Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Bella już ze mną nie gada

  1. #1
    jacksoon
    Gość

    Domyślnie Bella już ze mną nie gada

    Witam serdecznie
    Problem zaczął się od wizyty u specjalistów od wydechu ( nowe złącze elastyczne oraz tłumik ) z tego co wiem stare złącze wycieli i wspawali nowe. Radocha moja jak u "dzieciaka z dolcami w peweksie" - cichutki jak motyl. Po 10 km zaczął szarpać , stracił większość mocy. Powrót do warsztatu - myślałem że spaw puścił lub coś w tym temacie. stwierdzili że wszystko jest szczelne. Jak się okazało padła cewka na 3 garze - w zbiegi okoliczności za bardzo nie wierze - wymieniłem komplet 4 razem z przewodami wysokiego. Na świece też już była pora więc dorzuciłem do kompletu.
    Około 3 tyg temu zaczął znowu szarpać lecz tym razem delikatnie i tylko na gazie. Na benzynie wkręcał się idealnie.
    Wczoraj wróciłem z trasy - zrobiłem jakieś 1300 km , było kiepsko lecz jeszcze się jakoś kulał.
    Wieczorkiem wyjeżdzam do pracy no i klops - odpalił na 95 normalnie lecz po około 3 km zapaliła się kontrolka silnika i silnik zgasł. Odczekałem z 10 min w międzyczasie odpiąłem minus z aku na 2 min , odpiąłem przepływkę , sprawdziłem z grubsza przewody - poskładałem w całość i odpaliłem. Zagadał lecz na 10 sek i zgasł. Procedura powtórzona i rozszerzona o przegląd cewek i kabli lecz już nie odpalił - zatrzęsie tylko gablotą i tyle.
    I tu już moja wiedza małego mechanika się kończy.
    Przepływka sprawna odma również
    Nowy aku
    Ktoś ogarnia temat ?
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    czujnik położenia wału?

    Masz możliwość podpięcia pod komputer i zobaczenia, co wywalił na marchewkę? Od tego bym zaczął, może ktoś z Poznania ma interfejs i mógłby się podpiąć.
    Podejrzewam, że szpece spawali ten tłumik i złącze MIGiem wpinając na akumulator to śmieszne "zabezpieczenie". Szczerze, szmelc ten patent i tutaj bym upatrywał przyczyny awarii jednej i drugiej - to najbardziej oczywista oczywistość.

  3. #3
    jacksoon
    Gość

    Domyślnie

    można zdiagnozować czujnik położenia wału bez podpinania do kompa ? auto się już nie kula więc raczej tylko na linke - a tu jest problem gdyż mam ułamany przedni wkręt . a laweta trochę lipa. dzwoniłem dokilku ziomków którzy robią diagnostykę lecz nie podjadą.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rado
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa 156 1.8 16V
    Postów
    54

    Domyślnie

    Potwierdzam tezę Kolegi wyżej na początek najlepiej podepnij pod kompa by widzieć w jakim kierunku skierować swoje poszukiwania,a co do montażu tłumika zapewne spartolili swoją robotę nie zabezpieczając układu elektrycznego auta a z tymi zabezpieczeniami wpinanymi w aku różnie bywa :/ najlepiej odpiąć zasilanie przy takich pracach i mieć pewność,że nic się nie stanie.Szkoda,że tak daleko mieszkasz by Ci podpiął kompa i może coś by się wyjaśniło.
    Ostatnio edytowane przez Rado ; 27-12-2011 o 12:54
    Radomski Klub Alfa Romeo
    www.Alfa.Radom.pl

  5. #5
    jacksoon
    Gość

    Domyślnie

    może znacie kogoś z poznania ( nie aso i nie Kotowicz ) kto dojeżdza w takich przypadkach do klienta ?
    Czy jeśli jest walnięty ten czujnik to czy silnik da się jakoś odpalić żeby powiedzmy zrobić 5 km - odległość do najbliższego kolesia z kompem - niestety kolo nie dojeżdza . Dziwak jakiś bo by zarobił.Ja już swoje żródełka wyczerpałem.
    No i jeszcze jedno - czy mogło dojść do uszkodzenia silnika ?
    Ostatnio edytowane przez jacksoon ; 27-12-2011 o 13:11

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar tomasz switala
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    piła
    Auto
    alfa 156 2,4jtd
    Postów
    1,175

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacksoon Zobacz post
    może znacie kogoś z poznania ( nie aso i nie Kotowicz ) kto dojeżdza w takich przypadkach do klienta ?
    Czy jeśli jest walnięty ten czujnik to czy silnik da się jakoś odpalić żeby powiedzmy zrobić 5 km - odległość do najbliższego kolesia z kompem - niestety kolo nie dojeżdza . Dziwak jakiś bo by zarobił.Ja już swoje żródełka wyczerpałem.
    No i jeszcze jedno - czy mogło dojść do uszkodzenia silnika ?
    kolego napisz do poznaniakow na stronie wielkopolska maj napewno kompa i kabel bez problemu podjada jakbys byl blizej pily to bym podjechal chlopaki z poznania spotykaja sie w cingcrosie na pomaranczowym parkingu co piatek o 19 , a drudzy na malcie w sobote i niedziele poszukaj napewno ktos sie odezwie. jak to jest czujnik polozenia walu na zimnym powinien odpalic ale to tez nie jest regula kosz ok 100zl . jezeli to jet to to nic nie uszkodziles

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    DOkładnie kolego, napisz w regionalnym dziale wielkopolska prośbę o diagnostykę silnika, na 100% się znajdzie ktoś, kto podjedzie z laptopem i kablem.

    Jak czujnik położenia wału uwalony elektrycznie (a to przecież jest hallotron zwykły) to i na zimnym nie będzie zapalać. Tak czy owak w tym wypadku bez komputera nic nie zrobisz, a szkoda czasu na takie bezsensowne szukanie igły w stogu siana.

  8. #8
    jacksoon
    Gość

    Domyślnie

    Zrobiłem kompa i nie wykazał żadnych błędów.Pompa paliwa pracuje , paliwo na listwie jest. Cewki dają iskrę . Jednak na wtryskiwaczach nie ma napięcia - około 0,04 do 0,15 v. Jednak od czasu do czasu odpali lecz tylko na kilka sekund. Marchewka i gaśnie.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    Kur..cze szkoda że mnie teraz nie ma w PO. Jak nie zrobisz tego do 3go to mogę Ci pomóc, wtedy przyjeżdżam. Gdzie padło auto? I jak masz linkę to mogę podciągnąć, jakieś przekombinowanie się zrobi jak nie ma zaczepu i damy radę

  10. #10
    WIKAR-części
    Gość

    Domyślnie

    Czujnik położenia wału powinien ci wykryć komp gdyby był uszkodzony ale możesz spróbować sprawdzić na nim opór zwykłym miernikiem, powinien być około 850 - 900 Ohm. Często czujniki padają tak że przerywa na ciepłym, można spróbować podgrzać suszarką do włosów i zobaczyć czy dalej jest opór w normie. Ale po tym co piszesz to obstawiałbym uszkodzenie kompa przez nieprawidłowe zabezpieczenie przy spawaniu.

    Pozdrawiam


    Wikar - części do twojego samochodu

    www.wikar.com.pl

Podobne wątki

  1. Bella Blu :)
    Utworzone przez settimo w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 08:33
  2. [Giulietta] Google Maps dla Iphone gada po Bluetooth w Blue&Me !
    Utworzone przez barnio w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-12-2012, 11:58
  3. So bella
    Utworzone przez LUKI83 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-01-2012, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory