Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Turbinko baj baj

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar hump.O
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszaw Opoczno
    Auto
    Byly AR 156, AR GT. Jest Lexus IS 350
    Postów
    155

    Domyślnie Turbinko baj baj

    Padlo w koncu na mnie, moja turbina powiedziala baj baj..

    Zglaszam sie do Was z prosba o pomoc w najlepszym rozwiazaniu tego problemu.. Czy ktos moze mi polecic najoptymalniejsze rozwiazania? Kupno nowej/ regenerowanej/ regeneracja mojej?

    Jeżeli kupno - to jaka turbina bedzie pasowala do mojego Romka (Alfa GT 1.9 JTDM 16v ) - moze jakies przykladowe aukcje z allegro w rozsadnej cenie?

    Jezeli regeneracja - to kogo polecacie na terenie Warszawy lub pod? Ewentulanie wojewodztwo lodzkie.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    W zależności od zasobności portfela kupno nowej lub regeneracja, nowa do wydatek kilku tyś a regeneracja to ok 750-1300zł zależy od zakładu wykonującego usługę
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    to wszystko zalezy co sie stało z Twoja turbiną, rozleciała sie całkowicie czy ma luz i przepuszcza
    napisz cos wiecej na ten temat, kto i na jakiej podstawie stwierdził ze turbo-padaka.

    pzd.

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar hump.O
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszaw Opoczno
    Auto
    Byly AR 156, AR GT. Jest Lexus IS 350
    Postów
    155

    Domyślnie

    Zaczelo sie od bledu MSCF i praktycznie calkowitej utraty mocy. Zaczytany blad to p1235 (moge przekrecic - brak sygnalu na czujniku doladowania). Mechanik od wloszczyzny do ktorego zawsze jezdzilem z GT stwierdzil ze cisnienie w dolocie (gumowa rura ktora idzie do egra) jest jak pierdniecie komara i powietrze praktycznie nie jest ladowane. Dla porownania pokazal mi jak w sprawnym silniku przy przegazowaniu ta rura puchnie i praktycznie nie mozna jej utrzymac. Stwierdzil ze musze zostawic auto a oni rozbira turbine i zobacza co sie z nia stalo - pozniej oczywiscie poznam koszta (ach ci spece - pole do popisu jezeli chodzi o naciagniecie). Dodam ze lanca ktora wystaje z gruszki przy turbinie przy przegazowaniu nawet nie drgnie. Wydaje mi sie ze cos ja trzyma ale nie wiem czy to mechanika czy elektronika.

    Wydawalo mi sie ze troche pochopnie i zaautomatycznie mechanik stwierdzil ze wina lezy po stronie zuzytego turbo dlatego zadzwonilem wczoraj do aso. Chlopak do ktorego jade powiedzial zebym dzisiaj podjechal poniewaz jest jeszcze kilka przyczyn takiego zachowania i wcale to nie musi byc turbina. Niby aso ale po rozmowie wydal mi sie bardzo kumaty i rzetelny wiec zobaczymy.

    pzdr.
    Ostatnio edytowane przez hump.O ; 03-08-2011 o 06:44

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Zanim zaczniesz wydawać kasę na regenerację napisz do kolegi: cinek_
    i zapytaj o koszt nowej.

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar hump.O
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszaw Opoczno
    Auto
    Byly AR 156, AR GT. Jest Lexus IS 350
    Postów
    155

    Domyślnie

    Dzieki twardy, widzialem ze juz gdzies komus tez polecales tego uzytkownika.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    A polecam - do 20V kolega cinek wystawiał na sprzedaż za ok 2900, więc pewnie do 1,9 ok 2000 złociszy trzeba będzie liczyć - co moim zdaniem nie jest dużym wydatkiem jak na turbinę.

    Regeneracja... Cóż... albo się uda, albo pojeździsz trochę i padnie.

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    oraz to, że teoretycznie turbospreżarek ze zmienną geometrią łopatek nie da sie idealnie zregenerowac.

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar hump.O
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszaw Opoczno
    Auto
    Byly AR 156, AR GT. Jest Lexus IS 350
    Postów
    155

    Domyślnie

    a kojarzycie czy kolega cinek wystawia faktury?

    w sumie niewazne.. juz napisalem do niego

  10. #10
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    witam

    najprawdopodobniej masz zatartą kierownice w turbo, sprawdz czy chodzi w tem sposób

    otwórz maske, jedna osoba do kabiny przekreca kluczyk druga w tym czasie obserwuje sztange turbo
    po przekreceniu kluczyka powinna sie poruszyc o okolo 7-9mm, jesli sie nie rusza zatarta kierownica.
    nie trzeba kupowac nowej turbosprezarki, mozna ja wyczyscic, gdzies na forum chodził link do tego jak to zrobic, zobacz w dziale zrób to sam albo oddaj auto do dobrego mechanika który ogarnia temat VGT, jest na pewno w Twojej okolicy
    polecam oczywiscie Cinka, ale wiem ze jest zawalony robota i nie wiem czy Ci sie opłaca jechac taki kawał drogi do niego

    oto opis http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086


    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez george11 ; 03-08-2011 o 14:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory