Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: [155] płyny do 155ki

  1. #1
    ʇɧɹqoq Romeo Avatar bobryt
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    OPC
    Postów
    1,221

    Domyślnie [155] płyny do 155ki

    doradźcie mi, jakie płyny wlać do mojej belli

    konkretnie chodzi mi o płyn skrzyni biegów, płyn hamulcowy i wspomagania

    oczywiście mam tabliczke z rodzajami płynów ale nic z tego tam nie kapuje

    1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
    2000 Subaru Forester S-Turbo

    2002 Opel Zafira OPC


    1999 Volvo V70

  2. #2
    Manko
    Gość

    Domyślnie

    Przyłączam sie
    Ostatnio zaczęło się coś takiego dziać że po kilku godzinach stania na dworze nie moglem skręcić kierownica tak szarpało, po chwili robiło sie normalnie.. muszę zmienić płyn tylko też nie wiem za bardzo na jaki.
    aaa i jeszcze mam pytanko bo przy maksymalnym skręceniu kół wydobywa sie taki pisk, czy to też może być przez płyn w wspomaganiu??

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    skrzynia (nie plyn a olej!) dedykowny;TUTELA, klasa ZC 80/S API GL4 Wspomaganie dedykowany TUTELA klasa GI/A DEXTRON II ; HAMULCE : DOT4 .czego tu nie rozumiesz?
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #4
    ʇɧɹqoq Romeo Avatar bobryt
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    OPC
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    porostu pierwsze słysze o firmie Tutela, i jak widze nigdzie takiego oleju nie kupie ;//

    znalazłem GL-4 Valoline, tylko czy aby gęstośc dobra 75W-90
    http://allegro.pl/item350644580_valv...syntetyk_.html

    do wspomagania coś takiego wynalazłem
    http://allegro.pl/item351863570_valv...id_1_litr.html

    i do hamulców (ciekawy jestem czym się różni 4 od 5.1)
    http://allegro.pl/item350643957_valv...dot_3_i_4.html

    jestem ciekaw czy w/w buletelczki ilościowo wystarczają do naszych układów
    1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
    2000 Subaru Forester S-Turbo

    2002 Opel Zafira OPC


    1999 Volvo V70

  5. #5
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobryt
    porostu pierwsze słysze o firmie Tutela, i jak widze nigdzie takiego oleju nie kupie ;//
    No co Ty Alfą od wczoraj jeździsz :>> Tutela jest stara jak Fiat, a kupisz ją bez problemu w sklepie z częściami do włoskich aut.

  6. #6
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Jak pójdziesz do serwisu to napewno go tam znajdziesz, nie jest zbyt drogi. A i w sklepach motoryzacyjnych widziałem
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  7. #7
    grzelutek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146
    skrzynia (nie plyn a olej!) dedykowny;TUTELA, klasa ZC 80/S API GL4 Wspomaganie dedykowany TUTELA klasa GI/A DEXTRON II ; HAMULCE : DOT4 .czego tu nie rozumiesz?
    Ja mam tym zalane i jest OK,a kupiłem wszystko w serwisie Fiata.Nie kosztuje dużo.

  8. #8
    Zun
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146
    skrzynia (nie plyn a olej!) dedykowny;TUTELA, klasa ZC 80/S API GL4 Wspomaganie dedykowany TUTELA klasa GI/A DEXTRON II ; HAMULCE : DOT4 .czego tu nie rozumiesz?
    Olej to też płyn Dla przykładu podam Ci , że producent olej do automatu nazywa ATF , czyli Autmoatic Transmission Fluid - fluid czyli plyn , wiec sie nie czepiaj

    co do skrzyni - nie musi byc oczywiscie dedykowany - to taki chwyt marketingowy , jak pojedziesz do serwisu tez Ci nie wleja dedykowanego tylko producenta takiego z ktorym maja podpisana umowe , np w serwisie w ktorym ja pracuje uzywa sie shella , mimo , iż producent zaleca Mobila (zaleca , ale żeby było śmieszniej na pierwszy montaż jak wyjeżdzają z fabryki to są autka zalewane shellem - od marketing Panowie .... nie dajcie się zwariować reklamie ). Co do wymagań producenta - GL4 to bardzo słaba klasa , szczerze mówiąc trudno będzie nawet kupić olej tak niskiej klasy , ja bym lał olej klasy GL5 Aczkolwiek skrtzynia biegów jest bardzo mało wymagającym podzespołem jeśli chodzi o olej - byle tam był w odpowiedniej ilości i nie pływał w nim jakieś syfy .

    Hamulce toć masz napisane , że dot 4.

    Wspomaganie - NIE DEXTRON tylko DEXRON II , czyli jakikolwiek ATF klasy 2 , jednak my laliśmy ATF nawet klasy 4 do aut , w których było zalecane klasa 2 . Jedyne ryzyko jakie powstaje to takie , że układ się rozszczelni , bo reszta ma się lepiej , ponieważ pracuje w lepszych warunkach. Ale żeby nie było , że ja to polecam - zawsze to robimy na własną odpowidzxialność , pozatym dexron II jest tańszy od trójek , a co dopiero od czwórek

    Co do silnika - klasa SG o lepkości 10W40 . Trzeba się trochę postarać , żeby zanabyć olej 10W40 , który nie będzie spełniał tej klasy . Większość olei na dzień dzisiejszy spełnia klasę SJ , czyli 3 klasy wyżej . No i kończąc ten ciekawy temat skomentuje tekst lesia - twoje pytanie jest nie na miejscu , kolega może się na tym nie znać , ma do tego prawo. A jeśli chcesz już komuś udowodnić , ze wiesz od niego więcej , to musisz pokazać , że wiesz , a nie , że rzucisz tabelą dedykowanych olejów przez producenta , ciężko pewnie dostępnych , nie wygodnych w użyciu i często niższej jakości niż inne dostępne na rynku ( z bardzo prostego pwoodu - jak ktoś układał tabele , to jeszcze nie były w powszechnym użyciu oleje o wyższej jakości )

    pozdrawiam i proszę się nie gorączkować , bo jak znam życie zaraz zaczną się awanturować Ci , których raczyłem poprawić

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zun
    Cytat Napisał lesio146
    skrzynia (nie plyn a olej!) dedykowny;TUTELA, klasa ZC 80/S API GL4 Wspomaganie dedykowany TUTELA klasa GI/A DEXTRON II ; HAMULCE : DOT4 .czego tu nie rozumiesz?
    Olej to też płyn Dla przykładu podam Ci , że producent olej do automatu nazywa ATF , czyli Autmoatic Transmission Fluid - fluid czyli plyn , wiec sie nie czepiaj

    co do skrzyni - nie musi byc oczywiscie dedykowany - to taki chwyt marketingowy , jak pojedziesz do serwisu tez Ci nie wleja dedykowanego tylko producenta takiego z ktorym maja podpisana umowe , np w serwisie w ktorym ja pracuje uzywa sie shella , mimo , iż producent zaleca Mobila (zaleca , ale żeby było śmieszniej na pierwszy montaż jak wyjeżdzają z fabryki to są autka zalewane shellem - od marketing Panowie .... nie dajcie się zwariować reklamie ). Co do wymagań producenta - GL4 to bardzo słaba klasa , szczerze mówiąc trudno będzie nawet kupić olej tak niskiej klasy , ja bym lał olej klasy GL5 Aczkolwiek skrtzynia biegów jest bardzo mało wymagającym podzespołem jeśli chodzi o olej - byle tam był w odpowiedniej ilości i nie pływał w nim jakieś syfy .

    Hamulce toć masz napisane , że dot 4.

    Wspomaganie - NIE DEXTRON tylko DEXRON II , czyli jakikolwiek ATF klasy 2 , jednak my laliśmy ATF nawet klasy 4 do aut , w których było zalecane klasa 2 . Jedyne ryzyko jakie powstaje to takie , że układ się rozszczelni , bo reszta ma się lepiej , ponieważ pracuje w lepszych warunkach. Ale żeby nie było , że ja to polecam - zawsze to robimy na własną odpowidzxialność , pozatym dexron II jest tańszy od trójek , a co dopiero od czwórek

    Co do silnika - klasa SG o lepkości 10W40 . Trzeba się trochę postarać , żeby zanabyć olej 10W40 , który nie będzie spełniał tej klasy . Większość olei na dzień dzisiejszy spełnia klasę SJ , czyli 3 klasy wyżej . No i kończąc ten ciekawy temat skomentuje tekst lesia - twoje pytanie jest nie na miejscu , kolega może się na tym nie znać , ma do tego prawo. A jeśli chcesz już komuś udowodnić , ze wiesz od niego więcej , to musisz pokazać , że wiesz , a nie , że rzucisz tabelą dedykowanych olejów przez producenta , ciężko pewnie dostępnych , nie wygodnych w użyciu i często niższej jakości niż inne dostępne na rynku ( z bardzo prostego pwoodu - jak ktoś układał tabele , to jeszcze nie były w powszechnym użyciu oleje o wyższej jakości )

    pozdrawiam i proszę się nie gorączkować , bo jak znam życie zaraz zaczną się awanturować Ci , których raczyłem poprawić
    jesli ktos sie czepia to napewno nie ja :mrgreen: dedykowany,po tym jest podana klasa.wiec nie przelewaj swojej wiedzy w sposob niezrownowarzony DD
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #10
    Zun
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146
    jesli ktos sie czepia to napewno nie ja :mrgreen: dedykowany,po tym jest podana klasa.wiec nie przelewaj swojej wiedzy w sposob niezrownowarzony DD
    Nie wiem , co Ci chodzi z tym nie zrównoważony . Ja nie komentowałem w zasadzie twojej wypowiedzi w tej części , z prostej przyczyny - przepisałeś co to było na zdjęciu - chwali się , bo teraz nie trzeba klikać na zdjęcie podane przez zakładającego wątek . Reszta mojej wypowiedzi to po prostu odpowiedź na pytanie kolegi , bo zamiast wstawiać komentarze trzeba było koledze pomóc , a nie napisać to co n już dawno przeczytał - kolega chciał objaśnienie do tego co napisał , więc je dostał w końcu

    A ja się jeszcze zapytam założyciela wątku - jak autem jeździsz , nie oszczędzasz go , czy też jeździsz nie dając mu w kość ?

Podobne wątki

  1. Płyny eksploatacyjne
    Utworzone przez dawidee26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-09-2012, 17:47
  2. Płyny w 156 JTD
    Utworzone przez taerg w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-03-2012, 20:41
  3. [75] Płyny w AR75 TS
    Utworzone przez arljazz w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-08-2009, 22:31
  4. [155] Jakie płyny
    Utworzone przez FlaY w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-11-2008, 20:27
  5. upiększanie 155ki
    Utworzone przez bobryt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-06-2007, 23:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory