Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Puka na dziurach a prawie wszystkie naprawy zawodzą

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    147
    Postów
    170

    Domyślnie Puka na dziurach a prawie wszystkie naprawy zawodzą

    Otóż problem wygląda następująco: jadąc powoli po dziurach słychać pukanie z lewej strony. Do tej pory wymienione było:
    - wahacz górny
    - zregenerowana przekładnia kierownicy (maglownica regeneracja)
    - łącznik stabilizatora

    Mechanik twierdzi, że możliwe, iż coś w kielichu jest nie tak, bądź wahacz dolny. Ja powoli tracę siły, bo koszty, jakie do tej pory poniosłem na naprawienie tego mnie przerastają a mechanik sam załamuje ręce. Maglownica to był częściowo mój pomysł, bo na forum wyczytałem podobne objawy i puknięcie przy kręceniu kierownicą ustało, lecz to głośne z zawieszenia, które występuje na dziurach jest nadal. Proszę o sugestie, choć wiem, że poprzez suchy opis bez oględzin może być ciężko. Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Tomasz84
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Krotoszyn, Jarocin
    Auto
    seicento van, mercedes 190, były 2x156,
    Postów
    52

    Domyślnie

    Podjedź na stację diagnostyczną i niech na płytach sprawdzą czy jeszcze gdzieś luzów nie ma. W mojej w okolicy ta usługa kosztuje 10zł. Sprawdź też sprawność amorków

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    147
    Postów
    170

    Domyślnie

    Mój mechanik na tym był i twierdzi, że to dolny wahacz jest lekko nie teges. Wcześniej wspominał coś o tym kielichu. Na stacji więcej nie wykryli luzów. Amor był wymieniany stosunkowo niedawno.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    po prostu jak wymieniałeś górny wahacz, to trzeba było i dolny, u mnie stukanie głównie z powodu luzów na sworzniu dolnego waha

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar suchy
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Szymbark k/Gorlic
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 jtd 105KM, jest: Alfa Romeo 159 1.9JTDM 120KM
    Postów
    37

    Domyślnie

    Sprawdź jeszcze tuleje stabilizatora, niewielkie ich zużycie daje bardzo wyraźne stukanie nawet przy wolnej jeździe po niewielkich dziurach, luz na sworzniu wahacza dolnego nie daje takich wyraźnych stuków. Sprawdzisz to sam jak masz dostęp do kanału, wystarczy że złapiesz za stabilizator a druga osoba rozkołysze auto na boki, przy wybitych tulejkach stabilizator wyraźnie drga.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szakal0606
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zamość/ Zwevezele- Belgia
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD Distinctive- była/ 159 1,9 JTDm była/ 159 2,4 JTDm jest
    Postów
    146

    Domyślnie

    Ja u siebie wymieniłem całe zawieszenie i dalej stuało, okazało się, że gumy na stabilizatoże były rozwalone, po wymianie cisza i spokój

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar pewu
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR 147 1.6 TS 120KM 5D 2001r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Sprawdź jeszcze tuleje stabilizatora
    Dokładnie. Zawsze zaczynaj od najtańszych rzeczy. U mnie było podobnie. Zmieniłem tuleje i łączniki i wszystkie stuki ustały. Byłem w serwisie w Łodzi na sprawdzeniu zawieszenia i powiedzieli mi że oprócz tych tulei stabilizatora mam jeszcze luzy na dolnym wahaczu ale narazie tego nie słychać więc jeszcze poczeka.

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    147
    Postów
    170

    Domyślnie

    Dzięki za odzew. Byłem przed chwilą na tzw. "dzikim kanale" i niestety nie umiemy ocenić tych luzów na tulejach stabilzatora. Moglibyście jeszcze podesłać link do nich, żebym mógł zobaczyć jak to dokładnie wygląda w tym modelu? Samemu dam radę to wymienić?

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD rocznik 2001
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał turtil Zobacz post
    Dzięki za odzew. Byłem przed chwilą na tzw. "dzikim kanale" i niestety nie umiemy ocenić tych luzów na tulejach stabilzatora. Moglibyście jeszcze podesłać link do nich, żebym mógł zobaczyć jak to dokładnie wygląda w tym modelu? Samemu dam radę to wymienić?

    Witaj kolego, u mnie jest to samo, głuche pukanie na dziurach i wiem,że to luz na tych gumach stabilizatora, podobno da się to wymienić w domowych warunkach tylko trzeba opuścić "sanki" więc trochę roboty jest.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    tuleje to inaczej gumy stabilizatora, stabilizator mam nadzieje że wiesz co to, a więc na końcach stabilizatora masz łączniki, a w dwóch miejscach stabilizator jest "przymocowany" gumami, http://allegro.pl/alfa-romeo-145-146...915614091.html
    możliwe że to one, u mnie były wymieniane 3miesiące temu i tak jak stukało tak stuka, a więc u mnie to sworzeń dolnego wahacza

Podobne wątki

  1. (prawie)Wszystkie części ze 166 3,0 24v '99 automat
    Utworzone przez s_ordak w dziale Samochody
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 22:47
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-10-2015, 17:46
  3. Pływający tył na dziurach
    Utworzone przez juro8191 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-02-2015, 23:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory