Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Problem ze szilkami kół

  1. #1
    mar_1981
    Gość

    Domyślnie Problem ze szilkami kół

    Witam.

    Jak w temacie. Mam ciągły problem z zapiekającymi się szpilkami od kół. Po poprzedniej zimie podczas zmiany opon na letnie wulkanizator miał problem żeby odkręcić śruby. Później (ze 3 m-ce) zmieniałem dwie opony i znów był problem. W poprzedni weekend znów miałem problem jak chciałem zdjąć koła przy wymianie łączników stabilizatora.
    Dodam że za każdym razem wulkanizatorzy psikali mi jakimiś płynami które miały zapobiec takim sytuacjom.
    Czy macie też tak? Czy wymiana szpilek pomoże?

    Pomóżcie bo oryginalny klucz do kół mam już połamany, klucze oryginalne serwisowe Opla którymi odkręcałem już duuuużo rzeczy poddały się i 19'' poszła się j...ać.

    Felgi mam oryginalne Alfy.

    P.S. Zeżarło mi p w słowie szpilki w temacie. Poproszę jakiegoś moderatora o poprawę
    Ostatnio edytowane przez mar_1981 ; 09-11-2011 o 19:58

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli dokręcają wulkanizatorzy kluczem udarowym to potem zwykle są problemy, bo w alu zawsze się trochę zapieka.
    Ja delikatnie smaruję stożki śrub smarem miedziowym lub grafitowym i dokręcam kluczem dynamometrycznym 100 Nm.
    A wulkanizatorom nie pozwalam dokręcać udarami.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,185

    Domyślnie

    Jak wyżej.
    Ja dokręcam ręcznie na wyczucie i tez problemu nie miałem.
    Mam nadzieje, że ci wulkanizatorzy nie psikają po szpilkach czymś typu WD-40
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Klucz dynamometryczny i max 110Nm dokręcanie śrub załatwi problem. Następnym razem wulkanizatora gaz-rurą w łeb potraktować jeśli nie zainwestował w swój interes 100-200zł na klucz. Wieśniaki nauczyli się dokręcać koła pistoletami i tylko ludziom problemy stwarzają.

  5. #5
    mar_1981
    Gość

    Domyślnie

    I tutaj jest problem bo nawet ja sam jak dokręciłem śruby kiedyś to nie mogłem ich później odkręcić. Dokręcałem "z czuciem" bo wiedziałem czym to grozi a i tak była du...a blada. Dynamometra nie mam, a wulkanizatorzy smarowali mi smarem miedziowym.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli posmarujesz stożki to nie powinno być problemów.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    stożki śrub posmaruj i gniazda w feldze. Po tym zabiegu u mnie spokój a też miałem ten problem

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    6
    Postów
    141

    Domyślnie

    Ja bym wolał zapieczone śruby, niż ich samowykręcanie. Już zaliczyłem dwa przypadki wykręcania. Raz na przedniej osi, 10km od wulkanizatora, a drugi raz na tylnej osi, 1200km po wymianie amortyzatorów. Pech chciał, że spotkało mnie to na włoskiej autostradzie.

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaremi Zobacz post
    samowykręcanie. Już zaliczyłem dwa przypadki wykręcania. Raz na przedniej osi, 10km od wulkanizatora,
    i dla tego zawsze się powtarza że po wymianie kół itp powinno się sprawdzić dokręcenie śrub
    ja tak zawsze robię po przejechaniu małego odcinka








  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    i dla tego zawsze się powtarza że po wymianie kół itp powinno się sprawdzić dokręcenie śrub
    ja tak zawsze robię po przejechaniu małego odcinka
    Popieram w całej rozciągłości.
    Ja też tak robię.
    Gdyby wszyscy tak robili to na pewno nie byłoby większosci wypadków z odpadającymi kołami na drodze.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 18:18
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory