Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Jak to jest z tymi osiągami >???

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar SynapticXX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Auto
    Postów
    145

    Domyślnie Jak to jest z tymi osiągami >???

    Witam,

    No właśnie tak ja w temacie. Mam alfe GT 1.9 JTD (150km) 320 NM. Autko wydaje się całkiem żwawe i szybkie (mam wrażenie jakby ta moc była wystarczająca, bo wystarczy leciutkie wciśniecie gazu by wyprzedzać autka na trasie,badz autostradzie). Podejrzewam, że jest to zasługa momentu obrotowego.

    Jednakże jak się popatrzy na dane techniczne,silniki te w tym modelu maja 9,6 s do 100. Myślę, że nie jest to jakiś powalający wynik. Masa 1365kg. Autko nie jest bardzo ciężkie. Przy takiej mocy i masie powinnien spokojnie mieć 8.8s- 9.2s, tak jak e46 320d.
    Alfa 147 1.9JTD 115km (masa 1345kg) ma 9,9 s do 100. Znacznie słabszy silnik, a osiągi do 100 bynajmiej podobne.
    Dane techniczne z autocentrum.

  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 SportWagon 2.4 JTD 150 KM 2002r.
    Postów
    7

    Domyślnie

    Moc i moment obrotowy to nie wszystko. Przyspieszenie oraz prędkość max zależy od przełożeń poszczególnych biegów oraz przełożenia na dyfrze, czyli od skrzyni biegów. Abstrahując od tematu, gdybyś zamiast felg 17" założył 15" to przyśpieszenie i vmax również Ci się zmieni.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar SynapticXX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Auto
    Postów
    145

    Domyślnie

    Z wielkością felg też racja. Nie wiem przy jakich felgach mierzone są osiągi, ale myśle ze JTD 115km znacznie odczułby felgi 17.

    Jeszcze inny przykład opel vectra C 1.9 CDTI 150 km (silnik podobny) masa 1523kg 9.8s do 100.

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał agiroland Zobacz post
    Moc i moment obrotowy to nie wszystko.
    zwłaszcza jak podaje się wartości błędne ...
    chyba że autor ma faktycznie 320 Nm zamiast 305

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Przechwytywanie.JPG
Wyświetleń:	170
Rozmiar:	107.5 KB
ID:	35387
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 27-09-2011 o 09:01








  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Popatrz na pomiary elastyczności na poszczególnych biegach - to chyba częściej używasz w codziennej jeździe. Do sprintu spod świateł kupuje się benzynę

  6. #6
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Do sprintu spod świateł kupuje się benzynę
    którą wiele ON zrobi po zapięciu II lub III ( bo akurat I w GT jest krótka i słaba - wg mojej subiektywnej oceny )








  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    biociek - jaką prędkość max osiągasz na II biegu?

    Nie ma szans - tak jak piszesz - pierwszy bieg w 6-biegowych skrzyniach jest baaaardzo krótki i taki właśnie ma być. Kiedy Ty będziesz wachlował i zmieniał II-->III, przeciwnik na II biegu osiągnie setkę. To jest właśnie ta sekunda straty.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Tak jest zazwyczaj w silnikach napędzanych ON, ze jedynka jest krótka i tak jak tu u góry pisze, jak moce w koniach są takie same to benzyna dostaje po dupie w każdym przypadku praktycznie, no chyba że ktoś ciśnie do końca na każdym biegu to wtedy ON ma trochę trudno. W ON liczy się elastyczność, zawsze jak chcę jakiegoś dislaka powyżej 150 koni to muszę zredukować, natomiast tam takich problemów nikt nie ma
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 27-09-2011 o 09:51

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    biociek - jaką prędkość max osiągasz na II biegu?

    Nie ma szans - tak jak piszesz - pierwszy bieg w 6-biegowych skrzyniach jest baaaardzo krótki i taki właśnie ma być. Kiedy Ty będziesz wachlował i zmieniał II-->III, przeciwnik na II biegu osiągnie setkę. To jest właśnie ta sekunda straty.
    nie sprawdzałem v max na II ani na III itp
    radochę to mam jak mnie ktoś pociśnie na prostej ( za którą wiem że jest zakręt ) i wtedy puszczam go na tej prostej z tym że ja na zakręcie utrzymuję V a on niestety miga z tyłu na czerwono ( STOP )
    starty ze świateł to nie dla mnie








  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    No tak, ale kolegę tutaj zastanawia sprint 0-100. Alfa GT 150KM JTDm ma 9,6 z tego co patrzę. Cóż stary WAGowski 1,8T również 150KM będzie miał 8s i tam przy 4000obr dopiero czuć że turbo pompuje, a my szukamy kolejnego biegu.

    Ale głowa do góry - po chipie 60-100 u mnie poprawiło wynik o jakąś sekundę i 2,8s jest całkiem przyzwoite

Podobne wątki

  1. [33] Jak to jest z tymi olejami?
    Utworzone przez Browarek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-09-2013, 18:26
  2. Jak to jest z tymi MOMO z anglików ?
    Utworzone przez Paweł24 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 15:57
  3. [156 2001 JTD 2.4] Jak to jest z tymi wtryskiwaczami ....?
    Utworzone przez zwierzakus w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 22-11-2012, 20:46
  4. Jak to jest z tymi zawieszeniami w AR 156 sportpack czy co tam
    Utworzone przez alfina156JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-05-2012, 11:59
  5. Jak to jest z tymi kątami?
    Utworzone przez wojti w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-01-2012, 22:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory