Alfa Romeo zaprezentowała 2 premierowe auta:

na początek odświeżoną wersję 159, ze zmienionymi detalami głównie wewnątrz auta

GALERIA

Przewidziano trzy nowe wersje wykończenia wnętrza - White Ice, Crystal Blue oraz Gray Indigo. Na desce rozdzielczej pojawią się lepsze materiały wykończeniowe, w tym wstawki imitujące tytan. Poprawi się też czytelność wielofunkcyjnego wyświetlacza komputera pokładowego.
Model 159 dostępny będzie w nowych kolorach karoserii, a we wnękach kół pojawią się aluminiowe obręcze kół w nowych wzorach. Alfa 159 na sezon 2008 jest lżejsza o 45 kilogramów. To zasługa aluminiowych elementów zawieszenia, nowych zacisków hamulcowych i lżejszych kół.
oraz premierowo odkryta wersję 8 Competizione

GALERIA

Życie jest słodkie, szczególnie jeśli osładza je Alfa Romeo. Ta charyzmatyczna marka szczyci się nad wyraz bogatą historią swego szlacheckiego rodu. 8C Spider to obecny potomek włoskiej arystokracji herbu Alfa Romeo czerpiący garściami z familijnego rodowodu.

Po raz pierwszy świat ujrzał prototypową Alfę Romeo 8C Competizione na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie w 2003 roku. Zaprojektowane z rozmachem i włoską pasją coupe dziedziczyło najlepsze stylistyczne akcenty po takich poprzednikach jak Giulia TZ1, TZ2, całej rodzinie modeli 8C czy zjawiskowym Tipo 33 Stradale, nazwę użyczyło mu 6C 2500 Competizione. Po dwóch latach, na Concours d'Elegance w amerykańskim Pebble Beach pojawił się otwarty prototyp nazwany 8C Spider. Szefowie firmy chcieli w ten sposób sprawdzić podatność nowego lądu na urok swego projektu, który jednocześnie miał zapewnić Alfie Romeo come back w wielkim stylu na rynek USA.

We wrześniu 2006 roku na salonie motoryzacyjnym w Paryżu zadebiutowała seryjna Alfa Romeo 8C Competizione. Samochód, ku uciesze fanów, dotarł do linii produkcyjnej w praktycznie niezmienionej formie. Nadwozie nie straciło nic ze swojej świeżości, a delikatne linie, smukła sylwetka i kuszące wyoblenia wywołały powszechny zachwyt. Co istotniejsze, 8C Competizione nie było wyłącznie ekskluzywnym pomnikiem wystawionym Alfie Romeo. Pod finezyjną karoserią ukryto pełnoprawny samochód sportowy. Czego chcieć więcej? Jak na ironię największą wadą włoskiej piękności była nie tyle cena, co dostępność. Limitowaną serię 500 sztuk wysprzedano tak szybko jak wskazówka 8C wspina się po liczbę 100. Nawet mając potrzebną ilość zer na koncie i wykazując się determinacją byka wygnanego na arenę nie miałeś gwarancji na zdobycie egzemplarza dla siebie. Życie nie będzie słodkie, jeśli nigdy nie zaznasz goryczy.

Część szczęśliwców, którym udało się kupić wymarzoną 8C Competizione już zapełniło wolne miejsce w garażu. Jeśli miałeś pecha jeszcze nic straconego, los zesłał ci drugą szansę. Za kilkanaście dni odbędzie się premiera seryjnej Alfy Romeo 8C Spider. Także w tym wypadku końcowy produkt nie różni się od protoplasty. Kabinę zamyka płócienny dach, który w słoneczne dni powędruje do bagażnika ujawniając zmieniony charakter wozu. Smuklejsza sylwetka oraz przede wszystkim uwydatnione tylne nadkola sprawiają, że Alfa jest desperacko piękna. Nie wiem o czym myśleli styliści projektując tył tego samochodu. W subtelnym nadwoziu zawarty jest lekki erotyzm, niczym w eleganckiej wieczorowej sukni delikatnie opinającej zgrabne kobiece biodra. Istnieje możliwość, że właśnie to jest kluczem do designu Alfy Romeo 8C Spider. Nie myśl sobie jednak, że uda ci się rozstrzygnąć co jest ładniejsze, Spider czy Competizione, takie dysputy z uwagi na charakter tego wozu nie mają najmniejszego sensu.

A teraz wracamy na ziemię. 8C Spider pod względem technicznym jest niemalże identyczny z wersją coupe. Pod maską znajdziemy prawdziwe serce tygrysa szablozębnego z gatunku Smilodon maseratis. Ośmiokomorowy mięsień o pojemności 4.7-litra może bić z siłą 450 KM oraz 470 Nm, dzięki którym pojedziesz naprawdę szybko. Napęd na tylne koła przekazywany przez układ transaxle i sportowy dyferencjał zadba, abyś nie nudził się za kierownicą oraz zbalansuje cały proces. Niestety nadal jedynym sposobem na zmianę biegów będzie znana z Maserati sekwencyjna Cambiocorsa. Nie wiem czy to gest w stronę "zautomatyzowanych" amerykanów czy syndrom F1, ale klienci powinni mieć możliwość wyboru zwykłego manuala.

Alfa Romeo 8C Spider jak jej siostra z twardym nakryciem głowy zostanie wyprodukowana w skromnej ilości 500 egzemplarzy. Jest to wyjątkowa propozycja dla tych, którzy szukają oryginalnego i ekscytującego sportowego samochodu. Myślisz poważnie o kupnie tej Alfy? W takim razie nie wiem czemu nadal czytasz ten cholernie długi i wydumany tekst. Radziłbym już teraz wybiec z domu, podwinąć rękawy koszuli i nie skąpić gwałtownych wymachów łokciami. Jeszcze nie jest za późno, wciąż jest szansa na kupno wozu od producenta, chyba, że wystarczą ci zdjęcia na monitorze komputera.
źródło: autogaleria.pl

alternatywa dla tych, którym marzy się 8C - LINK

pozostałe zdjęcia ze stoiska AR:
FOTO 1

PREZENTACJA 8C SPIDER - VIDEO

i coś na deser