Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Gtv 2.0 ts problem z obrotami silnika (1700) + nierówna praca

  1. #1
    Bigi
    Gość

    Domyślnie Gtv 2.0 ts problem z obrotami silnika (1700) + nierówna praca

    Problem pojawił się po odpięciu i podłączeniu przepływomierza przy pracującym silniku, nagle z 900 obrotów zrobiło się 1700 i tak cały czas, kiedy ponownie odłączam przepływomierz silnik zaczyna się dusić i nierówno pracuję jakby miał za chwilę zgasnąć.
    Odpięcie aku nic nie pomaga
    przepływomierz wstawiłem nowy i dalej 1700 obrotów
    Może jakieś zwarcie?
    Pod komputer nie mogę się podpiąć w wiązce było coś dłubane i auto nie daje sygnału

  2. #2
    punkt
    Gość

    Domyślnie

    hmm a przepływomierz kupowałeś w zamienniku czy oryginale ?
    Ja tak miałem jak kupiłem jakieś tanie g.... po podpięciu niewiele to zmieniło. Kupiłem oryginał i wszystko był ok.

    Druga sprawa, że nie wiem czy odpinanie przepływomierza podczas pracy silnika był dobrym pomysłem. Musisz się podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy, jak nie z przodu to podobno z tyłu jest starsze gniazdo diagnostyczne.
    Być może trzeba pokasować błędy po operacji odłączania przepływomierza na chodziącym silniku ?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Kostkę diagnostyczną od silnika masz w nogach pasażera (przy lewej nodze). Musisz się podłączyć, usunąć błędy i zrobić adaptację (i jak kolega wyżej pisze, jeśli to chińska podróbka pewnie niewiele Ci to pomoże)

    EDIT: zapomniałem dodać, oczywiście złącze diagnostyczne w zależności od rocznika (w powyższym wypadku do 1998r). Później były już OBD2 i chyba gdzieś pod kierownicą
    Ostatnio edytowane przez aniol_jojo ; 15-07-2011 o 15:23
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  4. #4
    Bigi
    Gość

    Domyślnie

    wiązka w nogach pasażera nie daje sygnału

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Uszkodzony kabel? Daleko do ECU nie masz więc sprawdź przewody. Reszta gniazd diagnostycznych działa poprawnie?
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar lukaszb
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    Alfa Romeo Gtv '96 2.0 TS
    Postów
    309

    Domyślnie

    Napisz który rok tej Gtv bo bez tego nikt Ci nie pomoże i od razu napisz jakim kompem się nie możecie połączyć.

  7. #7
    Bigi
    Gość

    Domyślnie

    Trochę pojeździłem i są zmiany, przy odpalaniu zimnego silnika, obroty wskakują na 1200 po czy spadają do ok. 500 i wracają do ok. 1200 (2 razy zdażyło się że opadły tak nisko że auto zgasło) jak zgasze silnik i odpale zaraz ponownie to jest ok , podczas jazdy np. 3 bieg 3500 obr jak wrzucam na luz zdaża się często że wskazówka obrotów szybko spada do 1500 i czasami tam zostaje i nie ma chęci opaść dalej nawet przy ruszaniu bez dodawania gazu jak silnik się przydusi i wciskam sprzęgło to wskazówka znowu trafia na 1500 (, a czasami zatrzymuje się na 1500 na 3 sekundy i spada powoli poniżej 900 silnik chwilę faluje między 1000-800 i po chwili ma już stałe ok 900... cuda wianki 8)

    Rocznik 97, gniazdo od kompa w nogach pasażera ma 3 piny, jak i jakim urządzeniem najlepiej sprawdzić czy daje napięcie, bo być może użyty był zły program. Zastanawiam się już nad kupnem interfejsu i rzeźbieniem samemu, więc proszę o jakieś linki odnośnie interfejsu pasującego do mojej gtv i programów które sobie z nią poradzą.

    Była podpinana przed kupnem, ale chyba pod abs bo As podpinał się gdzieś pod maską i tam udało się ją zczytać. Dodam, że od kupna kontrolka od wtrysków w ogóle się nie zaświeca, miałem kiedyś zwarcie i pompa paliwa nie pracowała, prosiłem elektryka o sprawdzenie również tej kontrolki od wtrysków, ale zwątpił, nie udało mu się nic znaleźć.

    Dodam że w aucie wymieniłem ostatnio filtr powietrza, świece i przewody zapłonowe( świece ngk platynowe, przewody równierz ngk)
    Ostatnio edytowane przez Bigi ; 27-07-2011 o 11:36

Podobne wątki

  1. [145] Nierówna praca silnika 2.0 TS
    Utworzone przez Maro80 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 08:56
  2. [146] 1.9 jtd nierówna praca silnika problem z odpalaniem
    Utworzone przez Gajek93 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-12-2012, 20:04
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 20:11
  4. [156] Nierówna praca silnika
    Utworzone przez wwodnik w dziale 156
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 04-07-2010, 16:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory