Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: 1.9 jtd 16V po wymianie silnika nie odpala

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 16V
    Postów
    76

    Domyślnie 1.9 jtd 16V po wymianie silnika nie odpala

    Panowie - zatarł się silnik w Alfie 1.9 jtd 16V 140KM..

    Aby nie bawić się w naprawy itd kupiony został kompletny drugi silnik od Alfy 156 1.9 jtd 16V 150KM.. Przełożono silnik razem z pompą i osprzętem (silnik 150KM razem z pompą wtryskową 150KM) - wtryskiwacze zostały od wersji 140KM
    Po wymianie dostałem telefon od mechanika, że w nowym silniku pompa nie podaje paliwa (mech odkręcił przewód od wtryskiwacza)..

    Pytanie - czy jest możliwe, że pompy wtryskowe w wersjach 140 i 150KM są na tyle różne, że auto na sterowniku 140KM nie odpali?

    Z tego co widziałem tam jest tylko jedna wtyczka 2-pinowa i nic więcej...

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    jaka pompa wstryskowa ? chyba pompa paliwa..
    włóż pompę od 140 i powinno się udać. Niestety pompa wraz z wtryskami to tak jakby jedna całość.. i jak coś zmienisz na inne musisz potem to skalibrować.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    jaka pompa wstryskowa ? chyba pompa paliwa..
    Pompa wtryskowa - ta która podaje paliwo do wtryskiwaczy (fakt, że przez wspólną szynę) - ale chyba nikt nie pomyślał o pompce w baku prawda? Więc napisałem jasno.

    Kiedy napiszę pompa paliwa muszę dodać która - akurat w alfie są dwie i można powiedzieć wstępna (niskiego ciśnienia) i wysokiego ciśnienia. Ale w niektórych autach common-rail są trzy pompy paliwa i dla kogoś kto nie jest w temacie byłoby trudniej zrozumieć o którą pompę mi chodzi nawet jeśli ten ktoś spotkał się z podobnym problemem.

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    włóż pompę od 140 i powinno się udać.
    No tak... To rozwiązanie jest oczywiste i wpadłem na to już wcześniej - tylko "powinno" mnie nie przekonuje - oczywiście, jeśli nikt nie będzie miał innego pomysłu to pewnie tak się to skończy.

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Niestety pompa wraz z wtryskami to tak jakby jedna całość.. i jak coś zmienisz na inne musisz potem to skalibrować.
    Jesteś tego pewien? Rozumiem, że konkretny typ np pompy VP44 nie może być zastąpiony żadnym innym - ale tam jest masa zaworków, czujników na pompie i tym się one pomiędzy sobą różnią - ale w pompie common-rail? Co takiego odróżnia te pompy od siebie poza możliwością dochodzenia do wyższych ciśnień? (oczywiście piszę o pompach w 140KM i 150KM). Tym bardziej, że obie pompy posiadają tylko jedno połączenie elektryczne ze sterownikiem - regulator ciśnienia i...to tyle..

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    masz nie skalibrowane wtryski do pompy i ecu.
    Body comp jest od 140 czy od 150 ?
    Włóż wszystko z jednej albo drugiej i tyle i zapali bez zbędnych problemów.
    jeśli na siłe chcesz mieszać, musisz kalibrować co nie zawsze sie uda.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Jak zamieni ECU z 140 na 150 to będzie musiał wyeliminować IMMO Failure.
    W dodatku w Stilo był CAN, którego nigdy nie było w 156

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    czyli pozostaje włożenie pompy i body compa od 140

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Jak zamieni ECU z 140 na 150 to będzie musiał wyeliminować IMMO Failure.
    W dodatku w Stilo był CAN, którego nigdy nie było w 156
    Auto nie jest moje - tak jak napisałem w pierwszym poście - rzecz się tyczy Alfy - do 147 z oryginalnym silnikiem 1.9 jtd 16V 140KM wsadzony został silnik 1.9 jtd 16V 150KM od Alfy 156. Ze starego silnika przełożone tylko wtryskiwacze.

    Jedyne co jest "nowe" dla ECU Alfy 147 to pompa wysokiego ciśnienia.

    I właśnie to jest dla mnie dziwne - nie ma opcji kalibracji pompy w FiatECUscan-ie - albo o takiej nie wiem..
    No i skąd ECU miałby "wiedzieć", że jest inna pompa jeśli auto nie odpaliło? Rozumiałbym, gdyby alfa odpaliła, telepała silnikiem, kopciła - lub nawet nie - ECU nie byłby zdolny do regulacji ciśnienia przez inną pompę i tyle - do kalibracji regulator ciśnienia lub inna pompa i po sprawie..

    Z tego co pamiętam to jest tam czujnik ciśnienia na szynie i zaworek regulacyjny na pompie - i wszystko... Żadnej komunikacji CAN itd... Więc o co chodzi?

    Mały update..

    Sprawdzone - paliwo do pompy dochodzi, pompka w baku sprawna i załącza się przy zapłonie - odczytany błąd interfejsem jakimś all in one - program PCMSCAN - niskie ciśnienie paliwa, po skasowaniu nie pojawił się ponownie.
    Po poluzowaniu przewodu paliwowego do wtryskiwacza nie leci paliwo... Wychodzi na to, że pompa - ale czy potrafi ktoś sensownie wyjaśnić dlaczego?


    ----------------------------------------- EDIT

    Alfa odpaliła na tej samej pompie - pojechałem z FES-em, błąd u1700 - immo... Po skasowaniu błędu odpaliła.

    Podsumowując - w pompie nie ma żadnej kalibracji itp jak co niektórzy twierdzili, pompy są zamiennie pomiędzy 140KM i 150KM.
    Ostatnio edytowane przez grzesiekwisnia ; 05-12-2011 o 17:49

Podobne wątki

  1. [159] Kręci i nie odpala po wymianie akumulatora
    Utworzone przez ferfeton w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 15:20
  2. Nie odpala po wymianie uszczelki pokrywy zaworów JTD
    Utworzone przez M@ri@n w dziale 166
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 28-02-2015, 08:02
  3. Nie odpala po wymianie rozrządu i pompy 156 1.9 8v JTD
    Utworzone przez sznikers138 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-07-2013, 20:10
  4. Alfa 156 1.8 nie odpala po wymianie pompy, pomocy :(
    Utworzone przez igorek w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 07-11-2012, 13:38
  5. Po wymianie sprzęgła nie odpala. 2.4 JTD
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-03-2012, 08:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory