Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Jak zakładać pasek wielorowkowy w 1,9 JTD 8V AR147

  1. #1
    N...SALTO
    Gość

    Domyślnie Jak zakładać pasek wielorowkowy w 1,9 JTD 8V AR147

    Witam
    Spedziłem dzisiaj około 2 godzin podejmując kolejne nie udane próby założenia paska wielorowkowego. Robiłem to pierwszy raz i dla mnie opisy są zbyt ogólne. Paska nie musialem zdejmować bo był rozszarpany , teraz mam nowe kolo pasowe ( już zamontowane ) i nowy pasek którego nie potrafie zalożyć. Nie wiem na które koła go najpierw założyć żeby było najłatwiej ( zebym dał rade ) naciągnąc na ostatnie. Napinacz odkręciłem ( poluzowałem ) i tak walczylem i walczylem i w sumie to zawsze brakuje mi tyle że mi laikowi wydaje się nie możliwe żeby nie elastyczny pasek się wpasował. Może coś żle robie więc jezeli ktos ma czas i checi to prosze o opis dokładnie krok po kroku ze szczegolami jak to zrobic bo malo ze wydalem kupe kasy to jeszcze Alfa stoi i musze jezdzic Vectrą.
    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szakal0606
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zamość/ Zwevezele- Belgia
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD Distinctive- była/ 159 1,9 JTDm była/ 159 2,4 JTDm jest
    Postów
    146

    Domyślnie

    Musisz założyć klucz 15 na rolkę napinającą i ją odchylić wtedy będziesz miał możliwość założyć pasek, najlepiej weź sobie kogoś do pomocy, żeby jedna osoba odchyliła napinacz, a druga zakładała pasek

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 jtd 8v 115KM 2003r
    Postów
    162

    Domyślnie

    Ja to robię tak:zakładam pasek na rolki i koła,za wyjątkiem koła pasowego wału ,zakładam klucz oczkowy nr 15 na napinacz ( nie odkrecaj go ma być zakręcony) na uchwyt klucza nakładam metalowa rurkę ok 70 cm i ciągnę za rurkę w stronę zderzaka, następnie blokuję rurkę.napinacz jest na tyle odciągnięty ,że bez problemu zakładam pasek na koło pasowe wału. ( 5 minut roboty).

  4. #4
    N...SALTO
    Gość

    Domyślnie

    Czyli rozumiem ze kladac reke na kolku napinacza i opuszczajac w dol tak naprawde nie zwalnialem popychacza ? Tam jest jakas sprezyna i trzeba przylorzyc duzo sily i nie wystarczy o moze centymetr jej opuscic ( znaczy kolka na srubie ) ?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 jtd 8v 115KM 2003r
    Postów
    162

    Domyślnie

    dokładnie musisz użyć dużo siły aby tą sprężynę naciągnąć i dlatego niezbędny jest klucz który zakładasz i ciągniesz ,jeżeli masz kogoś do pomocy to powinien wystarczyć sam klucz, ale trzeba naprawdę mocno ciągnąć.

  6. #6
    N...SALTO
    Gość

    Domyślnie

    To ja porpstu to chyba zle robilem. Dzieki bardzo za rady.

    ---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:38 ----------

    Sruba na napinaczu ma byc zakrecona ?

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 jtd 8v 115KM 2003r
    Postów
    162

    Domyślnie

    Jeszcze zdjęcie:tak śruba ma być zakręcona
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Obraz 079.JPG
Wyświetleń:	669
Rozmiar:	55.2 KB
ID:	37919  
    Ostatnio edytowane przez tom.pk ; 31-10-2011 o 18:43

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    Cytat Napisał N...SALTO Zobacz post
    To ja porpstu to chyba zle robilem. Dzieki bardzo za rady.

    ---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:38 ----------

    Sruba na napinaczu ma byc zakrecona ?
    dokładnie ,wszystko podokrecane , przy okazji sprawdz jak wyglada ten napinacz i rolka , ja wymieniałem trzy razy pasek ,za kazdym razem dokładajac to mapinacz to roke prowadzaca i w koncu sie udało koncowy czas 10 min

  9. #9
    N...SALTO
    Gość

    Domyślnie

    Ok czyli wychodzi ze to jest naprawde latwe a ja stracilem caly dzien na szukanie kola pasowego paska i zakladanie. Swoja droga zeby byl taki problem z odpowiednim kolem pasowym to sie nie spodziewalem.
    Dziekuje bardzo za pomoc , naprawde rewelacja zdjecia i opis ktory mi wszystko wyjasnil. Jutro dam znac czy sie udalo.
    pozdrawiam

    ---------- Post added at 19:00 ---------- Previous post was at 18:59 ----------

    p.s tylko sie upewnie Ciagne w strone zderzaka , Tak ?

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    zobaczysz w która strone ,napinacz musi odejsc od kól a nie do nich dochodzic , TAK

Podobne wątki

  1. Pasek wielorowkowy
    Utworzone przez Sbenios w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-02-2014, 09:43
  2. pasek wielorowkowy
    Utworzone przez milkyyyy w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-12-2010, 17:59
  3. [156] pasek wielorowkowy i pasek rozrzadu razem?
    Utworzone przez yarecky w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 21-12-2008, 21:47
  4. [156] Pasek wielorowkowy
    Utworzone przez mOOn w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-10-2008, 00:27
  5. [166] Pasek wielorowkowy w 2,4 JTD
    Utworzone przez sqadak w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2008, 13:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory