Strona 1 z 9 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 81

Temat: Stuki w silniku1.8 T.Spark

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie Stuki w silniku1.8 T.Spark

    Witam wszystkich!
    Pewnego dnia po dojechaniu do domu usłyszałem stukanie w silniku (kręciłem silnik wysoko). Jak na mój gust stuka coś w głowicy. Po odpaleniu nie stuka przez chwilkę, później zaczyna. Czasami stuka regularnie (kilka stuknięć przerwa, kilka stuknięć przerwa), a czasem jak mu wygodnie
    Jest to silnik 1.8 16v T.Spark 103 kW z 1996 roku i z przebiegiem wg licznika 185 000 km.
    Niedawno był zmieniany olej i uszczelka pod klawiaturą.
    Z grubsza wygląda to tak:


    Pozdrawiam wszystkich i proszę o pomoc!


    Z góry przepraszam z dubel

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar cerciarz
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Elbląg, Londyn
    Auto
    Alfa 155 1.8 TS 8V na zawsze + Lexus IS200 był + Kia Niro Hybrid jest
    Postów
    461

    Domyślnie

    popychacz wałka rozrządu? w moim starym silniku 8v odpadła sama główka ale auto nie miało siły.. odkręć pokrywę i skontroluj bo nieciekawie to słychać

    Gdyby Alfa Była kobietą, to byłby to związek mojego życia..
    Moja Bella --->>> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1234064

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Stawiam na panewke... Mialem juz kilka razy obrocona panewke i poznam dzwiek... Moja metoda sprawdzenia to tak : Wykrecam po duzej swiecy, krece walem by tlok schodzil w dol biore dlugi srubokret wkladam delikatnie w miejsce wykreconej swiecy dotykam nim tloka i uderzam reka jak jest stuk to jest zatarta panewka powtarzamy na wszystkich tlokach jak nie ma nigdzie stuku to cos w glowicy. Mi ta metoda pomaga Pozdrawiam.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Też bym panewkę obstawiał . Jeżeli mam rację szukaj nowego motoru.

  5. #5
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Tak ją kręcił że przekręcił Och te panewki.A co pokazuje kontrolka ciśnienia oleju?
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Panewka - a dźwięk panewki jest o tyle dziwny że faktycznie słychać go z głowicy...

  7. #7
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał krawat Zobacz post
    a dźwięk panewki jest o tyle dziwny że faktycznie słychać go z głowicy...
    Też tak kiedyś myślałem i zdjąłem nawet pokrywę zaworów by zobaczyć co się dzieje a nie spojrzałem na kontrolkę oleju która cały czas się paliła po uruchomieniu silnika
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Kontrolka gaśnie po odpaleniu silnika. Przy jeździe wskazówka ciśnienia stała na środku skali więc wszystko chyba normalnie. Wymieniany był jeszcze pasek osprzętu ale nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ze stukaniem.
    Tak sobie myślę, że zamiast szukać nowego motoru lepiej chyba poszukać nowego samochodu :/
    Cholera nie nacieszyłem się za długo alfą :/

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Powtórzę złotą myśl AH: Bierz i pakuj tam za grosze 8V

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Ale mi kurde zepsuliście wieczór
    Sympatyczny samochodzik, ale nie wiem czy mam jeszcze siłę się z nim męczyć.
    Da się wrzucić do niej 2.0 8v bez komplikacji czy za dużo roboty.

Podobne wątki

  1. Stuki stuki i po kilku naprawach dalej stuki !!!
    Utworzone przez Korczu w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 31-08-2012, 20:25
  2. stuki w 2,4 jtd
    Utworzone przez weltros79 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-06-2011, 14:29
  3. 1.9 JTD stuki
    Utworzone przez MRÓWA w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-04-2010, 11:44
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-09-2008, 08:32
  5. [166] stuki
    Utworzone przez Italiano w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-02-2008, 15:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory