i innych atrakcji. Wyjąłem wiązkę która idzie do lewego kierunku w błotniku (3 przewody dwa do kierunku a jeden czerwono biały gdzieś dalej, nie wiem gdzie i po co), jednak tam nic nie widać. Smród spalenizny czuć jak się wyjmie lewy boczny kierunek i od góry na łączeniu błotnika z karoserią przy drzwiach więc coś się musiało podfajczyć. Gdy włożyłem z powrotem całą wiązkę, założyłem nowy bezpiecznik to wróciłem do domu kolejne 400km bez problemu, jednak nie było już takiej zlewy. Może ktoś koledzy spotkał się z podobnym problemem? Jakie tam mogą iść jeszcze przewody mające związek z kierunkami i awaryjnymi? Według książki ten bezpiecznik odpowiada tylko za kierunki i awaryjne... Póki co Ala stoi pod blokiem z odłączonym dla bezpieczeństwa akumulatorem... I jeszcze zapomniałem, jak jechałem podczas ulewy i przejeżdżałem przez bardzo głęboką kałużę (wolno ok.20 km.h) to poczułem ten sam zapach spalenizny, jednak zaraz zniknął więc się tym nie przejmowałem. Proszę o pomoc

    Wiem, że się rozpisałem ale naprawdę mnie ta sytuacja zaniepokoiła i zaskoczyła. Z góry dziękuję za rady.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli topiła się instalacja to radzę dobrać się do popalonych izolacji i wymienić uszkodzone przewody.
    Sprawdź też przerywacz kierunkowskazów.

Podobne wątki

  1. Przycisk przy lewym przednim słupku...
    Utworzone przez lokaczbmw w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-07-2012, 17:33
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-04-2012, 21:01
  3. Przepala bezpiecznik od kierunkowskazów
    Utworzone przez premek w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 11:09
  4. Palący się bezpiecznik kierunkowskazów
    Utworzone przez 156JTDM w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-05-2010, 18:13
  5. [155] 2.5 V6 spalony bezpiecznik
    Utworzone przez muzzy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-08-2008, 21:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory