Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 2.4JTD 136KM czy 140KM ?

  1. #1
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie 2.4JTD 136KM czy 140KM ?

    Witam serdecznie. Otóż ostatnio ze znajomym byłem w sklepie motoryzacyjnym. Święcie był przekonany, że ma 136KM (alfa 166) po czym okazało się po Vin-ie, że jest to jednak 140KM. Części niektóre okazały się faktycznie droższe. I stąd moje pytanie - czym się tak faktycznie różnią te silniki? (oprócz tych 4KM hehe ). Czy dużo części pasuje z 136 do 140?, i czy droższe części do 140KM to tylko naciąganie właścicieli minimalnie mocniejszych jednostek. Myślę, że temat może się przydać przyszłym właścicielom tych silników. Pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez KamilloV8 ; 24-08-2011 o 12:17

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jbkobziak
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rząśnik
    Auto
    AR 156 2.4 JTD CF2 136KM Cosmo Blue
    Postów
    276

    Domyślnie

    Różnią się wtryskami, sprężarką, EGR-em, chyba sprzęgłem i kołem dwumasowym. I do tego jednostka 140 Km jest podatniejsza na chip. Oraz pokrywą silnika 136 Km ma szarą ,a 140 Km czarną . Tyle z moich wiadomości, ale dobrze jeśli to ktoś potwierdzi.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Pokrywa silnika zawsze była szara.

    Różnią się przede wszystkim zmianą sterowania powietrzem i paliwem, poza tym co przedmówca wymienił - wprowadzeniem elektronicznej regulacji VGT, co przekłada się na podatność na tuning. A na jakich to częściach miałeś różnicę?

  4. #4
    piter1984
    Gość

    Domyślnie

    sprzęgło to samo, a przynajmniej ze 140 wlazło i ma się dobrze w 136 KM w 140 najłatwiej poznać po turbo i kompa chyba przenieśli. Jak odchyli dywanik po stronie pasażera jeżeli ujrzy "anglika" czyli coś co wygląda jak pokrywa po pedałach z lewej strony to jest to 136 jeżeli nie, a komp jest w komorze silnika to 140... mam nadzieję że nie było wyjątków...

  5. #5
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    Końcówki wtrysków, filtr paliwa jest między innymi inny i droższy tej samej marki np mann (bo innych nie uznaje)

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    chyba lepsza pompa oleju, a własciwie jej naped - łańcuszek, który z biegiem czasu i najechanych kilometrów nie hałasuje tak jak w starszych 136km.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    chyba lepsza pompa oleju, a własciwie jej naped - łańcuszek, który z biegiem czasu i najechanych kilometrów nie hałasuje tak jak w starszych 136km.
    O widzisz. Reguła, czy sporadycznie? Wymieniłem prawie cały napęd paska akcesoriów a dalej coś szkrobie.

  8. #8
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    Przede wszystkim dzisiaj zauważyłem, że różnią się całkowicie dźwiękiem silnika...

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar karsto1982
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2,0 20v
    Postów
    491

    Domyślnie

    napewno termostat jest duzo drozszy

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał KamilloV8 Zobacz post
    Przede wszystkim dzisiaj zauważyłem, że różnią się całkowicie dźwiękiem silnika...
    EURO 3. Niestety nie zawsze jest to dobrze

Podobne wątki

  1. Czy turbina 140km podejdzie do 136KM JTD
    Utworzone przez h0se166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 15:59
  2. 156 2,4jtd 136km nie odpala
    Utworzone przez 1etnies1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 22:29
  3. Swap 2.4JTD 140KM zamiast 136KM
    Utworzone przez dawidkar w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-03-2011, 09:49
  4. Elektrozawór pompy paliwowej 2.4 JTD 136KM a 140KM
    Utworzone przez M@rcin w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-05-2009, 18:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory